Allereerst, sorry voor de details later in het verhaal... Hoop dat dit topic hier goed staat en dat mensen hierop antwoord willen geven? Vroeger, 15 à 16 jaar geleden - voor ik aan de pil ging, was mijn ongesteldheid altijd lang en pijnlijk. 5, 6 of 7 dagen dagen (of nog langer) waren geen uitzondering, en tijdens de eerste paar dagen kon ik alleen maar met een verwarmde pittenzak op de bank liggen van de pijn.. Tijdens mijn jaren van de pil werd stopte ik op woensdag (deze dag heb ik in ieder geval jaren aangehouden), werd ik zondag ongesteld (soms al zaterdagmiddag/avond) en begon ik donderdag weer aan een nieuwe reeks. Dus zondag/maandag/dinsdag/woensdag/donderdag. Waarbij het bloedverlies niet extreem was. Tampons gebruikte ik niet, want het was met maandverband goed te doen. Buikkramp was wel altijd vòòr de tijd aanwezig om te laten merken dat mijn periode eraan kwam. Dit werkte ik altijd weg met 2 Aleve Feminax tabletten (gebruik ik nu overigens niet meer vanwege het minder vruchtbaarheid verhaal?) Nu, eerste periode na de pil, begon de bloeding op woensdag (19e) en is het eigenlijk (maar?) 2 dagen flink aan het bloeden geweest (het kwam met 2½ dagen flinke kramp in mijn buik, 1½ dag hoofdpijn en 1 dag nekpijn). Gebruikte nog niet weer tampons en na iedere vloeiing (is dat een goed woord?) moest ik mijn maandverband verschonen. Vannacht geen bloedingen meer gehad en vandaag is het alweer klaar. Wie kan mij een vergelijking geven qua aantal dagen en hoeveelheid?
Ik houdt het op een rare cyclus vanwege ontpillen. 16 jaar hormonen slikken is niet niets, ik denk dat je je lichaam de tijd moet geven om de hormoonspiegel zelf opnieuw te regelen.