Hallo, Ben benieuwd wat de symptomen zijn van eem 8 maanden sprong. Mijn dochtertje wou gistermiddag niet slapen. Normaal is het middagslaapje ongeveer 2,5 uur maar gister een half uur in totaal.. Ze is huilderig maar mankeert verder niks. Doen jullie eigenlijk met deze sprong ?
Hoi. Mijn dochter is nu 7,5 maand en zit volgens mij ook in een sprongetje..... Ze drinkt slechter (met name 's morgens) en doet gewoon 'anders dan anders'. In tegenstelling tot de meeste kindjes die dan moeilijk kunnen slapen, doet zij het tegenovergestelde.......ze slaapt de hele dag door.....is heel snel weer moe en begint al te lachen bij het zien van haar slaapzak. Ook verandert haar mondje, ze lijkt bovenin ook tandjes te krijgen nu, haar gehemelte/tandvlees lijkt wat opgezet en ze maakt vreemde bewegingen met haar tong.....en ze kan opeens veel meer klanken.... Ohja....en ze tijgert sinds enkele dagen de hele kamer door.....wel is ze huileriger dan anders. Ieder kind maakt een sprongetje anders mee denk ik......zie je ook dingen die je kindje nu plotseling kan en voorheen nog niet?
die sprong hebben wij net weer gehad, en hebben weer een vrolijk jongetje. dit waren de kenmerken bij hem: moeite hebben met in slaap komen, en slaapjes duren veel korter. vaak snachts wakker, huilen en alleen bij mama willen zitten, fles niet willen en groente en fruit ook maar matig eten. en veel willen maar het nog niet kunnen. gelukkig gaat het weer over.
Ik lees mee. M'n zoontje zit ook bijna in de 8-maanden sprong... Hij zit nu eerst nog ff in een groeispurt, honger honger honger en ligt zowat alleen maar te slapen
Hier werd in de 8 maanden sprong meer geslapen maar wel vaak huilen als ik hem naar bed breng. Nu leg ik hem er lachend in en haal ik hem er lachend uit. Meer of minder slapen is typisch voor een srpong en hebben wij hier met iedere sprong wel gemerkt. De ene keer veel slapen de andere keer weinig. T rotte is: je doet er niks aan! Wachten tot de sprong weer over is is t enige....
Oké ik slaap komen gaat moeizaam. Eten doet ze goed vanmiddag haar eerste hele boterham opgegeten hihi mama trots Dus maar ff afwachten dus !