Ik ben zaterdag gecuretteerd, nadat de cytotec niet volledig gewerkt heeft. De pijn daarna was er wel maar dragelijk en zakte wel na de paracetamol. Sinds gister is de pijn heviger en continu aanwezig. Heb heel de dag gelegen dus heb eigenlijk niks gedaan, dacht Miss doe ik toch teveel... De pijn is nu ook constant aanwezig, erg vervelend en zit over mijn hele onderbuik, paracetamol lijkt haast niet te werken nu dus weer meer pijn ook slecht geslapen... Heb gister wel ziekenhuis gebeld en die zeiden kijk nog ff aan en vroegen of er al een menstruatie aan kwam... Maar heb niet veel bloedverlies... Herkent iemand dit?
Ja herkenbaar. Na mijn curettage in 2012 heb ik dit ook gehad. 2 weken goed pijn gehad, naproxen en paracetamol geslikt. Sindsdien zijn mijn menstruaties af en toe ook ondraaglijk pijnlijk... Ook nu na de geboorte van Sam❤ ( manuele placenta verwijdering en curettage ondergaan) weer veel last gehad door een placenta rest Sterkte meis!
Hey mama jadebo, wat vervelend dat je nog veel pijn hebt. Ik ben maandag gecurreteerd, wilde niet langer wachten, want kon dat emotioneel niet. Voel me nu fysiek heel goed, geen pcm ef andere pijnstilling nodig. Wel heel moe en heel koud. Ik hoop dat de pijn ook weg blijft. En voor jou dat ie snel weg is. Sterkte vrouwke. Dikke knuffel.
Ikke, die moeheid had ik ook. Mijn gynaecoloog zei dat dit nog door de hormonen komt en ze heeft me een vitaminekuur meegegeven. En die kou komt dan weer door de vermoeidheid. Pijn had ik gelukkig niet! Mama Jadebo, heb je al ibuprofen geprobeerd? Mag je ook gerust nemen, heb ik aan mijn gynaecoloog gevraagd. Ik had na de curretage een ichias en daar hielp paracetamol ook niet. En toen mocht ik van mijn gynaecoloog gerust 600 mg ibuprofen nemen.
Dankjewel voor jullie antwoorden. Vanochtend was mijn temperatuur ook ineens weer verhoogd... 37.9 (maandagochtend was hij 36,8) Dus denk dat ik toch even moet bellen zometeen Pijnstilling lijkt niet te helpen, heb ook naproxen voor de nacht genomen maar pijn bleef aanwezig. ikke ik heb het ook heel koud steeds... na de curettage was mijn temperatuur gedaald tot 34, erg laag dus... Hoop dat je je goed blijft voelen en de pijn weg blijft!! Knuffie
heb ik gedaan, krijg zo om half 12 een echo en dan wordt ik door gynaecoloog gezien... hoop dat het meevalt!
Sterkte! Een curretage moeten ondergaan is al heftig, maar als er dan nog complicaties optreden, is het helemaal k*t...
Helaas zag de echo er niet zo uit als de arts gehoopt had, er zat nog wat 'stolsel of weefsel'... Is ook kweekje afgenomen en bloed... Mag thuis wachten op de uitslag maar nog ff niet eten/drinken en vanuit die uitslag wordt bepaald wat het behandelplan wordt
Werd net gebeld en mag wat meer pijnstillers nemen... Vrijdag belt ze weer ff hoe het gaat, dinsdag weer terug voor echo en consult... Ze kon niet beloven dat nog een curettage niet nodig is omdat er nog wel iets zit wat eruit moet maar t hoeft nu iig niet meteen!
Jeetje meid, is al allemaal zo heftig en dan zit bij jou ok nog eens zo ongeveer alles tege wat tegen kan zitten. Sterkte. X
Ik zou iig wel om antibiotica vragen. Ik ben er absouut geen fan van, maar de gynaecoloog heeft mij dit na mijn curretage ook gegeven en het heeft mij iig erg geholpen. Tegen pijn en evt. infectie gevaar. Als er nog weefsel zit dan blijft ook je baarmoedermond lang open staan en dat is niet bevorderlijk natuurlijk. Ik zelf had geen pijn meer na de curretage, wel na de cytotec en dat gaf aan dat er nog weefsel zat. Na de curretage en antibiotica was het over. Heel veel sterkte en een spoedig herstel!
Ik heb inmiddels ervaring met een placenta rest helaas... Die buikpijn kan nog wel even blijven. Als je temp niet verder oploopt en je geen stinkende afscheiding krijgt is AB echt niet nodig. Het vrouwen lijf is erop gemaakt om het zelf op te ruimen. Zomaar antibiotica slikken heeft geen zin, en wekt alleen maar resistentie in de hand. Mocht het weefsel nog niet weg zijn vorige week kan je misschien vragen of het via hysteroscopie weggehaald kan worden? Dat doen ze bij ons in het ziekenhuis in dit soort gevallen. Ik heb het ook 2x ondergaan, is goed te doen. Dan kunnen ze heel gericht het stukje weghalen, in plaats van dat ze weer gaan raggen met de curette. Ook de kans op complicaties als Asherman is dan bijna nihil. Sterkte!!
Ze zei wel dat als er besloten wordt een tweede curettage te doen, ze eerst gaan kijken met een cameratje... Antibiotica is nu niet nodig...
Heb dit ook gehad, veel pijn en naweeën en na een paar dagen verloor ik een groot stolsel. Daarna was de pijn weg. Hoop dat jouw lijf het er ook zelf uitgooit! Anders krijg je een microscopische curettage zo te zien. Sterkte!!
Thnxx Nuage heb helaas op t moment totaal geen vertrouwen meer in mijn lichaam... Het heeft me eerder al in de steek gelaten Op t moment denk ik ook: haal het er maar uit! Ik kan niet meer ben kapot! De extra pijnstillers verzachten wel iets maar weg is het niet. Voel me ook gewoon niet lekker, verhoging is er 's avonds ook... Erg vermoeiend en vervelend! En daarnaast maak ik me toch ook wel zorgen om de woorden van de arts: 'dit had ik niet verwacht te zien op de echo'... Kan niet eens mijn kindjes naar school brengen! Ben er helemaal klaar mee!!