grrrrr consultatieburo

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kvptje, 17 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hoi dames,

Ik kom net bij het cb vandaan en ik meen het serieus... ik ga er met steeds meer tegenzin naartoe!

Toen Maricha 2-3 mnd was begon ze steeds meer en vaker bv uit te spugen, naar de huisarts gegaan. Die zei dat ze een overgevoeligheid had voor koemelk, besproken wat de mogelijkheden waren ik ben toen gestopt met bv heb haar (zoals de dokter adviseerde) 3 mnd lang pepti gegeven en ben daarna voorzichtig overgestapt op gewone voeding.
    Ik bovenstaande toen aangegeven bij het cb, kreeg ik een hele preek! Werdt nog net niet een slechte moeder genoemd omdat ik stopte met bv geven.

Vorige mnd moest ik voor de 9,5 mnd controle, kreeg ik weer een preek! Maricha zou ondergewicht hebben! Ze was toen 72,5 cm lang en woog 8410 gram. was volgens hun te licht. Ik uitgelegd dat ze echt heel veel en goed eet maar dat ze zeer actief en ondernemend was. Dus laten zien wat ze al doet, zitten, kruipen, staan, lopen... Toen dimde ze wat in en moest toegeven dat ze wel erg ondernemend was het dat het lichte gewicht zou verklaren.

Vandaag moest ik voor d'r 11 mnd prikje... ze is 1 cm gegroeid en 565 gram aangekomen MAAR..... Nu weten ze me weer ongerust te maken want haar hoofdomtrek is niet toegenomen (in 3 wkn tijd) Nu moet ik over 2 wkn weer terug komen en dan MOETEN ze vooruitgang zien.
    Kreeg gelijk weer een schuldgevoel dat ik iets niet goed doe! Is een hoofdomtrek van 45,5 cm echt zo weinig voor een baby van haar leeftijd?

*zucht*......

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hier zeggen ze: is hij/zij levendig? Dan is het goed.
    Is ze passief, ja dan moet er actie ondernomen worden.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Heb even mijn boekje erbij gepakt

11 maanden check bij Kylian

gewicht 10.940
    lengte 80 cm
    hoofdomtrek 46 cm

Toen Kylian 6 maanden was zat hij zo ongeveer bij de lengte en gewicht wat jou kleintje nu is

gewicht 8720 gram
    lengte 72 cm
    hoofdomtrek 72 cm

en zelfs al zou de hoofdomtrek niet goed zijn (volgens mij zit het wel snor want het scheelt maar een halve cm met Kylian en daar heb ik nooit commentaar op gehad) dan nog is dat niet jouw schuld hoor. Op dat soort dingen heb je echt geen invloed.

Groetjes Anita

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    laat je niet gek maken door dat CB meid.
    Als jouw kleine meisje vrolijk en gezond is en jij vindt dat ze het prima doet waar zou je je dan druk over maken, ze maken mensen vaak onnodig bang en ik erger mij dus ook altijd groen en geel aan het CB.

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Echt, het CB is zo goed in moeders onzeker maken. Zolang jouw kindje vrolijk en tevreden is, lijkt me er niet direct reden voor zorgen. Dat ze iets extra in de gaten houden, prima. Maar ze moeten je niet onnodig zorgen laten maken.
    Misschien hebben ze zelfs vorige keer haar hoofdje verkeerd opgemeten, je weet het niet.

En wat betreft gewicht, ik schat mijn zoontje (nu 11 maanden) zo'n 75 cm en 8100 gram en hij heeft een heel klein koppie, maar wel mooi!

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wessel had met 14 maanden een hoofdomtrek van 45 cm.
    Bij ons hebben ze er nooit zo'n probleem van gemaakt want wij(ik en mijn man)hebben zelf ook een klein hoofd.
    Ik zie trouwens nu pas dat ze het zijn vergeten te meten met 18 maanden.

En Wessel die komt ook al een tijdje niet echt aan,bij de laatste keer was hij maar 50 gram aangekomen en die keer daarvoor niks.
    Hij is ook een onzettend druk mannetje en is de hele dag bezig dus het CB vind het niet erg en normaal en ze zei zelf dat ik me er vooral niet druk om moest maken.
    En als je ziet wat hij weg eet op een dag en dan nog 3/4 keer per dag poepen :)

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    heb effe boekje van Mert erbij gepakt en hij was met 11 maanden 11 kg, 77 cm en hoofdomtrek was 47.5, maar hij heeft dan wel altijd een groot hoofd gehad en heeft dat nu nog wel in proportie hoor. Maar is altijd op de bovenste lijn gebleven sinds zijn geboorte met 4380 gram. Dus wil niks zeggen hoor. Maak je maar niet druk. Ik ga trouwens met Helin alleen naar het cb voor de inentingen voor de rest ga ik er niet naar toe. Ik heb een gruwelijke hekel aan het hele cb.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Pluk: Ik hoop dat je een typefoutje gemaakt hebt met de 2de hoofdomtrek? :p :) Zie maar eens een petje te krijgen dan.. :) :)

Ik heb ook even mijn cb boek erbij gepakt en Jelle was met 11 maanden 8780gr, 75 cm lang hoofdomtrek 45,4.... Net zoiets als jou kindje dus, en ik heb geen commentaar gehad. Het verschilt ook zo per cb... Al kijken ze bij ons wel goed naar de ouders, moet ik zeggen. Mijn man en ik zijn allebei niet dik (ik ben zelfs mager te noemen) dus dan kun je ook niet verwachten dat je een kindje krijgt wat tonnetje rond is, toch?

9. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey meid,

Wat een klote mensen dat ze jou zo onzeker maken, zolang de kleine actief is en lekker in dr vel zit! is het toch goed. als ze meer gewogen had, hadden ze gezegd dat ze op dieet moest ;)
    hoe dan ook het is nooit goed. bij ons op het buro werken 4 mensen en alle 4 zeggen ze iets anders! je zou toch zeggen dat ze op 1 lijn moeten zitten!

volg je mama gevoel.

succes met de laatste loodjes :D

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel had bij de 11 maanden prikken de volgende metingen (ze was toen 10 maanden, 3 weken en 6 dagen)

8455 gram
    74,5 cm lang en
    hoofdomtrek van 45,2 (1,5 maand eerder was dat 45.0, dus weinig bijgekomen)

En bij 9 maanden was ze nog lichter dan jou kindje (7975 gram en 73 cm.)

Dus ik weet niet wat ze daar verwachten bij jou cb, maar bij ons waren ze gewoon tevreden hoor! Liever iets onder het gemiddelde dan er boven zeggen ze hier. En de hoofdomtrek....het is net wie het meet hoor! Een paar mm. verschil heb je al snel en de een meet ze wel en de ander houdt de meter net even anders vast en meet een kleinere omtrek!

Hier ook na 3 weken gestopt met bv en op eigen houtje pepti gaan geven. Bij ons waren ze alleen maar entousiast, geen preken eerder complimenten dat we zo goed hadden geluisterd naar ons meisje! Wat een verschil zo per cb zeg!

Maak je niet te druk zou ik zeggen, als je meisje gelukkige indruk maakt, helder, alert en bewegelijk is....NIKS MIS MEE TOCH! Hou je bij jou gevoel, voor jou voelt het helemaal goed zoals het is, dus laat ze maar lullen! Jou meisje weegt precies als Merel, die is ook zo bewegelijk, ze verbuiken nou eenmaal veel als ze zo bezig zijn de hele dag.

Ik hoop dat je door de berichten de preken van het cb wat kan loslaten.

Ik zou me geen zorgen maken hoor. Het hoofd groeit niet zo snel.

11. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Ben vanochtend ook met Senna naar het buro geweest. Zij is nu bijna 11 maanden oud en haar hoofdomtrek is 45,4 cm. Dus zo vreemd lijkt mij het niet.
    Senna is wel wat zwaarder. Nu 10,4 kg en 76 cm.

Vervelend dat het zo gaat op je cb. Succes de volgende keer.

Gr. Dolfijn

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje woog met 11 maanden ongeveer 8800 gram en was 74 cm. Hij zit zijn hele leven al rond -1. Hij is nu ruim 1,5 en zit op -2, sinds een tijdje. Nu houdt het CB het wel in de gaten, of hij niet verder afglijdt, dus we moeten volgende week een keertje extra langskomen voor meten en wegen. Hij eet ontzettend slecht, maar is wel vrolijk en aktief.
    Maar het lijkt me dat jouw kindje niet echt te licht en te klein is, eigenlijk.

13. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Geen zorgen maken meid!

Mijn oudste was met 10 maand net 8 kilo en ook heel lang. Tis gewoon haar bouw. Tis nu nog een gespierde spijker, maar ze doet het hardstikke goed en daar gaat het om!

Jij bent zekers geen slechte moeder!

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Whahahaha ik bedoelde 42 cm :) :) :) :)

Groetjes Anita

15. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Hoofdomtrek van Kyano is al 41 cm :(

Heb ook veel gezeur gehad bij het cb, Kyano bleef maar spugen en afvallen, wat bleek nou, wij hadden hem overvoed door hun!

16. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Nou dames, nu breekt echt me klomp!
    Ik kon het nog steeds niet echt een plekje geven en heb het cb boekje er eens bij gepakt. Maricha's hoofdomtrek 12-06-08 45,6cm haar hoofdomtrek vandaag 45,4cm ? Dus ik heb ze gelijk ff opgebeld hoe dit kan en sinds wanneer een kind's hoofd krimpt...

Zegt degene aan de telefoon gewoon een beetje lacherig "Oh dan hebben we niet nauwkeurig gemeten" ! En ik moest me er niet te druk om maken want ik moet de 28e toch al terugkomen voor nw meting.

Kan me hier nu zo boos om maken! Zij hebben (waarschijnlijk) bij het vorige boezoek verkeerd gemeten, geven me vandaag dmv een preek een rotgevoel en nu moet ik me er niet te druk om maken!

AAAAARRGGGHHH

17. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Nou, hier ook precies hetzelfde qua gewicht.

Ook niet goed opgeschreven zeiden ze, maar kreeg wel een dikke vette preek!

Heb nu gelukkig iemand anders bij het cb, die houd alles goed in de gaten, en als ze de cm's of gewicht niet meer goed weet, wegen we of meten we nog een keer overnieuw.
    Die andere schreef waarschijnlijk zomaar wat op als ze het niet meer wist.

18. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier het boekje van Elyesa

met 11 maanden : 9.820gr : 75cm : hoofdomtrek 46.4

en als jou kindje levendig is en niet suf ofzo is er helemaal geen reden om je zorgen te maken.

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Levendig? Madame lacht de hele dag en lijkt soms hyperactief! Overal naartoe willen kruipen, lopen... Zelfs het cb vondt haar erg ondernemend en actief

Heb net me vriend gebeld en besloten dat ik (net zoals vele andere moeders) echt sch**t ga hebben aan het cb.
    De volgende keer zeg ik gewoon ja nee en amen en ga me niet meer druk maken om HUN fouten

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    vales ze stoppen met hoofdje meten dus ze zijn het niet vergeten bij 18 mnd.

Deel Deze Pagina