Littekens

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Uuz, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl van ruim 1,5 is gisteren flink gevallen, de huid op haar kin lag helemaal open ( door de druk vd klap) in een rare zigzagvorm. Eerste hulp heeft het geplakt. Groeit zo'n litteken eigenlijk mee als ze opgroeien, of zal het later relatief kleiner zijn geworden? Iemand ervaring mee hier?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Er is goede cream Standt. Helpt erg goed. Kost ook wat.
    Is indd zal bijtrekken omdat huid/hoofd groeit komt dat wellicht in andere plaats.

Hier flinke litteken van de muggenbeen gehad op wang met dat cream is overgegaan uiteindelijk. Nu gebruiken we die cream voor kleur verschil in huid naar hand voet mond ziekte

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben als 6 jarige meisje een gat in mijn kin gevallen doordat ik op mijn fietsstuur ben geklapt.
    Zie je weliswaar niets meer van.
    Alleen bij uitgebreide inspectie voor de spiegel.
    Ik denk dat Piccolina dokter Staudt littekencreme bedoelt.
    Ik heb dat ook gebruikt ivm een brandwond bij mijn oudste dochter in haar gezicht en werkt heel goed.Je hebt hem ook met SPF 30 erin en die is vooral bedoelt voor het gezicht.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wat goed, was niet bij me opgekomen dat je er nog wat aan zou kunnen doen! Kan me wel herinneren dat arts ooit vertelde dat je littekens soepel moet houden, en vaak smeren voor doorbloeding.
    Volgens Google zijn er ook siliconenpleisters.
    We wachten eerst wel even tot de wond dicht is, want nu mag er nog niks op.
    Dank voor de reacties..

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Staudt inderdaad;))

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn huisarts zei destijds dat het geen zin heeft om dure cremes te kopen. Gewoon soepel houden en dus vaak insmeren met iets van bepanthen is prima. Mijn jongste is een jaar geleden tegen de hoek van een tafel gevallen met een snee in haar wenkbrauw. Is toen ook geplakt. Ik heb niet veel gesmeerd (vergat het vaak) maar je ziet het nu bijna niet meer, alleen als je het weet.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dat is echt achterhaald.
    Nieuwe creams vooral deze helpt echter wel.
    Er zitten meerdere dingen in maar vooral wat belaagrijk is veel vitamine insmeren (weet niet welk zo uit mijn hoofd) wat dus helpt huid soepel en zacht houden waardoor als huid groeit het litteken ook dus oplost.
    Ik heb zelf keizersnede litteken ingesmeerd ermee en is echt bijna niet te zien meer dat rode is weg.
    Bepanten is soort wonder middel voor cb en ha maar dat is het niet er zijn volop andere ook goedkopere alternatieven. Ok dat staudt is duur maar je gebruikt het ook maanden lang ik heb graag zelf 35 euro over ervoor.
    Is maar wat je zelf wil maar deze helpt echt

8. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een plakwond in het gezicht sinds 2 dagen zucht... Ga het ook behandelen met littekencreme. Of het werkt of niet....ik wil er alles aan gedaan hebben om het te minimaliseren.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn chirurg zei ook dat die dure cremes achterhaald zijn. Dat simpele blauwe potje van nivea (even als voorbeeld) is ook prima.

Dochter had hier met 4 maanden waterpokken en een paar flinke littekens (ook al krabte ze er niet aan) en 1.5 jaar later is het weg getrokken.

Als jij denkt dat litteken creme helpt moet je dat doen uiteraard! Maar een gewone creme kan dus ook.

Vroeger werd gezegd een creme met vit E is goed voor littekens.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je het niet erg vindt vertrouw ik liever op het oordeel van mijn huisarts die er jaren voor gestudeerd heeft en bovendien zeer kundig is ;)

Deel Deze Pagina