Welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hopsatee, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Met alle uitverkopen die er weer zijn en aankomen, wil ik graag voor ond jongste zoontje (nu maat 68, 5 maanden) ook een winterjas kopen voor volgend jaar. Het is tot nu toe een kind dat er gemiddeld groeit dus als ik zo kijk zal hij rond oktober (dan ruim 1) zo rond maat 80 zitten. Ik kan me voorstellen dat ik dan maat 80 koop van kleding en 86 van winterjas.

MAAR ik ben echt hopeloos wat dit betreft! Mijn oudste is namelijk 3,5 en zit net in maat 98. Klopt geen hout dus van een maattabel bij hem. De keren dat ik vooruit kocht kon hij niks aam omdat het veel te groot was. Nu groeit hij op de -2 lijn en is dat wellicht niet een goed referentiekader maar het maakt dat ik niet vooruit durf te kopen voor de jongste.

Hoe doen jullie dat? Echt alles pas op het laatst kopen voor de volle mep of soms een gokje nemen en evt verkopen?

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik koop alleen dingen die ik nu nodig heb. Maar mijn dochter zit nu in 74 en heel soms 80, een ukkie dus. Ik kan dus helemaal niks met die maattabellen...

3. Hopsatee

Haha ben ik dus niet de enige met dat probleem :o: Ik doe dat inderdaad nu ook altijd hoor, maar ik zie nu bijv best toffe winterjassen waarvan ik denk oh dat is mooi voor volgend jaar en dan de helft goedkoper..en dab hoor ik mensen die dat altijd doen. Ik denk dan altijd: HOE dan?:roflmao:

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.923
    3.944
    113
    Maat 86 is wel de meest waarschijnlijke maat voor een winterjas rond die leeftijd. Maar hou er ook rekening mee dat niet alle merken hetzelfde vallen!

Ik koop eigenlijk nooit ver vooruit, durf dat ook niet zo goed. Nu bij de oudste van 5,5 zou ik wel iets voor de zomer durven kopen, maar voor mijn jongste van 3 vind ik het nog steeds lastig! In de babytijd baby kocht ik wel kleding op de groei maar dan iets wat niet seizoen gebonden is zoals longsleeves ofzo
    Vooral schoenen snap ik niet hoe je die vooruit kunt kopen, dat kan ik echt niet inschatten....

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Geen idee, ik kreeg t niet eens voor elkaar om 3 maanden vooruit te schatten. In de herfst een jas voor de winter gehaald maar mooi dat ze er in verzuipt. Aaaah wellicht volgend jaar.

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik koop nooit wat vooruit.
    Ben zelfs zo erg dat ik dit jaar pas een winterjas heb gekocht toen het al een tijdje winterjasweer was.
    Ik ben ook zo’n type die in augustus met 30 graden in de winkel zoekt naar korte broeken voor zoon en dan gefrustreerd is dat de herfstcollectie er al hangt.

Maar zoon volgt wel netjes de maattabel moet ik zeggen. Is nu bijna twee en zit in maat 92, de combinatiemaat 86/92 wordt echt te klein en die staat voor 18-24 maand. Dus klopt precies.

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik koop voor de kleinste, nu 7,5 maand, ook niet ver vooruit, terwijl de maat tabel voor haar tot nu toe wel klopt.
    Buiten het feit dat ik niet goed weet welke maat ze dan heeft, heb ik ook vaak het probleem dat ik het jaar erop alsnog een leukere jas zie ;)

Vero0504 en Hopsatee vinden dit leuk.
  8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Haha, dit dus! Waarom zijn er in augustus geen korte broeken te koop? Ik snap dat echt niet :D

Vero0504 en Hopsatee vinden dit leuk.
  9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.618
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik heb wel vooruit gekocht, maaaarrr ik heb 2 jongens snel na elkaar. Als de 1 het niet draagt is de kans nog groot dat de ander het wel zal dragen. Ik vind de leeftijd die je noemt wel erg jong om vooruit te gaan kopen. Heb je niks meer van jouw oudste liggen?

Hopsatee vindt dit leuk.
  10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik koop eigenlijk niet vooruit. Wel gedaan maar toen was het te klein dus kon ze het alsnog niet aan. Heb ook het idee dat er ieder seizoen wel een keer sale is dus dan koop ik dan.

Hopsatee vindt dit leuk.
  11. Betsy

Betsy Niet meer actief

Haha ja dat durf ik echt niet. Ik had in september een winterjas maat 80 gekocht. Want ik dacht die past ze dan wel in november. Toen heb ik in oktober toch maar maat 74 erbij gehaald en die draagt ze nu nog. En het kind is 16 maanden.... :roflmao:

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Op internet is altijd alles te koop. ;)

Met standaardlijstjes kan ik ook weinig, maar op een gegeven moment kun je vaak de eigen curve van een kind doortrekken. Met vijf maanden nog wat lastig, maar met een jaar oud gaat het vaak wel op. Boekje van het CB erbij (of een site of app, als je die gebruikt) en je komt over het algemeen een heel eind. Maar het blijft een gok en als je die niet wilt nemen, dan moet je niet vooruit kopen. ;)

Hopsatee vindt dit leuk.
  13. Hopsatee

Ja heel herkenbaar dus! Nu heb ik gelukkig 2 jongetjes dus ik kan wat de oudste niet heeft gedragen alsnog gebruiken maar toch..

Betsy vindt dit leuk.
  14. Hopsatee

Ja klopt hoor, maar soms denk ik lijkt me relaxed als ik ook goedkoop een merk jas kan scoren.

En inderdaad m’n oudste zit gemiddeld een jaar nu in elke maat. Spurtjes kent hij niet. Idem z’n voeten zit al eeeiwig in maat 25. Toch niet leuk voor moeders die van shoppen houden :p

15. Hopsatee

Jaaaa dit herken ik heel erg! Daarom zou ik het eens anders willen maar zoals ik hier lees vinden meer mensen het lastig haha

16. Hopsatee

Hier ook 2 jongens inderdaad dus dat scheelt. Bijna niets van de oudste omdat hij dik een jaar in kleding zit. Meeste is dan wel af. Heeft zelfs 2 jaar met een winterjas gedaan. Ook ander seizoen geboren dus qua maten lopen ze ook niet gelijk. Daarbuiten ook veel weggegeven . Ik ken mezelf ik vind de kleding van hem van 2 jaar terug meestal niet meer zo leuk :roflmao:

17. Hopsatee

Nee ik lees het al! M’n man heeft pech ik blijf de volle mep of de iets minder goede aanbiedingen (maar toch nog aanbiedingen) kopen :D

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit inderdaad. Op die jonge leeftijd kocht ik nog niks ver vooruit. Vanaf een jaar wel. Echt zelden de mist in gegaan. Ze volgt zo precies haar eigen lijntje, precies het gemiddelde ook. Ik zou bv wel al een winterjas voor volgend jaar durven kopen. Maar nu met 5 maanden oud zou ik de gok nog niet wagen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik koop niks vooruit.
    Mijn oudste van 4 zit nu al een tijdje in 116 van bovenkleding en 122 van broeken.
    De jongste (7mnd) heeft nu maat 74/80 van bovenkleding en 68 van broeken.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jaaa herkenbaar dit! :D

Deel Deze Pagina