Is het normaal je zo onzeker te voelen over de voedingsschma's wat je geeft enz? Wij hebben nu het volgende: 8:00 210/7 8:00 - 11:00 slapen 11:00/12:00 fruithapje 100 gram 13:00 201/7 13:30 - 16:00 slapen 16:30/17:00 210/7 18:00 100 gram groente 19:00 slapen 22:00 210/7 met rijstebloem. Melk is nog nutrilon nr 1 Nu is ons meisje 5,5 maand, 68 cm en 8520 gram en moeten we volgens het bureau terug naar 3 flessen maar dat wil ze niet. Als ik de laatste fles om 20:00 uur geef wordt zo om 3:00 uur krijsend wakker van de honger. (heb het geprobeerd om 8:00 14:00 en 20:00 Ook als ik 8:00 13:00 17:00 en 20:00 geef wordt ze snachts wakeker) Is het normaal dat ze niet van 20:00 tot 8:00 slaapt? Het lijkt wel alsof alle baby's die al met vier maanden doen ofzo. Wat geef je nu aan een kindje van ca 6 maanden qua voedingen. Wat geef je tussendoor? Liga, rijstewafel, soepstengel, yoghurt, danoontje??? Ze heeft nog geen tandjes dat gaat dan toch niet een soepstengel ofzo? Hoe zijn jullie teruggegaan naar drie flessen? Diksap lust ze wel maar komt er met dezelfde vaart weer uit door de reflux. Sorry maar zie ff door de bomen het bos niet meer.
Ik denk dat je gewoon moet doen wat je kindje aangeeft. Wij zijn nog niet zover, maar ik ben ervan overtuigd dat je kindje het meeste zelf regelt. Er zijn idd baby's die vroeg doorslapen (zo ook mijn dochter) maar ken ook gezinnen waarbij ze bijna 3 jaar waren. Weet je overigens zeker dat het snachts wakker worden door honger komt? Vind namelijk dat ze wel heel erg veel flesvoeding krijgt. En dat kan met zo'n plons binnenkomen dat ze daarom huilt.. En t.lijkt dat ze honger heeft. Tussendoortjes als liga etc lijkt me ook nog niet zo gezond. Iniedergeval niet zo vroeg denk ik.. Zou evt fruit geven denk ik? Maargoed, ik vind dit ook lastig dus snap t voor jou helemaal.
Ik geef mn meisje (bijna 6 mnd) flesjes van 180/6 en in elke fles 2 scheppen rijstebloempap. Hier wisselt het af of ze door slaapt of in de nacht komt. Ons schema is heel verschillend want ik voed op verzoek. Maar ik geef haar als ze wakker wordt 180/6 tenzij t een uur is voor ze fruit krijgt dan is het 120/4 09:30 fruit, thuis potje op de opvang 2 stuk vers. 12.00 fles 180/6 Ergens tussen door een halve boterham 16.00 fles 180/6 18.00 groente potje 20.00 fles 180/6 en dan doe ik wel 3 schepjes rijstebloempap in de hoop dat ze de nacht redelijk slaapt. Maar helaas hier komt ze ook vaak rond 3 u. En als ze later in de avond nog wakker wordt geef ik haar een fles maar meestal is ze te moe. Ze slaapt niet zoveel overdag Misschien kan je ook kijken of je de voeding zwaarder kan maken ? Of voor hongerige babies. Overigens ze mogen na 6 maanden nog steeds 4x 180/6. Dus misschien is dat wel een oplossing als de melk dikker is.
Die 210/7 wordt wel eens afgewisseld met 180/6 en er gaat pitmeel in voor de reflux. (afhankelijk hoe goed ze fruit e.d. eet) Dit drinkt ze met een standenspeen op I in 7-10 minuten helemaal leeg. Ik weet dat dat snel is maar rijstebloem erdoor maakt allemaal niet uit, ze blijft snel drinken. Ook met de gewone S speen, dental speen enz enz drinkt ze em zo leeg. Als ik er heen ga in de nacht, ze een schone pamper geef als nodig is en een fopje dan vreet ze die echt op. Valt ie eruit dan krijst ze het uit. Als je dan stug doorgaat met de fop maakt niet uit. Na twee uur krijst ze zo mogelijk nog harder. Echt van de honger. Gelukkig bestaan er dus ook kindjes die niet de hele nacht doorslapen Overal om je heen hoor je pff de mijne slaapt van 19-7 o.i.d. Dan denk je echt hmmm... is mijn kindje dan anders dan andere ofzo dat ze dat niet doet? Liga e.d. wil ik liever ook wat langer mee wachten omdat het in mijn ogen niet echt gezond is. Hoe geven jullie dat brood dan? Ze heeft geen tandjes dat gaat toch niet??
Ja hier gaat het ook zo binnen 10 min op sinds de bijvoeding gelukkig minder flesjes want ze kreeg 7x 180/6 veeeels te veel natuurlijk! Ook met jhbpm en rijstebloempap. Jhbpm zijn we weer mee gestopt ze spuugde toch wel. Die pap geef ik eigenlijk ook puur vanwege verzadiging en niet om haar de fles langzamer te laten drinken. Want voor ik rijstebloempap gaf kwam ze om de 2,5 voor 180/6. Je zou ook kunnen kijken of de voeding voor hongerige babies toch nog effect hebben. Mijn ukkie heeft wel al 2 tandjes 3 komt door nu en 4 5 zijn onderweg. Maar dat brood stop ik echt heel klein in haar wang en dan kauwt ze gewoon met haar kaken op. Daar hebben ze geen tandjes voor nodig. De eerste keer ging ze kokhalsen volgende dag nog kleiner gemaakt en dat ging beter en na 3 dagen at ze een half broodje.
Zou dus wel met een broodje kunnen beginnen om te proberen. Dacht dat ze daar tandjes voor moesten hebben Deze dan bij de fles van 13:00 uur geven ofzo en langzaam meer brood - minder melk?? Wat voor brood geven jullie en wat doe je erop? Dan houden we die fles om 22:00 er gewoon nog in maar overdag een fles minderen. Dat kan natuurlijk ook en dan als ze aan een boterham met 120 melk zit bijvoorbeeld melk gaan vervangen door diksap/water/thee (als ze het wel binnenhoudt tegen die tijd)
Qua het snel drinken, probeer eens de bibi fles met dental speen. Ik heb alle flessen gehad die er zo'n beetje zijn en dat is de enige waarbij ze een kleon halfuur.over de fles doet. En verder idd.misschien voeding voor hongerige babyd?
Je kan ook nutriton door de diksap/thee doen volgens mij. Of het net zo lekker smaakt is wat anders. Ik heb bruinbrood volkoren geloof ik, zonder pitjes of iets. Sommige geven alleen de broodkorst om op te sabbelen en te eten. Maar ik doe liever direct brood. En inderdaad dan steeds kleinere flessen aanbieden. En echt pad op stap 2 overstappen als ze maar 800 cc melk drinkt (4×180/6 of hoe jij t wilt 3×210/7). Het komt allemaal wel goed en je bent zeker niet de enige waarvan t schatje nog geen klokje rond slaapt.
Ik doe er trouwens nog niks op ze krijgt nog niet elke dag brood en wil eerst dat ze goed went en grotere stukken kan eten. Want ze krijgt nu zielige muizen hapjes haha. Sommige doen er boter op zodat het makkelijker na binnen glijdt en is natuurlijk beter. Wij willen dat ons meisje ook brood leert eten zonder lekkers erop dus alleen boter dadelijk en af en toe wat lekkers.
Je bedoelt overstappen op voeding nr 2?? Hoor ook weer om me heen dat voeding nr 2 meer voedt dan nr 1 en dat je bij voeding nr 2 dus eerder op 4x 180/6 zit.
5,5 maand en dan terug naar drie flessen??? mijne is bijna 7 maand en zit nog op vier flessen! dat is volgens mij echt nog niet nodig op die leeftijd hoor... kijk naar je kindje en doe wat jij nodig vindt...
Hier ging de 4e fles er pas af met 7,5 maand ongeveer... Ik vond het makkelijk om dan om 13 uur een boterham (korst) te geven vanaf 6 maand waardoor je geleidelijk die fles van 13 uur kunt afbouwen naar bv 120/4 Nu is dus de fles van 16:30 er hier helemaal af, maar die heb ik ook eerst langzaam afgebouwd. Ik gaf haar om 16 bv een danoontje of liga vanaf 4 maand. Maar als jouw kindje nog niet toe is aan 3 flessen en ze echt trek heeft gewoon geven hoor.
Nou schiet mij maar lek. Gisteren overdag gewoon haar oude ritme gedaan. 22:00 laatste fles en het is weer feest. Weer om 4:30 wakker en ligt dan eerst ff te kletsen en vervolgens krijst ze moord en brand. Heb ze nu heel onpedagogisch misschien beneden neergelegd in campingbedje. Fop gegeven twee keer en nu is het stil maar zal niet lang duren. Alles nagekeken. Geen koorts geen krampen geen reflux gee vieze broek en ja honger misschien wel (ze valt niet direct op de fop aan zoals anders) maar vijf flessen wordt mij toch echt te gek.
Niet zoveel aantrekken van het CB, 3 flessen is nu nog echt niet nodig. Mijn dochter heeft ook reflux en juist door rijstebloem ging ze meer spugen omdat het dun wordt in haar maag. Met 5,5 maand zou ik zelf nog niet beginnen met brood, zou daarmee nog minimaal een dikke maand mee wachten. Als je flessen van 180/6 of 210/7 geeft zou ik er sowieso 3 schepjes Nutriton in doen voor het spugen. Als je het gevoel hebt dat ze hinger heeft in de nacht zou ik eerst overdag naar 4 flessen van 210/7 gaan met tussendoor groente en fruit. Ik heb ook zo'n flinke dame (zie onderschrift) en zij lust ook graag wat maar ze slaapt gelukkig sinds ze 10 weken is klokje rond met uitzonderingen bij oorpijn. Ons schema zag er toen zo uit: 8 uur fles 9,30-11.00 uur slapen 11,15 fruit 12,15 uur fles 13,30-15,00 uur slapen 16 uur fles 17,30 uur groente 19,30 uur fles en daarna op bed
Nou even een update: ze is nu zes maanden en sinds vorige week langzaam overgestapt op voeding nr 2. Wat een wereld van verschil. Net alsof ze niet tegen nr 1 kon of er juist hongerig van werd ofzo. Ze vraagt niet meer om eten en heb er nu ook een fles af. Wel de middagfles ipv de avondfles want dat lukte nog steeds niet. Iemand die de tip gaf om pitmeel in de diksap te doen: heb dat gedaan en werkt super. Ze doet lekker lang over het opdrinken ervan en houdt het ook binnen. Ook gewoon water indikken gaat goed. Hebben nu het volgende schema en gaat goed: 8:00 180/6 Tussen 12 en 13:00 fruithapje (hoeveelheid van een klein potje) en even daarna 60cc diksap of water. 16:30 180/6 met nexium 18:00 groentehapje meestal nog de hoeveelheid van een klein potje maar laat ze dit zelf bepalen. Wil ze meer krijgt ze meer. Wil ze minder is het ook goed. Meestal geef ik hier nog wat water bij. Omdat ze eerst 4x250 ml kreeg omdat ik de flessen aanvulde en nu 3x200 en 1x 60 heb ik het idee dat ze weinig vocht krijgt. Haar fontanel is ook wat ingezakter dan normaal de laatse week. 22:00 180/6 met rijstebloem. Ze wordt snachts niet meer wakker ook de afgelopen week. *even afkloppen* en als het wel gebeurt zit de pamper bomvol of heeft ze gepoept oid.
Wat fijn dat voeding 2 veel beter vult! En ook dat mijn tip heeft geholpen met de jhbpm Hier is t nu zo Wakker worden = pyama pap 09.30 fruit 200 gram of 2 stuks 11/12u fles 180/6+2 12/13u broodje zonder korst (ze eet dat nu heel goed( 15u liga (als ze niet slaapt of de fles wilt) 15/16u fles 180/6+2 18u groente met de pot mee of 200gr Daarna nog wat kwark als haar groentjes gezakt zijn En rond 21u 180/6+3