wanneer ovulatie?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by mounia777, Oct 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mounia777

mounia777 Lid

Aug 9, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,
    ik snap het even niet meer :S , ik heb een onregelmatige cycles, moet ik van de kortste uit gaan of juist de langste? of moet het gemiddelde weten om me ovulatie te weten???

ik heb op dag 10 ovulatietest gedaan maar heb steeds een leeg rondje( ik hou me urine ook geen 4 uur op, maar 2 uur)
    wie heeft dit ook?
    groetjes

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als je cyclus elke keer anders is, dan is je ovulatie ook elke keer anders.
    Je ovulatie is (normaal) 14 dagen voor een menstruatie.

In mijn geval had ik een cyclus van 30-35 dagen. Dus mijn ovulatie viel dan op dag 16-21. Dus die dagen is klussen het nuttigst (evt al 2 dagen ervoor beginnen, en een dag langer, dat geeft ook nog kans)

Ovulatietesten heb ik niet gebruikt, voelde de eisprong zo ook. En het zwanger worden duurde hier niet zo lang.
    Maar in jou geval zou je de dagen dat je mogelijk een ovulatie hebt, moeten berekenen. En die dagen zou ik dan testen..

3. mounia777

mounia777 Lid

Aug 9, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt, ik ben al eerst uit gegaan van de korste dat was 29 dus was ws 11okt. mijn eisprong die dagen heb ik"geklust", maar als ik van het gemiddelde uit gaat 32 dan heb ik juist niet op de goeie dagen geklust en ben ik nu te laat want dan zou morgen de innesteling zijn:S

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Je cyclus zit tussen de 29 en 35?
    Dan zit je eisprong ergens op dag 15-21.
    Als 11-oktober dag 15 is, is dag 21 op 17 oktober.

Ergens in die 6 dagen vindt dan de eispong plaats. Dus je kunt niet uitgaan van 1 dag, maar moet je alle 6 dagen eigenlijk benutten. Bijv klussen op 11-13-15-17 oktober..

Share This Page