dag mama's! even een vraagje...graag jullie mening.. ik heb een zoontje van bijna 7 maanden geboren met 30w+4. het is mijn eerste kindje en misschien dat ik daarom wat onzeker ben over het volgende: hij was 20 november een beetje verkouden geworden, niks mis mee, het viel allemaal reuze mee..daarbij had hij ook een beetje last van hoesten maar niet noemenswaardig..het was meer een klein kugje... ahfijn..verkoudheid ging over..maar dat kuggen dat bleef...ik besloot om 7 jan naar de huisarts te gaan en vertelde dat ik ook vind dat hij benauwd klinkt, zijn ademhaling piept soms vooral als hij op zijn buikje ligt. mijn huisarts kon het ook horen en schreef een pufje voor. zo nodig 3 keer daags..hiermee moest het toch wel met 10 dagen over zijn. anders kon ik terug komen... en ja hoor, net de dag nadat ik was geweest werd hij echt heel ziek..hij kreeg koorts 39.7 en het kuggen werd echt een harde hoest..hij was daarbij heel erg verkouden geworden en huilerig enz enz... de koorts hield 5 dagen aan..en het hoesten werd ook niet minder...daar kwam nog bij dat hij bijna niets meer binnen kreeg want hij had geen trek meer in zijn flesje..en als ik er dan toch iets in had gekregen dan moest hij overgeven doordat hij zo hard moest hoesten..heel zielig.. ondertussen was ik 12 jan terug gegaan omdat ik me zorgen maakte..hij was zo benauwd s'nacht kon ik niet slapen en lag echt over hem te waken..soms hoesten hij zo erg dat het leek alsof hij geen lucht meer kreeg..echt vreselijk..mijn eigen huisarst was er niet dus wkam bij een vervanger..ze vertelde mij dat ik er weinig aan kon doen..uitzieken..zijn longetjes klonken schoon maar je hoorde dat hij een onstekeing had in de bovenste luchtwegen.. ok..prima ik weer naar huis..met mijn ziel onder mijn arm..wat vond ik het erg zeg om mijn mannetje zo te zien lijden..hij moest ook steeds vreselijk huilen na het hoesten waarschiojnlijk deed zijn keeltje pijn... nu is het 19 jan en gaat het wel wat beter met hem, hij is aardig opgeknapt, geen koorts eetlust word weer beter en hij kan weer lachen.. maar het hoesten doet hij nog steeds..al lijkt het wel wat beter te zijn gweorden...wat nu? ik zit dus nu zo te twijfelen..moet ik alsnog weer langs de huisarts? of is dit echt normaal en komt dit jullie ook bekend voor...? ik maak me best zorgen dat er toch wat anders aan de hand is met hem...ik weet het niet zo goed.. graag jullie mening/adviezen... liefs een bezorgde mama...
Hoi Petty, Wat vervelend dat je zo aan het tobben bent met je zoontje. Ik vind je zeker geen overbezorgde moeder hoor, het is heel logisch dat je je er druk om maakt. Misschien niet hetzelfde maar mijn zoontje (nu 9 maanden, geboren met 34 weken en dysmatuur) Heeft ook heel lang gehoest na een virus. Hij was er ook benauwd bij en piepte. Ik kreeg er ventolin-pufjes voor en dat hielp wel iets maar hij bleef benauwd klinken. Na een paar weken werd het alleen maar erger. De kinderarts vertelde ons dat zijn longen dan wel schoon waren maar dat zijn luchtpijp erg gezwollen was (nog steeds van het eerste virus) Hij heeft er een ander pufje bij gekregen: flixotide. Dat zou na ongeveer 1 week verbetering gaan geven (als ons zoontje eerder suf/moe werd of te slecht ging drinken zou hij worden opgenomen). Gelukkig ging het na een week inderdaad beter. We zijn nu een maand verder en puffen nog vrolijk door, maar de ergste benauwdheid is nu wel weg. Hopelijk heb je hier iets aan. Hou je taai met je kindje en als je het niet vertrouwd, echt aan de bel trekken bij een arts! Je moeder instinct heeft het altijd bij het rechte eind en jij kent je kind het beste. Liefs, josie
heel logisch dat je bezorgd bent. hoesten is vervelend, maar bij ons word er ook wat afgehoest. zolang hij maar genoeg blijft drinken. laat ej niet te snel afschepen he. anders bel je gewoon even de kinderpoli op om het te vragen. ze kennen je daar
dankjewel meiden...ik moet idd mijn moederinstinct volgen...ik kijk het nog even aan, en als het volgende week nog niet is verbeterd dan ga ik alsnog naar de huisarts, weet hij het verder niet dan bel ik gewoon naar de kinderpoli..
Ik zou ook gewoon de poli bellen hoor! Moederinstinct is echt heel bijzonder en altijd goed Sterkte hoor, ik hoop dat hij snel opknapt.
nou meiden, ik ben vandaag weer bij de huisarts geweest en mijn mannetje heeft bronchitis..zielig, hij heeft nu een antibiotica kuurtje gekregen en daar moet hij toch echt van gaan opknappen. ik twijfelde of ik zou gaan iedereen zei maar, ach ja mijn kind is ook ziek en het hoort er nou eenmaal bij bla bla bla...maar ik had telkens een gevoel dat het bij hem wel wat meer dan alleen een verkoudheid was! dus toch mijn moederinstinct gevolgd en gegaan...en zie...het was juist! mijn dokter zijn ook heeel goed hoor je moet altijd je moederinstinct volgen en niet schamen om te komen! als het over een week nog niet beter gaat kan ik gewoon weer terug komen. thanks voor jullie medeleven en advies! liefs petty
Hoi Petty, Gelukkig dat je bent gegaan! En fijn dat je moederinstinct je niet in de steek laat Hoop dat je ventje snel opknapt hoor!