Dag meiden, Pas op, dit wordt een lang verhaal, haha. Wij zijn in september '22 begonnen voor een 2e kindje. Toen ik op 30 juni 2023 nog niet zwanger was (negatieve test) heb ik een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog. Ik kon terecht op 31/07 en deed op 30/07 een testje want, you never know, en ja hoor. 2 dikke vette strepen. Beslist om toch te gaan want ik wist niet hoever ik was. Bleek ik 6 weken te zijn van een tweeling! Helaas is dit in augustus een miskraam geworden en heb ik op 22/08 een curretage gehad. Daarna mooi rond de 26/28 dagen ongesteld geworden. Tot nu. Nu zit ik op cyclusdag 36. Maar het is al een rollercoaster geweest (althans, in mijn hoofd ) ik heb op 28 oktober een positieve ovulatietest gehad (de cb digtal, de paarse met vaste smiley. Al vond ik het raar dat de 2 lijntjes niet even dik waren maar goed, er wordt gezegt daar niet naar te kijken. Bij mijn 1e dochter dacht ik nogtans dat dit wel zo was). En dus aan de slag gegaan. 2 weken later een negatieve zwangerschapstest en geen maandstonden. Nu heb ik op 15 november wat bloedverlies gehad. 1x bij het afvegen helderrood. Dus ik blij, dacht dat mijn regels door gingen breken en ik aan nieuwe ronde kon starten, neen dus.. het bleef daarbij. 1,5 week later een negatieve test, dus ook niet zwanger. Dus hoopte ik een beetje op eventueel een ovulatiebloeding (had wel niet meer getest op ovulatie), maar dit is veel minder de regel dan een eventuele innestellingsbloeding, dus vrees van niet. Dus zou ik eventueel nu zondag nog eens testen. Ik ben (domweg, i know) terug gestart met ovulatietesten, alweer de paarse van cb want ik had er nog een 5 tal over van vorige ronde. En die geeft nu al 4 dagen een knipperende smiley, de 1e was een leeg rondje. Mag ik mijn piek nog verwachten? Iemand die (ongeveer) hetzelfde heeft meegemaakt? De lijntjes uit de casette lopen op en af, maar zoals gezegt, daar mag je je in feite niet op baseren. Ik weet dat ik mij niet druk mag maken omdat het nefast is voor je hormomen, maar toch, ik wil zo graag eens duidelijkheid . Liefs x
Wat pittig. Als je een miskraam hebt gehad, kan het soms even duren voordat je lichaam weer 'normaal' reageert. Hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt.