Storten jullie maandelijks/jaarlijks een bedrag op spaarrekening kind?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sundance11, Jun 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

Jul 24, 2011
    328
    0
    16
    Ik vroeg me af of jullie maandelijks of jaarlijks of helemaal niet een bedrag op de spaarrekening van jullie kind (eren) zetten.

Onze dochter is nu 1,5 en ze krijgt eigenlijk niet standaard iets van ons.
    Ze heeft al wel wat erfenissen en kraamgeld etc gekregen, maar hoe sparen jullie voor je kind?

Al het geld wat ze krijgt dat zetten we uiteraard op haar spaarrekening.

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,153
    33
    48
    Jeps, ik spaar maandelijks een klein bedrag automatisch voor haar.. Bij oma wordt ook nog kleingeld in een potje gespaard wat we eens in de zoveel tijd afstorten.. En toevallig was opa van de week gul en ook dat geld gaat op haar spaar :) Als ze iets nodig heeft krijgt ze dat van ons (of de kinderbijslag). Later zal het in vorm van zakgeld gaan e blijf ik sparen.
    Vriend spaart ook, maar dan voor uitgaven als straks een fietsje, onvoorziene dingen ed.

3. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, 50 euro per kind :)

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,245
    4,478
    113
    ja voor beide kinderen gaat er maandelijks een vast bedrag (automatisch) naar hun spaarrekening (al vanaf hun geboorte).
    Ook oma stort hier maandelijks een bedrag naar toe.

Voor het geld dat ze zo krijgen (rapport, verjaardagen etc) gaat in een spaarpot en daarvan mogen ze dan speelgoed kopen (lees moeten ze sparen voor hun speelgoed, vervolgens kopen ze dat en storten wij stiekem het aankoopbedrag op hun spaarrekening :D)

5. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Wij sparen iedere maand een vast bedrag, 50 euro, voor onze kleine. Dit doen we zodat we ons geen zorgen hoeven maken over het betalen van zijn studie (als ie gaat studeren natuurlijk, maar daar ga ik maar gewoon even vanuit) en anders is het om em lekker op weg te helpen met iets anders. Voor zijn toekomst dus.

6. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

wij storten elke maand klein bedrag op haar rekening , en de opas en omas ook :)

7. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Hier ook 50 euro per maand tot ze 18 jaar zijn.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier voor elk kind elke maand een tientje op de spaarrekening. Zo hebben ze straks als ze op zichzelf gaan een mooi bedrag als opstart.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier ook maandelijks 50 euro, en soms wat extra's (we krijgen met Kerstmis bijvoorbeeld geld van mijn grootouders ieder jaar, dat gaat ook naar de spaarrekening van m'n dochter).

10. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    We sparen € 100 per maand. Daarnaast hebben opa en oma 1 een spaarpot waar elke week centjes ingaan. Een keer per half jaar storten we dit op zijn spaarrekening. Opa en oma 2 hebben een eigen spaarrekening voor hem. Rond zijn verjaardag storten ze er geld op.
    Ik vind het belangrijk om spaargeld voor hem te hebben voor later. Zodat hij evt. kan gaan leren. Of voor een huisje later. Het gaat allemaal alleen maar duurder worden ben ik bang.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier gaat er elke maand 20 euro van ons en 5 euro van mijn schoonouders naar de spaar. Daarnaast hebben mijn ouders bij de geboorte een eenmalige grote gift gedaan.

12. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Hier gaat er 20 euro per maand naar de spaarrekening. Verder nog af en toe wat extra's (centje van de opa's en oma's o.i.d.).
    Het geld is bedoeld om hem op weg te helpen met een studie of inrichting voor een huis.
    Mijn man kreeg toen hij 18 was zijn complete spaarrekening waar toen over de 1000 euro op stond en heeft dit toen uitgegeven aan onzin-dingen en uitgaan. Tegen die tijd maken we de kleine wel duidelijk dat het geld daar dus niet voor bedoeld is..:)

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    50 euro per kind per maand en de kinderbijslag per kind.

14. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Trouwens hoe zit het met jullie opas en omas? Hebben jullie zelf aangekaart dat jullie sparen en als ze iets willen mogen ze ook doen of hebben ze zelf gevraagt??

Bij ons is beetje raar want het is enige kleinkind en ze zijn niet gierig of zo geven altijd ons geld met veraardag en voor haar duurstekinderwagen gekocht etc maar ze hadden het sparen niet over gehad. Ik heb zelf een vrij opnembarr rekening geopend met 1.9% op haar naam. Ik beheer het tot haar 18e.
    Ik leg daar kinderbijslag van 66 euro per maand.
    Mijn maand spaart ook 50 euro per maand op zijn eigen rekening.
    We hebben vrij ingewikkelde financeel situatie: twee hypoteken, man werkt en ik zzp thuis dus we kunnen niet geld vast zetten want als er iets is moeten geld vrij opneembaar zijn.

Maar we tvijfelen dus zullen we gewoon ouders van mijn man zeggen dat als ze iets willen dan daar stoorten of moeten we het gewoon zo laten?

15. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Wij sparen 15,- per maand automatisch.
    Zijn spaarpotje zetten we er ook op ( we stoppen ons kleingeld vaak in zijn potje en alles wat ik op mp verkoop van hem gaat daar ook in)
    En hebben wij wat extra's (eindejaarsbonus/vakantie geld) dan storten we bij hem er ook wat extra's op.
    En kinderbijslag gaat er grotendeels ook op (meer als de helft in ieder geval).

Kortom zijn rekening wordt goed gespekt..

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wij sparen 20 euro per maand per kind..

17. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Piccolina ik zou het zo laten. Hier sparen de opa en oma's ook niet mee hoor! Weet dat mijn moeder wel een spaarpotje voor hem heeft thuis maar dat is aan hun hoe en wanneer ze hem dat geven.. Kan ook voor de Sinterklaas zijn bij wijze van.

18. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ja hoor elke maand van ons/opa's en oma's en als kinderbijslag komt gaat er direct 50 euro ook naar der rekening. :) Dus heeft ze een mooi bedragje als ze op zichzelf gaat :D

19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vanaf haar geboorte gaat er automatisch iedere maand een bedrag naar haar spaarrekening.
    Verder 1x per jaar de inhoud van de spaarpot.

20. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Hier een tientje per maand. Meer kunnen we niet missen maar als we zo doorgaan is het einde van de rit toch een mooi bedrag.
    Opa en oma hebben ook een spaarrekening geopend voor onze dochter.

Willen het later gebruiken voor haar studie, of gewoon voor haar eerste huisje, rijbewijs oid.

Share This Page