vanmiddag na lange dag thuisgekomen hadden we de kachel flink aangezet gezien het stervenskoid was kn huis.. Hebben altijd stoelen ertegen liggen zodat bijna 1 jarige er niet bij kan. Blijkbaar heeft grote broer aan de kant geschoven en heeft baby volop in de buis gegrepen! Heeft zijn handje aardig verbrand met eerste/tweede graads brandwonden en ook al contact gehad met huisartsenpost. Maar... hebben jullie misschien nog meer tips voor ons? Zit nu continue met handje in lauw warm water en vind dit prettig. Daarnaast handke in de vaseline zoals werd aangeraden en een aspirine. Zodra handje uit water is , zet hij het continue op brullen de lieverd....
Ja echt heel sneu... Hij zit nu wel met zn zere handje een paar patatjes weg te eten, dus dat gaat al wel weer goed Ik heb zon flauw vermoeden dat hij een doekje of coldpack door zn kamer gaat gooien haha
Oh dat doet zoooo zeer!! Ik heb ooit eens Mn hand verbrand aan kokend frituurvet. Heb dus ook die nacht met mijn hand in een emmer water geslapen die naast mijn bed stond anders leek het net of mijn hand steeds in brand stond. Echt verschrikkelijk sneu voor je kleintje.. ik heb verder weinig tips eigenlijk. Veel beterschap!
Mijn zoon heeft zn handje eens op het fornuis gelegd, de pan was er net af... Wij hebben op de eerste hulp zalf gekregen voor brandwonden, moesten dagelijks smeren en verband erom houden. Als ik er nog aan denk draait m’n maag om. Zoon weet het ook nog precies trouwens, hij was nog geen drie toen het gebeurde (meer dan 1,5 jaar geleden!)
Hoefde je niet langs te komen dan? Ik ken een meisje wat op dezelfde manier haar handje heeft verbrand, was nog iets jonger wel. Die moesten naar de hap. Helaas is ze voor dr leven getekend door de brandwonden en zit deze op een hele nare plek op haar hand wat veel last gaf met groeien. Ze is er op latere leeftijd nog aan geopereerd. Sterkte!
Ehbo richtlijnen zeggen ook langskomen, zeker bij verwondingen aan handen/gezicht. Een schram van t vallen op t handje vind ik zelf dan weer een andere categorie maar goed, dat mag ik als mama zelf beslissen, bij go en kdv hebben ze hun eigen richtlijnen en dit zijn brandwonden toch andere categorie. Voor volwassenen heb ik nog wel wat, dus mocht een mama een hindernisparcours in de keuken wat slechter bekopen: In t restaurant waar ik werkte met kokendhete grillplaten hadden we reflexspray staan om te koelen maar die zou ik voor een kind niet gebruiken. Voor de wat heftigere verwondingen was er een brandwondencreme en alles wat puur eerstegraads was en we t niet de moeite waard vonden om naar achteren te lopen hadden we zelf maar een tube tandpasta met menthol in de pentry. Dan was t eerst koelen met stromend water en dan tandpasta er op. Trok de hitte er uit en was t ook weer goed. Bij een klein kind zou ik zelf alleen eerstegraads behandelen, voor tweede graads klop ik echt aan voor assistentie.
Als het tweedegraads is zou ik zéker langs de huisarts gaan. Mijn dochter heeft toen ze 1 was hete thee over haar buik gekregen en is toen naar de eerste hulp gebracht. Uiteindelijk was het een klein wondje wat snel en goed genezen is. Toen het nog open was hebben we het goed afgedekt ivm infectiegevaar en er alleen wat vaseline op gesmeerd. Toen het dicht was hebben we het verzorgd met een brandwonden- & littekencreme. Nog urenlang koelen hoeft echt niet hoor. Na de eerste 20 minuten en het doktersbezoek heb ik niet meer gekoeld.
Up date: Nee aan de hand van mijn verhaal hoefde we niet te komen. En, echt heeeeel bizar.... hij heeft als vanouds geslapen en de dag Erna was hij alweer helemaal de oude en gebruikte zijn handje met alles weer! Hebben m die avond en ochtend erna nog wel geregeld met water laten keutelen en vaseline blijven smeren. De blaren zijn nu allen bijna allemaal al leeg/plat. Zal eens kijken of ik foto toe kan voegen van de dag erna
Oh jeetje. Ik vind het best raar dat je hiervoor niet langs moest komen. Vind het best heel heftig verband..
Ik vind het ook erg heftige brandwonden. Als het open gaat zou ik alsnog laten beoordelen. Hopelijk knapt 't gewoon verder zo goed op
Wow, ik vind het ook best een ernstige brandwond. Je bent ook niet langs je eigen huisarts geweest deze dagen? Echt; ik zou alsnog langsgaan. Wie weet kunnen ze er nog wat mee. Het zit namelijk op hele rare en vervelende plekken, wat nog járen gaat groeien. Overigens ga ik niet zo snel naar de hap of huisarts; maar in dit geval had ik niet getwijfeld.
Ik vind het ook nare plekken Hier ook een keer verbrand aan het fornuis, en moesten toen wel naar de hap. Daar is het ingepakt met verband en dat moesten we een aantal keer per dag verwisselen. En dat zag er eerlijk gezegd veel minder erg uit dan deze foto.
Ik zou hiermee de volgende dag langs je eigen arts gaan. Verder heb ik altijd nectosyl in huis. Gewone zalf en gel (oa voor open wonden en brandwonden). Werkt verkoelend en ontsmettend.
Update 2 Donderdag naar huisarts geweest! Maar, gelukkig zat ik goed qua gevoel. Alles zag er schoon en netjes uit. Blaren waren al mooi aan het indrogen en herstellen!
Jemig ik schrik hier heel erg van!! Wat een pijn zal hij gehad hebben Hopelijk heeft hij er verder geen last van.
Fijn dat het goed is afgelopen! Tip voor elke ouder (helaas vanuit ervaring geleerd) Als particulier mag je ten alle tijden een brandwondencentrum bellen voor advies bij brandwonden !! Brandwondencentrums zitten in Groningen, Beverwijk en Rotterdam.