Stoppen met flesvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Freddel, 19 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Hoe zijn jullie gestopt met flesvoeding?
    Onze dochter wordt bijna 1 en "mag" dan officieel geen fles meer. Ik wil dit natuurlijk wel rustig afbouwen, maar ze krijgt nu nog een fles smiddags en een fles savonds voor het slapen gaan. Ik weet niet zo goed hoe ik nu het beste kan afbouwen.
    Beide flessen steeds iets minder of eerst een fles verminderen totdat die weg is en dan de volgende?
    Ik hoor graag hoe andere moeders dit gedaan hebben.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik ben pas gestopt met 2. Tot die tijd vond ze het heerlijk s avonds nog. Ze stopte vanzelf.

3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Ze hoeft er nog helemaal niet van af hoor. Mijn meisje krijgt nog 3 flessen. Wel ben ik aan het afbouwen naar flessen met gewone melk. Nu krijgt ze in de ochtend een fles met gewone melk en pap en de andere 2 flessen met dreumesmelk. Maar er is zelfs uit onderzoek gebleken dat kindjes veel baad hebben bij dreumesmelk tot 2 jaar.

4. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Mijn dochter is 13 maanden trouwens.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

ik zou beginnen met 1 fles te vervangen door iets anders. En dat langzaam uitbreiden.
    C wilde zelf geen fles meer met 8 maanden en kreeg toen alleen smorgens nog opvolgmelk met Bambix. Dus ik heb er nooit moeite voor hoeven doen

6. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik zou eerst de middagfles gaan vervangen door andere melk. Gewoon een klein flesje tijdens de lunch. En dan later de avondfles vervallen laten door het ritueel aan te passen. Hier is het tijdens het voorlezen nog wat slokjes water voor het naar bed gaan.

7. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hier is het vanzelf gegaan. Ineens liet ZL meer staan van zijn fles overdag en op een gegeven moment ben ik smiddags meer brood gaan geven. At hij allemaal op. Nu krijgt hii sochtends pap met opvolgmelk, maar er zijn dagen dan wil hij de pap niet en wil dan brood. Dua krijgt hij alleen savonds nog een fles. Die gaat altijd nog leeg.

Misschien kun je daar eens op letten? Wanneer ze het meeste van een fles laat staan? Anders tussen de middag proberen meer brood te geven en daarna een fles. Op deze manier drinkt ze waars vanzelf minder van die fles.

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik geef nog steeds flesvoeding hoor, smorgens een fles van 120/4 en voor t slapen gaan een fles van 180/6. Soms als hij te moe is voor eerst nog brood, een fles voor zn middagslaapje zodat hij een tijdje kan slapen en niet wakker wordt vd honger ( en als hij wakker is zn brood)

Ik vind t veel makkelijker dan gewone melk, geen houdbaarheidsdatum (niet zo kort iig) En makkelijk om mee te nemen

9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik ben gewoon (al eerder) naar de standaard eetmomenten op een dag gaan werken gewoon met een bekertje melk , bordje pap en toetje zo kwam ik om en nabij die 300. Hij accepteerde het prima. Zijn avondfles liet hij vanzelf al vallen.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier kreeg hij vanaf z'n 1e verjaardag 's middags bij z'n brood gewone melk uit z'n rietjesbeker, moest hij erg aan wennen.
    De melk 's morgens en 's avonds hebben we gewoon in de fles gelaten. Met 13 maanden de fles 's avonds laten vallen, hij at prima mee en ook een toetje dus had het in onze ogen niet meer nodig. Sliep dus ook zonder problemen.
    De ochtendfles (was rond 5.00 en dan verder slapen) hebben we met bijna 1,5 afgeleerd omdat dat gewoon gewenning was geworden.
    Bij z'n ontbijt kreeg hij thee, nooit echt een fan van gewone melk geworden.

11. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Wow bedankt voor alle reacties. Bij mij zeiden ze op het cb dat ze vanaf 1 jaar geen fles meer horen te krijgen maar zo te horen is niet iedereen het daarmee eens. Ik denk dat ik de middag fles langzaam ga afbouwen en wat meer brood ga geven. De avondfles vinden we allemaal nog wel fijn omdat dat een heerlijk knuffelmomentje is.
    We zien over een tijdje wel wat we met de avondfles gaan doen;)

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Middag fles is idd niet meer nodig. Avond fles geef ik nu nog wel, 120 cc. Van dat pak per maand raken we niet arm en ze vind het nog zo lekker.

13. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Mijn zoontje is 16 maanden en krijgt af en toe s morgens een papfles. Bij ons gaat het geleidelijk

14. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Onze dochter krijgt nu nog steeds 1 fles van 180ml dreumesmelk voor het slapen gaan

15. tuc

tuc Niet meer actief

Hier kregen ze vanaf een maand of 10 overdag alleen nog maar drinken in een rietjesbeker of open beker. En de melk tussen de middag en s ochtends dus ook. Met 10 maanden was dat nog fv, een maand later zijn we gewone melk gaan geven. Met de eerste verjaardag s avonds ook geen fles meer.

16. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Hier rond een jaar eens geprobeerd of gewone melk uit de fles er in ging. Was geen probleem. Toen de pakken kunstvoeding opgemaakt (had nog heel veel staan en ging met 2 flesjes van 120+4 per dag niet zo hard ;) ) en daarna cold turkey over op gewone melk. Maar wel uit de fles, nu net 1,5 en nog steeds 2x per dag uit de fles. Hij kan ook uit een gewone beker drinken maar drinkt dan nauwelijks iets. En uit een rietjesbeker komt water vindt ie, dus daar melk in doen levert vooral gekke bekken op en weinig drinken :p Vind het prima, ik drink zelf ook melk bij ontbijt en lunch. Avondfles liet ie vanzelf vallen. De fles zelf zal ook vanzelf wel verdwijnen, zolang ze het nog fijn vinden, lekker blijven doen! Alleen niet mee naar bed geven na het tandenpoetsen.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ochtendfles vervangen door gewone melk in een rietjesbeker + 2 boterhammen.
    Dit met 11 maanden gedaan.

Dochter krijgt nog steeds een avondfles.
    CB heeft niets gezegd over dat ie weg moest.
    En ze laat hem vanzelf wel vallen.
    Ze drinkt hem nog veels te graag. :)

18. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Bij de oudste heb ik nog geloof ik tot 1.5 een avond fles gegeven, en die liet hij toen vanzelf vallen op een gegeven moment. Vond dat toen zo jammer. De flessen overdag heb ik wel afgebouwd en gewone hapjes voor in de plaats gegeven met een klein flesje gewone melk als drinken bij de maaltijd, hij was toen een maand of 11.

19. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik ben tot op heden nog niet begonnen met afbouwen, maar nu laat mijn dochter de fles zelf ineens staan. Beide flessen weigert ze volledig. Ze gaat heel hard huilen als de fles in de buurt komt. Gisteravond begon dit en vandaag heeft ze nog geen slok melk op.

Ze drinkt gelukkig wel water en ze eet gewoon brood en avondeten, maar die fles hoeft ze ineens niet meer.

Heeft iemand dit al eens gezien/gehoord, dat een baby de fles in een keer weigert?

20. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Gaat het om de fles op zich? Of om de opvolgmelk?
    Wij zijn met 1 jaar gestopt met opvolgmelk en volledig over op gewone melk. Flesje kun je vervangen door tuit- of rietjesbeker.
    Wij gaven alleen savonds nog een flesje melk tot hij ongeveer twee was. Hij had er vanzelf op een gegeven moment geen behoefte meer aan.

Deel Deze Pagina