Hallo, Ik heb in januari een miskraam gehad en ben in februari gecurreteerd. Nu zeker 7 maanden na de curettage ben ik nogesteeds niet zwanger? Wat moet ik doen? Zijn er mensen die nog langer hebben moeten wachten of moet ik naar de dokter? Hoop dat jullie ons kunnen helpen. Groetjes
Bij mij werd door de gyn verteld dat je weer opnieuw begint dus dat je vanaf je mk opnieuw moet tellen met je rondes. Voor mij voelde dit niet zo maar zo zien heel veel artsen het dus wel :/
Ik ben bang dat ze nu op dit moment niets doen, in hun ogen zijn jullie immers vruchtbaar want jullie zijn alzwanger geweest, en na miskraam moet je weer opneiuw gaan tellen, dus dan ben je 7 maand verder en er staat een jaar voor. Helaas redeneren hun zo.
Eens met Lorreke; artsen; Ze redeneren zo. Wel fijn dat je iig zwanger kunt worden! Hulp en de medische molen zijn ook zwaar en naar. Je bent 7 maanden bezig maar er staat vaak een wachttijd na een miskraam. Die moet er ook nog vanaf. Dan weer een jaar proberen. 75% vd gezonde stellen is na een jaar in verwachting.
Wij hoeven nooit zo lang te wachten op een nieuwe zwangerschap, maar ik ken wel degelijk meerdere dames uit verschillende miskramen topics die lang hebben moeten wachten op een nieuwe zwangerschap. Meestal ga je ongeveer na 12 rondes wachten en geen nieuwe zwangerschap naar de huisarts. Er zijn wel een aantal andere indicaties waarop je eerder zou kunnen gaan. Je zegt gecurreteerd te zijn. Verlopen je menstruaties sinds de curretage weer een beetje normaal (misschien niet de eerste 3/4, maar nu wel)? Zo niet dan is dat wellicht een reden. Bijvoorbeeld bijna geen bloedverlies of een hele korte periode er maar tussen (bijv. cyclussen van 24/25 dagen (kan duiden op korte Luteale Fase). Succes met zwanger worden (en blijven).
Na een curretage heeft je lichaam ook de tijd nodig om zich weer te optimaliseren voor een eventuele nieuwe zwangerschap en dat kan best even duren. Dus je kan niet echt de volle 7 maanden rekenen. Ik zou me er niet te ongerust over maken, het zwanger worden kan heel grillig verlopen, ik zelf ben 1 keer in de eerste ronde zwanger geraakt toen ik 40 was en toen ik 28 was heeft het heel lang geduurd voordat ik zwanger raakte. Komt goed hoor!
Wat vervelend, jullie kinderwens is vast groot en nog steeds niet zwanger. Mag ik vragen wat jullie er op dit moment aan doen om het te 'bespoedigen' ? Gebruik je bijvoorbeeld ovulatietesten om zo je vruchtbare dagen te bepalen en wanneer klussen jullie dan? Gebruik je vitamines? Hoe lang heeft het geduurd voordat het raak was voor de MK? Ik zou als ik jou was een afspraak maken met de huisarts en een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog. Als is het maar voor je eigen rust.