Onze zoon van 16maanden wil elke keer als ik even iets doe wat hij niet leuk vind (iets voor mijzelf of hem niet genoeg aandacht geef of als ik hem corrigeer ) dan knijpt hij (echt velletje omdraaien) of geeft een mep. Wat kun je hier het beste mee doen ? is het normaal ? hoort het bij de leeftijd ? HELP! Hij lijkt wel te snappen wat hij doet (iets dat niet mag) maar volgens mij snapt hij nog niet dat hij me echt pijn doen met wat hij doet Of zie ik het verkeerd en snappen ze het wel degelijk?
Ik kijk ff mee, want mijn dochter (16 maandeen) begint nu ook af en toe te slaan als ze ze zin niet krijgt of niet genoeg aandacht krijgt!
Nou die van ons doet dat dus ook...is ook 16 maanden. Ik mopper dan op haar en dan begint ze heel hard te huilen en geeft me een kus.....
echt ik vind het zo vervelend! vooral het gniepen is heeeel pijnlijk hij draait dan gewoon mn velletje om
Hoi, Mijn dochter heeft mij een paar keer een klap in mijn gezicht gegeven, dat heb ik gewoon terug bij haar gedaan ze heeft het na de 2e keer ook niet meer gedaan. Ze weet nu dat het niet lekker is, en misschien helpt het ook bij jullie, vaak is het zo als je boos reageert ze vaak je nog in je gezicht uitlachen en nu deed ze dat niet, ze wist meteen dat wat ze deed niet ok was. Groetjes Monique76
Hij is wel jonger, maar Nic deed dat ook een tijdje. Als je dan AU! zei begon hij alleen maar te lachen, hoe meer wij nee zeiden en er aandacht aan besteedden, hoe leuker hij het vond... Hij deed het dus duidelijk om een reactie te krijgen en niet omdat hij door had dat hij ons pijn deed. We zijn toen consequent begonnen met te zeggen "nee dat mag niet" , 1 keer op neutrale toon en hem daarna wegzetten of afleiden met speelgoed. Nu doet hij het stukken minder. Het doet inderdaad echt pijn dus het is moeilijk niet boos te reageren!
idd jette30 , hij deed het ook al een tijdje maar nu doet hij het omdat hij denk ik mobieler is vaker dan komt hij nssr me toe om me te slaan of knijpen als hij geen aandahct krijgt Hij doet het denk ik al dat hij een jaar was idd om reactie te krijgen en moest erg lachen.
Dit deed mijn moeder vroeger ook altijd bij ons Hielp altijd als een tierelier Denk dat ik diezelfde aanpak ook bij Vigo volg. Fire fire with firer zullen we maar zeggen.
zou het aan de leeftijd liggen die vond ons doet het ooksinds 16mnd. ik zeg meestal heel duidelijk en hard AU!, gevolgd door 'nee!' en als hij het dan nog eens doet, dan zet ik hem bijv. in de box als hij op schoot zat, en negeer ik hem ffies. of als hij al in de box zat, loop ik bij hem weg en doe ffies iets voor mezelf. inmddels weet hij precies dat het niet mag, soms geeft ie een paar minuten later opeens een kusje, alsof hij het goed wil maken
OHHHHH wat herkenbaar. Olivier is nu bijna 15 maanden en doet precies hetzelfde krabben, knijpen of slaan om aandacht of als hij zijn zin niet krijgt of iets niet lukt. ik zeg ook heel duidelijk en hard AU!, gevolgd door 'nee!' en als hij het dan nog eens doet, dan zet ik hem op de gang neer. In de hoop dat hij zo leert dat het geen goed gedrag is. Ik moet zeggen dat het al veel minder geworden is.
ik zet Sam dan in de box... dan mag ze er even niet meer bij zijn... en dat terugdoen.. dat gebeurde hier altijd met bijten. Als ik beet werd ik terug gebeten, geloof dat ik het snel had afgeleerd (tenminste... ik beet mijn moeder niet meer hahahahaha).
Dus als ze jou bijvoorbeeld trapt, trap je terug?! Ik krijg hier kippevel van,zeg! Zo'n kleintje snapt toch niet dat het jou zeer doet, en jij bent toch de ouder? Straffen daar kan ik me in vinden, maar daadwerkelijk hetzelfde terug doen, is voor mij onbegrijpelijk......... Groetjes, vonneg
Hoi Monique, ik begrijp heel goed wat je zegt, maar toch leer je dan 'slaan' af door zelf te slaan. Door het schok-effect laat ze het nu wel, maar ik vraag me toch af of ik dat zelf zou doen. Ben je dan niet bang dat ze dingen pas gaat afleren als ze eerst geschrokken is? Dus 'uit angst' zeg maar? Snap je wat ik bedoel? groet Amber
correctie: ik ben niet helemaal eerlijk, want ik weet eigenlijk wel dat ik het niet zou doen. Ik geloof er namelijk niet in. Maar ik ben wel benieuwd wat jij daarvan vindt, Monique
Ja, dat had ik ook een beetje. Als je slaan afleert door zoiets terug te doen dan leer je eigenlijk dat het wel mag want mama doet het ook. Ik (met mijn theoretische opvoedkennis ) zou ook doen wat Jette30 doet. Gewoon steeds nee zeggen en afleiden. Dat doe ik nu ook als Thijmen mijn bril te pakken heeft.
Hier gebeurde dat 2 maanden terug ook. Als ik erop reageerde ging hij het steeds meer doen. Ik heb het toen proberen te negeren en het was binnen 3 dagen over! Ik stond af en toe wel met de tranen in mijn ogen en mijn armen zaten onder de kleine blauwe bloeduitstortingen, maar het negeren heeft gelukkig wel geholpen!
Ik moest af en toe gewoon met de tranen in mijn ogen en bijtend op mijn lip het knijpen negeren. Gelukkig werkte het binnen 3 dagen!
Thijmen doet het ook in mijn gezicht, maar dan is ie gewoon op onderzoek uit. Alleen als ie dan mijn lippen vastheeft met die kleine scherpe nageltjes.....oei!