Baby vaak diaree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minny, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hallo, ons zoontje van 3,5 maand heeft deze warme dagen erg vaak ontlasting (diaree). Denk wel 3 keer per dag.
    Is dit normaal door de hitte of moet ik nog ergens rekening mee houden? Hij drinkt wel gewoon goed.

2. Maia

Maia Niet meer actief

heeft mijn meisje nu ook wat meer last van, deels tandjes die doorkomen maar ook de warmte.

Vooral laten drinken, veel vocht, dus bijvoorbeeld (weet niet of je bv of fv geeft) maar als je fv geeft wat extra water. En goed de plasluiers in de gaten houden of hij niet uitdroogt.

3. MiSe

MiSe Niet meer actief

Mijn meisje is nu 11 weken en heeft ook heel erg last van de hitte, ze heeft flinke diaree die weer weg gaat als het wat af begint te koelen. Vorige week zelfs 2 keer naar de huisarts gemoeten omdat haar fontanel helemaal was ingedeukt en ze nagenoeg geen plasluiers had. Het advies was extra aanleggen (bv) en venkelthee en ORS gebruiken, dit deed ze alleen niet, haha.. Daarom maar wat vaker voeding gegeven. Ze bleef aansukkelen maar zodra het even afkoelt, is het met de diaree ook weer beter. Gewoon goed opletten, genoeg vocht geven en ik heb haar niet zo lang laten slapen. Huisarts zei toen dat we haar het beste zo laat mogelijk een voeding moesten geven en haar dan na 6 uur weer moesten wekken (s' nachts) Nu heeft ze ook diaree maar nu gaat het beter met haar, dus nu laat ik haar slapen. Als hij goed drinkt en zijn luiers zijn vol genoeg, dan is de kans op uitdrogen heel klein hoor. Hoop dat het weer wat beter wordt zodat je kleintje zich wat beter gaat voelen!

Deel Deze Pagina