Mijn dochter is net 7 maanden oud. Maar ze drinkt al een paar dagen niet meer goed uit de borst. Ze wil wel de afgekolfde voeding uit een fles drinken. Ook weinig maar dan krijgt ze tenminste nog wat binnen. Ik vraag me echt af waarom ze mijn borsten toch weigerd. Heb niet het idee dat er echt iets is zoals (tandjes, ziek, menstruatie, of weinig voeding) Ze heeft wel grote interesse in haar bijvoeding ( rapley methode ) Alles wat ik haar geef krijgt ze met het grootste gemak weg. Ik heb al geprobeerd; verschillende houdingen, in een donkere kamer zitten, een rustige omgeving creëeren, toeschietreflex stimuleren. Maar niks helpt. Zodra ik mijn shirt omhoog doe begint ze al te huilen Wat kan het toch zijn?
Meest voorkomende reden die ik kan bedenken is oorpijn. Ook omdat ze uit het flesje niet zoveel drinkt. Heb je een drinkbekertje geprobeerd? En aanleggen wanneer ze nog slaperig is? Ook kan het een idee zijn om een paar dagen te 're-setten': even terug naar de basis: veel samen zijn, knuffelen, dragen, samen in bed, samen in de douche of bad. Nadruk ligt op samen zijn en voeden is optioneel wanneer zij dit wil. Achterovergeleund voeden (biologic nursing) kan ook een uitkomst bieden bij kindjes die het zelf even niet meer weten, en bloot samen zijn (in bed, bad, op de bank onder een dekentje met zijn tweeën) Veel succes, vaak is het van voorbijgaande aard, je kindje is nog wat jong om zelf te spenen.
Heel erg bedankt voor je tijd en antwoord. Maar een drinkbekertje? Maar dan moet ik alsnog kolven. En mijn productie werd juist minder nu ze niet meer bij mij dronk. Je tips deed ik allemaal een paar dagen al, maar ze werkten maar niet vandaag zou de 6e dag zijn dat ze niet bij mij dronk. En mijn productie werd elke kolfbeurt minder. Maar ze dronk echt helemaal niks meer bij mij ze hapte geen eens meer aan. Maar wonder boven wonder pakte ze mijn borst vanmorgen ineens weer ik ben echt zoooo blij. Heb gewoon zitten huilen van geluk wist niet dat het zo diep zat hahaha. Heb wel het vertrouwen dat weer goed komt. Ze heeft al 5 keer gedronken vandaag bij mij