Dag Allemaal! Hier mijn verhaal; Ik slik de pil ( Stedril 30 )...laaste genomen en toen werd ik ongesteld, maar op de dag dat ik weer moest beginnen had ik hem niet meer in huis..en heb ik deze ruim een week niet geslikt. Toen weer op een maandag begonnen..en die donderdag erop sex gehad. Ik heb dus ruim een week de pil niet geslikt voordat ik weer begon...nu weet ik niet wat dat voor een invloed heeft op de werking..of de werking meteen weer zijn intreden doet...omdat ik dus 3 dagen later sex heb gehad. Dit alles is nu bijna 2 weken geleden..en sinds gisterochtend voel ik me knap beroerd. Een drukkend gevoel boven mn maag..en misselijk..en vanmorgen zat ik in de auto..en werd de misselijkeheid zo enorm erg dat ik echt mn hand voor mn mond moest houden omdat ik bang was dat alles eruit zou komen. Ik heb hier absoluut geen gerst gevoel over..met name omdat ik ff an het rommelen was met de pil..en nu deze kwaaltjes... Voor de rest heb ik nergens last van..tja..wat hartkloppingen maar weet niet of dat er toe doet. Wellicht kan iemand mij hierover adviseren of geruststellen. Ik moet nog een week de pil slikken..en dan maar hopen dat ik gewoon ongesteld word. Groetjes
Kans is niet zo groot dat je zwanger bent.. maarreh.. testen kan ongeveer 28 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie.
Nou heb net gespuugd..heb me nog nooit zo gevoeld..pijnlijke druk aan de zijkant van mn rug..hartklopping blijven aanhouden..raar gevoel in mn buik. Heb je geen testen die je altijd kan doen elk moment van de dag?
Toch maar even testen.. maar als het pas twee weken geleden is.. dan is het onwaarschijnlijk dat je nu al symptomen hebt, lijkt mij.. Maar goed, ik wil niks uitsluiten.. Het kan zijn dat je lichaam ontregeld is door het onregelmatig slikken van de pil en dus nu aan het 'ontpillen' is.. Doe toch maar even een testje, dat stelt je gerust
de pil is nu niet betrouwbaar nee.. zou toch nog even je menstruatie afwachten.. maar de kans dat je zwanger ben is net zo groot als dat je niet de pil zou slikken.. suc6
hi! dit verhaal komt dus precies overeen met die van mij. door gerommel met de pil weet ik dus niet precies vanaf wanneer ik moet gaan rekenen (ivm de wachttijd voor het doen van een test, omdat ik aan de pil ben ga ik dus ook waarschijnlijk gewoon ongesteld worden). Ik was de afgelopen week dus al super humeurig, echt stemmingswisselingen, huilen om niks, maar ja, ik ben ook een vrouw hihi! dus ik hechte er niet zoveel waarde aan. maar drie dagen geleden werd ik dus misselijk. Ik had al een week ofzo geen eetlust, maar goed, weer dacht ik, ach, stress! vanochtend werd ik wakker; weer misselijk! maar deze keer ook flink overgeven! Ik heb een tijdje geleden gedacht dat ik zwanger was (voelde me ook naar, met een aantal symtomen, maar had niet gerommeld met de pil), maar toen was ik het dus niet. Toen moest ik echter niet zo overgeven als nu. Ik heb begrepen dat 'morningsickness' dus al heel vroeg kan beginnen, al zo vroeg als de de tweede week, maar dat het MEESTAL iets later komt (4e tot 6e week). Wel is het verstandig om even te wachten met testen, ivm het feit dat je hcg waarden in voldoende hoeveelheden aanwezig moeten zijn). de test kan anders een fout resultaat weergeven en dan zit je drie dagen later weer te twijfelen. Mijn advies is, (en die ga ik zelf ook opvolgen ), wacht nog heel even af en doe dan een testje. Ik probeer me ook niet te veel druk te maken. de vorige keer toen ik dacht dat het misschien raak was zat ik zo te stressen! ik had belangrijke papers die ik moest inleveren voor mn studie en die had ik dus helemaal vergald omdat ik steeds maar zat te googlen naar symptomen.. achteraf was het dus verspilde negatieve energie! feit blijft: niks op het internet kan je vertellen of je echt zwanger bent, immers de welbekende symptomen verschillen van persoon tot persoon, en interpretaties van symtomen verschillen van persoon tot persoon. Ik houd jullie op de hoogte. Ylaisa: ik ben benieuwd! xxx lucy!
en nog even iets extra's over misselijkheid (om even te benadrukken dat het voor iedereen anders is). Er zijn vrouwen die TOTAAL GEEN misselijkheid hebben en er zijn vrouwen die echt van het allerbegin tot het allereind lopen over te geven (tot ziekenhuis opname aan toe). Nu wil ik niemand bang maken natuurlijk ! Over het algemeen wordt er in onderzoeken gezegd dat vrouwen die 1) vaak misselijk worden van de pil, 2) last hebben van motion-sickness (auto-ziek etc.) en 3) eerder in andere zwangerschappen misselijkheid hebben ervaren, grotere kans hebben om (meer) misselijkheid te ervaren. maar ja, nogmaals, ieder mens is anders! lucy!
Wauw Lucy, ik vind dat je dat echt heel goed verwoord hebt. Je hebt inderdaad gelijk dat sommige vrouwen totaal geen misselijkheid of andere klachten ervaren. Ik ben hier een van. Ik weet niet of je zwanger wil worden? Of dat je bang bent dat je zwanger bent? Maar ik vind dat je een heel goed advies hebt gegeven hier. Echt een advies die meerdere meiden zouden moeten volgen. Chapeau! om het maar op zn gerard ekdoms te zeggen! Liefs, Duveldraakje
je bent op dit moment dus 2 wkn nadat je sex hebt gehad en als je zwanger bent zou je nu al een test kunnen doen meid, als ik jou was zou ik hardrennend naar de apo gaan om een test te halen en af te wachten of ie positief is of niet.... je zegt dat je nog een week de pil moet slikken normaliter slik je 3 wkn de pil dan een stopwek en aangezien je sex hebt gehad voor je weer begon met de pil, moet een test nu wel uitsluitsel kunnen geven (ruim 14 dgn na conceptie) of je wel of niet zwanger bent... succes
De kans is wel groot als ik het verhaal goed begrijp. Je bent een week te laat met de pil begonnen? Als je dan weer begint met de pil dan duurt het 7 dagen voor de pil weer betrouwbaar is. Zelfs als je maar 1 dag te laat begint met de pil dan nog is deze pas na 7 dagen weer betrouwbaar En als ik het goed begrijp heb je na 3 dagen sex gehad. Als ik jou was zou ik toch maar eens heel hard naar de apo rennen voor een testje.
De eerste week de pil niet nemen is toch in de meest vruchtbaaarste tijd van de hele cyclus heb ik altijd geleerd. Nu duurt het bij de meesten nog wel ff voordat alle hormonen van de pil zijn uitgewerkt, maar er zijn ook vrouwen die in de eerste ronde na het slikken van de pil al wel zwanger worden. Je moet trouwens ook nooit zomaar middenin een cyclus de pil gaan slikken. Je had beter deze maand dan even veilig kunnen doen met bijvoorbeeld condoom vrijen en op de eerste dag van je eerstvolgende menstruatie weer kunnen beginnen met de pil. Dan weet je zeker dat ie betrouwbaar is. Ik zou je adviseren om toch maar een testje in huis te halen. Zekerheid is een stuk beter voor je gemoedsrust!
dankjewel duveldraakje! heel veel succes met het verloop van de zwangerschap! En de rest trouwens ook! helemaal top! Zelf probeer ik niet zwanger te raken. Ik vind dat 'timing' alles is, waarmee ik bedoel dat ik graag een baby wil op dat punt in mn leven waarin ik voel dat ik de baby ook echt iets te bieden heb. Aan de andere kant snap ik dat het soms 'in een klein hoekje' zit, en dat het je dus soms overkomt. Dan zal ik er natuurlijk absoluut hartstikke blij mee zijn! En nog een kleine aanvulling op het wel of niet testen... Ik werd dus vanochtend wakker en voelde me kip-lekker! terwijl ik dus de afgelopen dagen alle symptomen ervaarde! tot overgeven aan toe. Het is waar dat je inderdaad twee weken na de conceptie een test KAN doen. Maar, Meteen naar de apotheek hollen vind ik niet altijd een oplossing. Lees nu alle verhalen van de vrouwen hier die pas een positieve test kregen na drie weken, 4 weken of soms wel langer! Of een valse positieve test kregen (chemische zwangerschap). wat ik eigenlijk wil zeggen is: vaak scheelt het heel veel stress en GELD, om niet meteen naar de apotheek te hollen. ('de test zei wel dat ik niet zwanger was, maar wat nu als ik te vroeg was? wat als ik er nog een koop en er dan nog een doe?' KASSA-PING!) Zoals in mijn geval, ik werd dus vanochtend na een week van symptomen, symptoom vrij wakker. Ik denk dat ik gewoon even echt ziek ben geweest, in plaats van zwanger. Natuurlijk wil ik niet zeggen dat je weken moet gaan lopen afwachten, maar ik wil Ylaisa gewoon waarschuwen voor het patroon waar ik dus een aantal weken geleden in vast kwam te zitten: testen.. negatief.. was het nu te vroeg? weer testen... zie ik nu een licht streepje? een andere test halen... negatief.. maar het was niet te snel he? even kijken wat er op het internet gezegd wordt... en bla bla bla... en ondertussen zit je twee weken te stressen terwijl je dag-taken aan je voorbij trekken... conclusie: testen na twee weken, oke, maar als je al weet dat je er zo een bent als ik, wacht dan gewoon even een gepaste tijd (om veel stress en obsessie te voorkomen!). Nogmaals succes dames! xxx