Mijn dochter is nu voor het eerst in haar leven verkouden. Papa heeft haar aangestoken Nu loopt het snot gewoon uit haar neusje en kan ik haar neus blijven poetsen. Hoe kan ik haar aanleren dat ze haar neus moet snuiten? Of is ze daar nog te jong voor? En waarmee kan ik haar neus het beste schoonmaken? sensitive babydoekjes? of gewoon zakdoekjes?
Ik gebruik snoetenpoetsers of bijv. spuugdoekjes over hydr. washandjes natmaken en daar het gezichtje mee doen. 1 keer per dag kreeg ze neusspray en haalde ik het neusje leeg met zo'n pompje. Neussnuiten, tja, geen idee hoe je dat leert op deze leeftijd.
mijn dochtertje was 1 toen ze het kon maartoen ze anderhald was las ik dat het verkeerd is ik deed het voor hoe het moest als ik een doekje voor de neus deed als ze vieze neus had en dat had ze snel onder de knie mijn zoontje weigert dit
Hier lukte dat pas bij 2 jaar. Dus 9 maanden is wel iets vroeg. Kwestie van neuspeertje om het snot te verwijderen en een doekje bij de hand om de snottenbellen te verwijderen..
hier ook een verkouden kereltje! ik denk niet dat hij het zelf al kan. doe het wel voor, dan geef ik hem de zakdoek en dan wil hij mijn neus poetsen hihi! wel schattig. maar nu vind hij het al minder erg als hij ondertussen mijn neus mag poetsen :d normaal trekt hij altijd weg of begint te huilen... nu is het een spelletje eigenlijk.