Standaard of Hypo-allergeen voeding.

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Thirza02, Dec 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

Jun 20, 2007
    3,703
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo,

Ik heb mijn dochtertje nu bijna 3 maanden borstvoeding gegeven, maar helaas moet ik daarmee stoppen. Ze heeft nu al een aantal flessen gehad en dat gaat erg goed. Ze krijgt nu Nutrillon Standaard en ze reageerd er prima op. Geen krampjes en geen eczeem.

Mijn zoontje kreeg altijd Hypo-allergeen. Dat was ons aangeraden door het consultatiebureau omdat mijn man eczeemklachten heeft.
    Hypo-allergeen voorkomt/verminderd ook bepaalde allergieën heb ik begrepen.

Nu is mijn vraag:
    Is het beter als mijn dochtertje hypoallergene voeding krijgt? Ook als ze goed reageerd op de standaard voeding?
    Heeft Standaard voeding ook gevolgen voor de toekomst wat allergieën betreft?
    Ze lijkt er nu namelijk heel goed op te reageren, maar ik weet niet wat de latere gevolgen zijn.

Groeten, Thirza

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Thirza,

Wanneer een kindje start met flesvoeding en er komen allergieën in het gezin voor, dan wordt er een hypo allergene voeding geadviseerd. Dat is om te voorkomen dat een kindje allergisch reageert op de eiwitten in een standaard flesvoeding. Jouw kindje heeft deze eiwitten al binnengekregen en reageerd er goed op. Ze is dus niet allergisch en een hypo allergene voeding is nu dan ook niet meer nodig.

Groeten eveline

Share This Page