zijn er mama's van kindjes die nog niet eten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tessa321, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Onze zoon is inmiddels de 9 maanden gepasseerd en eet maximaal 1 potje fruit verdeeld over de dag, maar meestal redden we dat niet. Magere yoghurt vind hij wel lekker maardaar gaat ookniet zoveel van naar binnen.

Ik geef nog bv en 2x fv op de dag. In de nacht lijkt hij zijn trek inte halen want hij drinkt elke 2-3 uur. Heel vermoeiend!

Hoe deden jullie sat met de fv? Max 4x180 per dag is natuurlijk veel re weinig... En onze zoon is ook nog eens dw hele dag bezig met kruipen staan en het liefst achter alles lopen.

Misschien hebben jullie nog andere tips? De preverbale logopedie hebben we al.

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ook al geprobeerd om stukken te geven ipv vloeibaar vast voedsel? En groenten ipv fruit?

3. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Dat hebben we ook geprobeerd en blijven dit er ook gewoon bij aanbieden het werkt alleen nog niet helaas...

4. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Bied je overdag eerst eten aan en dan de borst/fles? Ik denk dat je verder alleen kan blijven aanbieden op verschillende momenten van de dag, voor de borst/fles aan en gevarieerd, groente/fruit/brood/pap. Je kunt het er moeilijk induwen ;) en hij is nog maar 9 maand, dus het lijkt me geen probleem. Misschien kun je hem tegelijk laten eten met je andere kindje, dan is het misschien wel interessant :).

5. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waarom zou hij overdag eten als je die door nachtvoeding al vol zit. En overdag is het toch veel leuker om te spelen.

Maak eetmomenten leuk overdag, heef hem een lepel en een bakje om zelf ook te proberen.

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier een dochter van 1 jaar die nog amper wat eet. (En ook echt niet anders dan melk wilt drinken)
    Er gaat nu een stuk banaan in en avondeten een beetje maar voor de rest zeer weinig.
    Wij geven smorgens 90/3 melk (ivm medicatie)
    12:00 uur 180/6
    16:00 uur 180/6
    19:30 uur 180/6
    En dan vaak snachts nog 90/3

Wij hebben dit ook aangegeven aan het CB en de KA en die zeiden ook als je het er niet in krijgt dan kan het gewoon niet maar blijf dan wel op standaard 2 voeding omdat daar nog de meeste bouwstoffen in zitten

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heel herkenbaar. Onze middelste wilde niets hebben van eten. Overal moest ze gigantisch van kokhalzen en spugen. Of het nou gepureerd was of hele stukken, maakte niets uit.
    Ik gaf geen nachtvoeding meer, omdat ik dat niet nodig vind op die leeftijd.

Ik ben het blijven aanbieden en opeens met bijna 11 maanden zag ze het licht, nu eet ze super goed.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Als hij snachts nog veel drinkt snap ik dat hij overdag geen eten meer wil. Hier krijgt onze zoon (bijna 6 maand) 4 flessen van 180+6 (waarom zou dit te weinig zijn?) En een half of heel potje fruit en een half of heel potje groente, net waar die zin in heeft.

Misschien hem zelf proberen te laten eten?

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Op zich is 4 keer 180 plus een potje niet echt te weinig, het is alleen zo vervelend dat hij 's nachts zo vaak komt. Geef je dan borstvoeding? Ik zou in de nacht een fles gaan geven, en dan steeds meer verdunnen. Zo kom je hopelijk uiteindelijk af van die nachtvoedingen. En hij gaat overdag vanzelf wel meer eten, mijn dochter at op die leeftijd ook niet zo veel, daar maakte ik me toen ook zo druk over maar ze had er blijkbaar genoeg aan.

10. patjuhxx

patjuhxx Actief lid

13 feb 2012
    148
    0
    16
    Nijmegen
    Misschien een keertje proberen er wat langere tijden tussen te laten zitten? Misschien heeft hij niet zo'n honger als hij nog veel bv krijgt.
    Weet niet om de hoeveel tijd jij voedt? Mijn zoontje is 7,5 maand en krijgt om de 4u bv of fv. En dan tussendoor de hapjes.
    Dus 8.00 uur bv
    10.00 uur fruit
    12.00 uur fv
    14.00 brood + kwark
    16.00 uur fv
    18.00 uur groentjehapje
    20.00 uur papfles
    23.00 uur bv
    En soms komt hij 's nachts nog voor een slokje bv.

Als hij dan keertje fles niet wilt (dat is juist bij ons het issue), dan krijgt hij niet eerder iets anders. We blijven ons houden aan het schema. Misschien helpt dat jullie ook!

11. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Mijn zoontje is 9,5 maand en eet gelukkig wel alles, 4 maaltijden per dag. Toch komt hij nog meerdere keren 's nachts voor borstvoeding. Dus ik twijfel of het aan de nachtvoedingen ligt.

Ik zou verder blijven aanbieden en nog even aankijken. Misschien gaat hij over een paar weekjes wel uit zichzelf eten.

12. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Bedankt voor al jullie reacties!

Die nachtvoedingen zijn er in geslopen omdat het een KNOkindje is wat altijd wakker werd van de pijn. Buisjes zitten er nu in...
    Na 2 volledige voedingen even laten huilen en steeds weer terug gelegd, werkte helaas niet. Wederom een voeding gegeven. Daarna heeft hij 5 uur geslapen :$

Er zitten wel goede tips tussen jullie reacties, het afbouwen met de schepjes flesvoeding gaan we zeker proberen!

Overdag bieden we ook regelmatig aan, potje en rapley

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Vervelend zeg. Heel herkenbaar ook. Mijn zoontje at ook slecht tot niet. Eigenlijk alleen potje fruit en later een potje avond eten (paar hapjes). Maar geen brood , stukke groente of fruit etc , geen koekje niks. Ook bij de logopedie geweest heeft hier goed geholpen. En ineens , was ik een broodje aan het eten en hij keek het zowat uit mijn hand. Dus ik gaf hem gewoon dat stuk brood en hij begon echt te vreten (ja echt leek wel een beest haha). Vanaf toen ging het hard , stukke fruit , gewoon met de pot mee eten , een soepstengel of cracker of een keer een koekje, hij at ineens alles. Was rond zijn 11e maand.

Alleen drinken is hier ook drama.gaat nu wel beter sinds die uit een open beker drinkt.

En nu : het is een enorm goede en grote eter ! Dus het kan echt goedkope . Blijven aanbieden. Het komt vanzelf.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je geeft aan dat hij niet eet omdat hij vol zit van het drinken 's nachts. Dat zou ik dus aanpakken. Hier een soort ervaring hiermee, onze jongste kreeg sondevoeding en at heel weinig. Ze kon het inmiddels wel (eten) maar deed het dus niet genoeg, waarschijnlijk omdat ze vol zat van de voedingen. Toen zijn we met 8 maanden de sondevoeding gaan minderen, ze kreeg na 13:00 niets meer (wel weer rond 20:00). Was een middagje sneu maar toen had ze het snel door en de sonde mocht er een paar weken later uit. Ik zou dus een nachtje (of meer) doorzetten, is pittig maar misschien wel de oplossing. Wat hij 's nachts niet krijgt zal hij overdag moeten nemen.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad. Zeker omdat hij borstvoeding krijgt,kan hij daar nu nog genoeg voedingsstoffen uit halen.
    In combi met de pre-logopedie zou ik zeggen, geen haast, hij gaat wel echt eten als ie er aan toe is. Blijven aanbieden, stukjes, hapjes, geen druk gewoon leuk.
    Dan komt het wel goed hoor!

16. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is wel 2 maanden jonger, dus bijvoeding is hier sowieso minder, maar ik herken het wel een beetje. De overgang van borst naar fles ging hier heel moeizaam en ineens begon ie snachts weer te komen, want snachts legde ik hem in eerste instantie nog aan. Een nachtvoeding vind ik niet erg, maar het werden er op een gegeven moment 3 a 4 en dat gedoe met die flessen was ik ook wel een beetje zat :). Overdag was ie hartstikke moe en dronk maar 4 flesjes van ongeveer 100 cc of minder. Ik ben toen toch in eerste instantie 1 van de 3 nachrvoedingen gaan weigeren. Dat waren 2 drama nachten, maar nu slaapt ie door of komt ie voor 1 flesje (en die krijgt ie natuurlijk) en overdag eet ie beter. Hij weigert nog steeds fruit en brood, maar hij eet nu 2 keer per dag 50 tot 100 gram groente, drinkt 4 flessen van 150 ml en hij is een stuk vrolijker en uitgeslapener dan eerst.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Om de 2-3 uur een nachtvoeding met ruim 9 maanden vind ik wel absurd hoor en op een gegeven moment niet vol te houden. Zeker als hij overdag weinig eet, grote kans dat het bij het zoontje van ts wel komt door het drinken 's nachts. Mijn dochter was wel toe aan eten maar deed het dus niet omdat ze geen honger had. Zou het wel overleggen met de kinderarts of logopediste, hier ook zo gedaan. Had er ook een hard hoofd in maar na een paar uur was ze al omgeslagen naar wel goed eten en drinken

Deel Deze Pagina