heeft elke dag klussen nou wel of geen zin?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door essie87, 20 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie87

essie87 Actief lid

17 mrt 2010
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    even een (dom) vraagje... ik heb gehoord dat om de dag klussen het beste is om zwanger proberen te worden. De zwemmers zijn dan in goede conditie. Maar is elke dag klussen dan nutteloos of schadelijk? Kan het dan slecht zaad zijn waardoor een zwangerschap is uitgesloten??

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ik zou t niet weten eigenlijk.
    Dus ik lees even mee ;)

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Nee hoor, je kan net zo goed zwanger raken van elke dag sex.
    Om de dag is beter voor oa de hoeveelheid zaadjes, dat is minder als je het elke dag doet. Maar dan blijven er ook nog miljoenen over en daar zit ook vast 1 goede bij ;).
    Mijn advies: gewoon doen wanneer je zin hebt, zeker als je het nog niet zo lang probeert en geen reden hebt om te denken dat er iets mis is.
    Veel plezier!

4. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Volgens de gyne is om de twee dagen klussen het beste,
    ik denk niet dat het schadelijk is om elke dag te klussen maar je moet er
    als koppel ook nog plezier aan beleven, hé.

succes!

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kwaliteit van het zaad gaat dan achteruit omdat het minder wordt (?) Zeker weten doe ik het niet of dat het nou om de kwaliteit gaat van het zaad of kwantiteit, maar ze schijnen het af te raden ja.

6. Ja en toch hoor je vaak dat meiden voor de eisprong om de dag vrijen en op de eisprong toch iedere dag vrijen??:(

7. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik ben begin maart nog bij mijn gynaecoloog geweest en hij vertelde dat er nu weer uit onderzoek was gekomen dat je rond de eisprong het beste iedere dag kan klussen. Sinds dat bezoekje hebben wij onze taktiek dus weer veranderd :D en ik wacht nog op het resultaat ;).

8. Tja, zo zie je maar weer... Denk dat je moet doen wat goed voelt en dat je niet wekenlang iedere dag moet seksen (voor wie dat al zou willen en volhouden;):D). Maar dat als je om de dag doet en tijdens eisprong iedere dag, dat je dan goed zit! Ik hoop het tenminste, want zo hebben wij het gedaan deze maand!:D

9. Emma, zie dat je al heel lang bezig bent...:( Ik hoop voor je dat het raak mag zijn deze maand!

10. Julia82

Julia82 Bekend lid

17 nov 2009
    552
    0
    0
    Hoi meiden,

Volgens mij was er inderdaad onlangs een onderzoek gepubliceerd waar elke dag werd geadviseerd. De kwantiteit gaat wel achteruit, maar de kwaliteit vooruit. Sowieso schijnen er na 3 dagen wachten, meer levenloze zaadcellen in het sperma te zitten. Maar, het belangrijkste blijft toch dat je het met plezier blijft doen. Krampachtigheid word je helemaal niet vrolijk van.. :)

11. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wij moesten laatst ook weer in het ziekenhuis zijn voor een 2e zaadtest en daarbij adviseerde ze 24 uur onthouding, dus ik gevraagd of het niet beter is om het 48 uur op te houden (dus om de dag zeg maar) en toen zeiden ze dat gebleken is dat dat geen zin heeft omdat de zaadjes dan in zijn lichaam sterven en je dus veel dood zaad binnenkrijgt.

De 2 zaadtesten waren overgins niet goed dus wij moeten in april bij de infertiliteitsarts zijn en dan zal ik nogmaals vragen wat nou eigenlijk het beste is :p

12. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ow en wij hebben het vorige cyclus van dag 8 tot dag 15 of 16 elke dag gedaan, maar dat heeft ook niet geholpen helaas.....

Het blijft een lucky shot!

13. Conclusie lijkt me volgens de laatste onderzoeken dus iedere dag. Maarja, dat is voor mij echt wel een beetje teveel van het goede.:$ Ik ga voor om de dag en dan tijdens mn ei iedere dag!

@Nikske, wat onzetten balen zeg dat de zaadkwaliteit slecht is:( Jullie zijn zie ik ook al heeel lang bezig, veel te lang... Ik hoop dat de infertiliteitsarts jullie kan helpen! Ik loop zelf in het Radboud en daar zijn ze heel ver, ze hebben daar ook soort van experiment voor mannen met heel slecht zaad. Ik dacht dat ze de enige waren in NEderland. Enige voorwaarde is geloof ik dat ze het geboren kindje willen volgen in zijn/haar ontwikkeling. Misschien een idee voor jullie (of ga je al naar het radboud?)

14. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Voor de een is dit goed voor de ander dat, denk ik...
    Sommige zaadjes overleven langer als de ander... De een heeft meer vocht en slijm als vrouw en de ander minder... enz...
    Dus denk dat het toch soort van geluk hebben is.. Maar als je je ei weet, dan is het wel handig dan te klussen, hihi...

15. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Marjolein, dank je meid :). Van mij mag het nu ook wel eens raak zijn ;):D

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wij wonen in Limburg in de buurt van Sittard-Maastricht.
    We gaan nu eerst naar het ziekenhuis in sittard omdat mijn man heel onregelmatig werk heeft en zijn vrije dagen al 3 maanden van te voren moet opgeven (politie). Omdat je in het ziekenhuis niet altijd zover vooruit pland en soms 2 dagen achter elkaar moet komen, en hij toch zo vaak mogelijk mee wil gaan we dus eerst naar een ziekenhuis op korte afstand. Als dat op niets uitloopt gaan we zeker verder kijken!!

17. Nou meid, ik hoop dat ze jullie in Sittard verder kunnen helpen! Het is jullie gegund!

Knuf!

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Dankje :D

19. essie87

essie87 Actief lid

17 mrt 2010
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties.
    Misschien doe je er inderdaad het beste aan om gewoon niet te klussen omdat het moet maar als je zin hebt. Je hoort zoveel verschillende verhalen. Bij de één is het wel raak bij om de dag klussen de ander doet het elke dag... we zullen het wel weer zien...
    heel veel succes iedereen!!!
    toitoitoi

20. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Inderdaad duurd het volgens onderzoek GEMIDDELD 2 dagen voordat alle zaadcellen aangevuld zijn, dus ik snap waarom 'ze' 2 dagen zeggen, maar de gemiddelde lengte is 170 met een gewicht van 70 kilo en hoeveel mensen zijn dat? ik sluit me erbij aan dat het moeilijk is om van gemiddelden uit te gaan omdat het bij iedereen anders is en dus voor de een de kwantiteit belangrijk is (om de 2 dagen) en voor de andere kwaliteit (elke dag....)

Ik denk dat als de man 'slecht zaad' heeft (rot woord...) de kwaliteit belangrijk is en als de man weinig zaad de kwantiteit......
    Verder denk ik dat wij onze vagina goed moeten verzorgen...;) zodat het zaad ook lekker naar boven kan klimmen...... (dus geen vagiale douche, vlak voor de eisprong of middelen die de zuurgraad kunnen beinvloeden (ook keuze ondergoed etc kan meespelen....:p)

Dus hier zeg ik met veel woorden wat jullie met weinig ook al zeggen..... het is bij iedereen anders en zonder duidelijke afwijkingen bij de man of vrouw zou ik lekker vrijen zoals het uitkomt....

Deel Deze Pagina