ik weet het even niet meer!

Discussie in 'De lounge' gestart door jessi, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier is het elke maand ook erg krap en sparen doen we al een eeuwigheid niet meer. Ik ben minder gaan werken en mijn man is voor zichzelf begonnen 1,5 jaar geleden. Zijn inkomsten zijn daardoor ook behoorlijk afgenomen, een zaak opstarten kost eerst geld voordat het wat gaat opleveren helaas. Het probleem met boodschappen doen herken ik ook wel een beetje. Iedere keer geef ik toch meer uit dan ik had ingeschat. Willen niet alleen maar uit zakjes en pakjes eten en ook gezonde dingen eten. Vreemd genoeg zijn de gezonde(re) dingen altijd een stuk duurder dan de ongezonde producten. Ik hou alles bij in een Excel bestand en dat heb ik ook een tijd gedaan met de producten die op het boodschappenlijstje stonden. Zo kun je gemakkelijk zien wat bij welke supermarkt het goedkoopst is.

Abonnementen opzeggen en kijken waar je goedkoper kunt verzekeren is zeker aan te raden. Daarnaast proberen wat bij te verdienen (er staat in de lounge een post over bijverdienen). Marktplaats is een goede en misschien kunnen je ouders of schoonouders tijdelijk even bijspringen? Dan is de ergste druk eraf en kun je een frisse start maken.

2. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet alleen kijken waar je goedkoper kunt verzekeren, maar ook kijken of al je verzekeringen nodig zijn.
    Als je geen geld hebt om op vakantie te gaan, dan is een reisverzekering ook niet nodig b.v.

Deel Deze Pagina