Overstappen nutrilon hypoallergeen naar?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Angel26, Dec 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

Dec 1, 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    #1 Angel26, Dec 8, 2009
    Last edited: Dec 8, 2009
    Hallo

Via deze weg even een vraagje! Mijn man en ik vroegen ons af of je zomaar kon overstappen naar een ander soort melk?
    Onze zoon is nu 9,5 week oud, heeft eerst 4 weken borstvoeding gehad en toen nutrilon hypoallergeen.
    Ik heb astma en die kleine heeft een klein btje exceem op zijn wangetjes(kan ook van het weer zijn)
    Verder groeit hij prima en mankeert niets.. wij vinden de voeding best duur.. nu maakt het opzich niet uit qwa geld maar we willen toch weten waarom we per see hypo allergeen moeten blijven gebruiken?? en kun je als je overstapt naar bijv bambix zuigelingen melk 1, evt weer terug naar hypo allergeen?het komt namelijk wel bij dezelfde fabriek vandaan!en moet je het bijv eerst door elkaar mixen om de overgang wat kleiner te maken?
    Of is het beter om gewoon te blijven bij deze voeding ivm mijn astma klachten en mijn vroegere exceem?
    Zou graag advies willen hebben hierover..
    Alvast bedankt!

Gr angel

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Angel,

Wanneer er in het gezin een allergie voorkomt, heeft een baby een groter risico om allergisch te reageren. De eerste 6 maanden zijn de darmen van een kindje nog niet volgroeit, en kan er sneller een heel eiwit door de darmwand heen gaan. Een kindje met allergische aanleg kan op dat eiwit allergisch reageren. Een hypo Allergene voeding bevat geen hele eiwitten, daarmee bescherm je je kindje tegen een allergische reactie. Astma en eczeem hebben vaak te maken met een allergie.
    Je kunt het beste de eerste 6 maanden naast borstvoeding kiezen voor een hypo allergene voeding.

Groeten Eveline

Share This Page