Heb m´n vraag ook al aan de vk op dit forum gesteld maar was benieuwd of iemand van jullie hetzelfde heeft of heeft gehad. Was gisteren bij de vk en zij vond dat de baby vrij hoog in m´n buik lag. De baarmoeder zat, gezien m´n weken zwangerschap, hoger dan normaal. Kon volgens haar geen kwaad maar ze vroeg me wel of ik al een afspraak voor m´n 3e echo, i.v.m. laagliggende placenta, gemaakt had. Dus ik twijfel nu of dit geen echt kwaad kan. Wie heeft dit ook meegemaakt. Alvast bedankt voor jullie reacties. Silly
Mijn baarmoeder ligt vanaf het begin al hoger dan hij zou moeten zijn gezien de duur van mijn zwangerschap. Ik heb ook een laagliggende placenta, maar kan je niet vertellen of het daar mee te maken heeft. Ik krijg voglende week wel een extra groeiecho om te zien of het kindje niet te groot is ofzo. Ik kan je dus volgende week wat meer vertellen over hoe het voor mij is , maar dat kan voor jou weer compleet anders zijn. succes!
Dank je voor je snelle reactie Pinguin. Weet je al of je placenta nog steeds te laag ligt, heb je hierover al een extra echo gehad. Ik heb deze extra echo eind volgende week. Krijg zowel een inwendige als uitwendige echo. Dan zullen ze toch wel meteen kijken of alles in orde is. Zal dit dan wel doorgeven dan kunnen ze meteen de groei controleren. Vind het allemaal maar niks. Hoop echt dat volgende blijkt dat de placenta goed ligt. Je lees zoveel nare verhalen hierover. Jij ook succes volgende week en hoop graag iets van je te horen. Silly
Ik heb met week 22 een bloeding gehad. Daardoor kwamen ze erachter dat mijn placenta tegen de rand van de baarmoeder aanligt, hij ligt er dus niet overheen. Sindsdien heb ik nog 1 echo gehad toen ik bijna 24 weken was en toen hebben ze fotos van mijn baarmoedermond gemaakt. Deze echo's waren trouwens voornamelijk inwendig. Toen was er nog steeds sprake van de laagliggende placenta. Ik heb nu met 30 weken een groeiecho. Wellicht kijken ze dan ook naar de ligging van de placenta. Ik neem aan van wel. Ik weet dat het gedurende de zwangerschap nog omhoog kan trekken de placenta, dus daar hoop ik op. Volgens mij kunnen ze vanaf een week of 32 ofzo zeker zeggen waar de placenta ongeveer ligt. Ik zal je laten weten hoe mijn groeiecho volgende week is verlopen.
@Silly: dat ivm je baarmoeder die hoger ligt, daar kan ik je niet bij helpen, heb er dus geen idee van of het te maken heeft met die voorliggende placenta. De gyn had tegen mij gezegd dat je vanaf de 26ste zwangerschapsweek zeker kon zeggen hoe de placenta ligt. Ik duim voor jullie alletwee dat jullie moederkoek nu nog een beetje naar boven gekropen is. Weet wat het is om een voorliggende moederkoek te hebben en was zelf niet gelukkig met het nieuws. Het enige wat ik voor jullie kan doen is superhard duimen en dat doe ik ook.
Ik heb dit ook gehad en de verloskundige wou me met 2 weken weer even zien.Ik was toen 25 weken maar de stand en de hoogte van de baarmoeder zat al op 28 weken,ik na 2 weken weer heen had ik een andere vk (werken daar met 3 personen).En die vond dat juist helemaal niet het lag heel goed op schema.Zo zie je maar weer de ene ziet het anders als de andere.
@ Pinguin. Als ik m'n echo krijg vraag ik ook of de baby echt te hoog ligt; krijg toch ook een uitwendige echo. Ben ook erg benieuwd hoe het bij jou straks is; wij hebben nu toch allebei zo'n beetje dezelfde "probleempjes". @ Kathy. Ken jouw verhaal van dit forum en het is idd een domper op de bevalling . Je leest idd allerlei nare verhalen over een laagliggende placenta. Heb bij de 1e al veel problemen gehad omdat m'n placenta niet losliet dus hoop echt dat ik nu niet weer allerlei nare dingen moet gaan verwachten. Gelukkig gaat de placenta bij het merendeel alsnog omhoog dus ik hoop voor mezelf (en natuurlijk ook voor jou Pinguin) dat ik bij het merendeel hoor. Maak me er wel een beetje druk over maar weet gelukkig over een week meer. Silly Silly
Hey Silly, Ik heb zojuist een echo gehad en het blijkt dat mijn beebje een kleine dikkerd is. Ik loop 16 dagen voor op groei. Placenta technisch dacht de gyn dat deze inderdaad wat omhoog gekropen was en dat ik dus "gewoon"kon bevallen. Voor de rest zag alles er perfect uit. Hij kon alleen niet aan mijn buik voelen hoe het kindje lag vanwege de placenta die ook nog voor op mijn buik ligt. Het lag overigens met t koppie naar beneden. Lekker houden zo Ik ben opgelucht. Ben jij al voor je echo geweest?
Hoi Pingiun, Fijn voor je dat alles in orde is. En dat je beebje wat dik is en verder is qua groei zal denk ik niet uitmaken; misschien komt ie dan wel eerder, das nooit verkeerd toch . Ik heb morgen m'n echo; ben nu al zenuwachtig en ben er al de hele week mee bezig. Hoop dat ik net zo'n goed nieuws als jou krijg. Silly
@Pinguin: dat is goed nieuws dat de placenta naar boven gekropen is en dat je nu 'gewoon' kan bevallen. @Silly: heel veel succes straks en hopelijk krijg je ook goed nieuws.
Pff na het goede nieuws van gisteren nu weer wat minder nieuws. Ben net terug uit het ziekenhuis, omdat ik wederom een placentabloeding heb gehad. Ik heb aan het ctg gelegen om te kijken of ik geen weeenactiviteit heb en dat heb ik gelukkig niet! Het beebje doet het uitstekend!! Nu weer flinke rust houden en hopen dat het zich weer wat kalmeert. jij succes morgen met de echo Silly xxx pinguin
He Pingiun, hoe kan dat nou? Ligt je placenta dan toch niet goed. Sterkte meid. Nou ben zelf ook nog niet veel verder; heb een berichtje bij de afdeling echo's geplaatst. Silly
Ik heb geen idee Silly Ze hebben alleen een uitwendige echo gemaakt woensdag. Wellicht zullen ze de voglende keer weer een inwendige maken. Ik baal er wel van. Ik vloei al 2 dagen en heb een erg gevoelige buik. Geen weeen gelukkig! Zal je verhaal ff bij echo's gaan lezen
Tjee das vervelend voor je Pinguin. Ik hoop echt niet dat ik ook bloedingen krijg. Raar dat ze bij jou uitwendig hebben gekeken. Toen ze bij mij uitwendig keken leek ook alles in orde maar ze hebben ook inwendig gekeken; bij hun een standaard procedure (gelukkig). Toen konden ze de ligging veel beter bekijken. Silly
Ik heb al wel meerdere inwendige gehad. Zal na de bloeding van afgelopen week wel weer eentje krijgen denk ik.. we ziullen zien.
Succes Pingiun. Laat je weten wanneer je je inwendige echo hebt gehad. Had zelf de vk nog gebeld. Ze zei dat het een goed teken was dat m'n placenta in ieder geval al iets verplaatst was. De baarmoeder groeit nog verder dus mogelijk trekt deze de placenta toch nog wat verder omhoog. Weet zelf niet tot hoeveel weken de baarmoeder groeit, die van mij zat al wel wat hoger dan normaal, maar het zal nog wel een aantal weekjes zijn dus misschien heb ik geluk. Ik hoor het vrijdag wel bij de vk al ben ik bang dat ik ook nog een echo over een paar weken krijg dus kan ik weer lekker gaan zitten wachten . Zou onderhand wel graag wat duidelijkheid willen maar dat zal nog wel even duren. Silly