Zorgen om onze baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuwklokje22, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hallo iedereen, ik heb al een tijdje niet geschreven maar heb toch even jullie hulp nodig. Onze dochter is 8 maanden en ik maak mij zorgen om haar ontwikkeling. Ze heeft bij de geboorte een moeilijke start gehad ( heeft vast gezeten en is een tijdje beademd maar alles verliep daarna perfect. Ze sliep goed, begon te rollen bij 3 maand en kon weer terug. Ineens stopte dat. Ze werd begin december ziek en kreeg daarvoor een antibiotica. Daar reageerde ze heel heftig op met uren achter elkaar krijsen, Ze zat helemaal verstopt. We moesten acuut stoppen en sindsdien is het drama. Ze slaapt heel slecht, elke 2 uur word ze krijsend wakker, heeft vaak koorts, jengelt veel. Af en toe zijn haar oren ontstoken en we gaan naar manueel therapeut omdat ze steeds vast zit. Ze rolt niet meer ligt niet meer en wil alleen maar zitten. Inslapen savonds is moeilijk met veel gehuil. Ik heb advies nodig, laten huilen? Door laten sturen naar de KNO? We slapen amper 4 uur op een nacht en zijn gesloopt.

Help!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Latern huilen zou ik in dit geval niet doen!
    Er zit je kindje duidelijk iets dwars. Dus ze huilt niet voor de lol of om jullie te pesten. En jullie willen dan haar pijn negeren?

Al andere antibiotica geprobeerd?
    Heeft ze ook medicatie voor de verstopping gekregen?
    Drinkt ze goed?
    Wat is haar eet en drinkschema momenteel?

Anders zou ik een doorverwijzing naar een kinderarts vragen.

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.228
    28.195
    113
    Ik zou naar de kinderarts gaan. Het is duidelijk dat er iets niet lekker zit.
    Sterkte!

puzzelstukje vindt dit leuk.
  4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou een doorverwijzing vragen naar de KA en eens goed laten onderzoeken.

Oorpijn is hels, logisch dat ze niet wil liggen. Ik zou pcm geven en kijken of het dan betert. En sowieso naar de KA en evt KNO.

5. sneeuwklokje22

Nee dat doen we nu ook niet. Ze krijgt forlax zakjes om de dag. Het rare is dat een zetpil geen effect heeft op het steeds wakker worden. Je zou zeggen dat ze dan geen pijn heeft.
    Ze krijgt sochtens een fles 180 maar daar drinkt ze misschien 100 van.. rond 9 uur fruit. Rond half 12 / 12 uur weer een fles dan drinkt ze meestal ook 100. Rond 2 uur krijgt ze nog wat fruit of een koekje. Rond 4 uur een craccot met 90 cc en 6 uur warme hap ongeveer een half potje meer wil ze niet. Dan half 8 fles en op bed. Ze drinkt dan ongeveer 80 en slaapt 3 kwartier en word weer wakker. Dan geef ik dr rest en die drinkt ze dan op ( in totaal 180 ) en vanaf dan begint het

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Staat ze onder behandeling van een kinderarts (zkh) en welke onderzoeken zijn al uitgevoerd?

Het klinkt alsof ze last heeft van verschillende symptomen, maar de oorzaak is nog onbekend. Daar zou ik achteraan gaan, medisch.

7. sneeuwklokje22

Ze staat nergens onder behandeling nog. We zijn in december uiteindelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat ze alleen maar huilde en koorts kreeg tijdens de antibiotica. Daar hebben ze besloten te stoppen met de kuur en toen zijn we naar huis gestuurd.
    Een voorbeeld is vandaag. Gister naar de huisarts geweest, oortjes waren goed maar wel een oogontsteking dus daar krijgt ze zalf voor. Vanmorgen wat verhoging wat vanzelf weer weg ging en vanmiddag kreeg ze ineens 40.1. Na een zetpil ging het beter. Ik heb rond 7 uur een fles gegeven, toen viel ze in slaap en om kwart voor 8 werd ze huilend wakker, beneden nog een beetje fles gegeven en toen wou ik haar weer in bed leggen. Ze bleef maar huilen dus ik heb haar een zetpil gegeven. Ze slaapt nu net, 5 minuten. Tot die tijd alleen maar gehuild en valt in slaap als ik heen en weer loop. Zodra ik ga zitten is het huilen.

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Het staat er al vaker maar ik zou een doorverwijzing vragen.
    Bij onze kleine bleek flinke koorts zonder verdere symptomen maar wel veel huilen trouwens een blaasontsteking dus misschien dan ook urineonderzoek?

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een verwijzing naar ka en/of kno lijkt mij verstandig.

Verder ga je naar een manuteel therapeut. Heb je een osteopaat al geprobeerd?
    En voor de darmen zou ik aan probiotica denken, juist omdat het na de antibiotica is gaan spelen.

10. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ze drinkt niet veel melk hè, was dat altijd al zo?
    En slaapt ze wel als ze wat rechtop ligt, bijvoorbeeld in de maxicosi?

11. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier hielp een zetpil ook niet, toch sprake van chronische oorontstekingen en veel pijn. Pas sinds ze via kinderarts een onderhoudsdosis AB krijgt is de koorts en het vele huilen (krijsen) snachts voorbij.
    Ik zou kno verwijzing vragen

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Antibiotica die ze aan die kleintjes geven is wel anders dan volwassenen maar mijn maag en slokdarm ging naar de knoppen van een antibiotica kuur. Had continue t zuur en slokdarm stond onder de blaren, heeft ook lang geduurd voordat dat beter was en sommige voedselwaren kan ik nog steeds niet goed hebben op mn maag. Die blaren in slokdarm zou je kunnen herkennen als ze gaan gillen alsof je ze zoutzuur geeft ipv fles melk begreep ik van de huisarts in opleiding. Dan zouden ze met een slok of drie al gaan huilen. Praktijk geen ervaring mee dus wellicht mama hier die dat kan bevestigen of aanvullen.

Maagklachten zijn heel divers maar als t zure oprispingen zouden zijn dan kom je denk ik, gok ik, bij dezelfde punten uit als waar je verborgen reflux aan kunt herkennen, hikken, slikken (buiten om voedings- of drinkmomenten), onrustig, vaak niet plat willen maar in de maxicosi of schuin bedje beter naar de zin hebben. Het is misschien een wilde gok, maar ook niet iets waar je direct naar zou gaan zoeken.

Ka doorverwijzing en kno lijkt me overigens geen overbodige luxe. Ml hier geeft aan dat wellicht op de zij liggen op aangedane oortje wat fijner kan zijn, tegendruk. (hij had zelf 10 jaar lang bijna chronische oor ontsteking).

Maar iets loopt er duidelijk te etteren, let eens op of je patroon kan herleiden tussen eten/drinken en het huilen en probeer dat eens in een overzicht te krijgen i.c.m. die koorts.

Deel Deze Pagina