belasting vraagje

Discussion in 'De lounge' started by djellybelly, Nov 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ok ik heb echt geen verstand van belasting, maar heb gebeld en ze zijn alleen door de weeks open dus hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Mijn man heeft zorgtoeslag aangevraagd, en mij als toeslag partner aangegeven.
    Maar mag ik het eigelijk ook aanvragen of zit dat gewoon verrekend in 1 bedrag???

hoop dat iemand me begrijpt...

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,159
    8,136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    "U kunt beide zorgtoeslag aanvragen als u uw partner opgeeft als toeslagpartner. De Belastingdienst zal uw aanvraag verwerken en kijken of u nog recht heeft op zorgtoeslag."

Met vriendelijke groet,
    De Belastingdienst

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    jij mag dat ook gewoon aanvragen. Of je het krijgt is een tweede, dat wordt gebasseerd op inkomen etc.

4. djellybelly

nee ok dat zoeken hun dus wel uit, ben altijd zo bang met dingen aanvragen dat ik aan het einde van het jaar dingen terug moet betalen.

5. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Ik zou het niet ook nog eens aanvragen. Soms gaat het mis daar en dan krijgen jullie straks allebei zorgtoeslag. Het is dan de bedoeling dat ze 1 van jullie afwijzen en de ander toezeggen maar dat duurt soms even en dan moet je later terugbetalen. Terwijl hij als hij jou als toeslagpartner heeft opgegeven toeslag krijgt voor jullie BEIDE. Daarom heeft ie ook jullie beide inkomens op moeten geven etc. Ze berekenen het dan voor jullie samen (heb er 3 jaar gewerkt...)

6. djellybelly

@shaula dat bedoel ik ook idd krijgt hij het voor ons bijde?

maar goed ik had de papieren al verscheurd ga het risico niet lopen bedankt!

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Als je man jou al heeft opgegeven als toeslagpartner, krijg je zorgtoeslag voor twee personen, gebaseerd op jullie gezamenlijke inkomsten.
    Jij hebt dus niet nog eens apart recht op zorgtoeslag. Dus goed dat je die formulieren verscheurd hebt ;)

8. sweetlady82

sweetlady82 Bekend lid

May 2, 2010
    562
    0
    0
    Leerdam
    je kan ook proefberekening op de site doen om te kijken of je recht er op heb maar als hij jouw als toeslagpartner heeft aangegeven dan word het met elkaar verwerkt..

9. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Je kan het altijd aanvragen zoals ik al zei. Maar de belastingdienst kijkt dan of je wel recht heb erop.
    Ik krijg geen zorgtoeslag en mijn man ook niet. We verdienen te veel

10. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    De belastingtelefoon is op woensdag en donderdag gewoon tot 20uur bereikbaar.

Share This Page