Dat zijn ook super moeilijk dingen, sowieso bij kinderen, maar helemaal als het je eigen kind betreft!!! Hopelijk komt het tot een goed gesprek met de huisarts en kan hij meer hulp in gang zetten en/of de al aanwezige hulp de noodzaak in laten zien... Heel veel sterkte!
Ik ben een stille meelezer en wilde ingaan op het IQ verhaal.... Waarom zou je dit niet verder laten onderzoeken? Ik werk in de zorg met mensen met een laag IQ en vaak is de nummer 1 verwarring die er is: hoe kan mijn kind een laag IQ hebben als ze wel goede cijfers haalt? Je geeft het antwoord zelf al een beetje. Op sociaal emotioneel vlak komt ze niet mee en er zijn zoveel voorbeelden van mensen die zich continu hebben overgepresteerd en op volwassen leeftijd in de penarie komen omdat blijkt dat ze een lager IQ hebben. Ik ken mensen met een laag IQ die een mbo opleiding hebben afgerond en daarna keihard onderuit zijn gegaan... Ik wil je heel veel sterkte wensen met het maken van de keuzes. Weet wel dat jij je kind het beste kent..... De uitspraken die ze doet zijn zo zorgwekkend dat ik de zorg ook echt zou laten opschalen en school even op de 2e plek komt. Wij melden ons toch ook ziek wanneer het niet meer lukt?
hoe bedoel je verder onderzoeken? ze is volledig onderzocht en haar iq is laag tot zeer laag aldus de testen, ze is door getest op allerlei dingen adhd add en noem maar op niets hiervan speelt er. alleen sociaal emotioneel loopt ze iets achter. Ik vind het nogal krom dat een iq test waarbij letterlijk in de tekst genoemd staat en vermeld door onze dochter dat ze op de grond is gaan liggen, en continu op de klok keek, afgeleid raakte en zoals ze zelf tegen ons zei: ik had er geen zin in dus heb het niet gedaan.. dus wij denken dat die iq test niet klopt. daarnaast interesseert het me eigenlijk niet eens wat voor iq ze heeft want ze is en blijft mijn dochter.. maar wat voor iq dan ook het is echt niet goed als een 9 jarige aan geeft meerdere keren per week liever dood te zijn.. totaal niet te praten en zich compleet afsluit.
Ik herken je verhaal heel erg. Hier dan wel geen laag iq maar wel 2 psychische ( en 1 lichamelijk) zorgkinderen ontstaan door ernstig trauma. Wat ik je ten eerste mee wil geven is probeer niet te zwaar te tillen aan haar uitspraken. Deze zijn voor ons volwassenen echt meer beladen dan bij kinderen. Ik zou haar ziek melden van school omdat tot rust te komen en alles inzetten op ontspanning. Massages thuis geven iedere dag, dansen, zingen, dieren aaien op de boerderij etc. En verder klinkt het inderdaad alsof de hulpverlening moet worden opgeschroefd. Het je een zorgregisseur? Informeer eens naar de mogelijkheden. Speltherapie klinkt wel passend. Qua onderwijsgebied, als je er niet meer uitkomt met school en het samenwerkingsverband schakel dan een onderwijsconsulent in. Die kent wegen en opent deuren waarvan wij het bestaan niet weten. Het is vreselijk je kind zo diep te zien zitten, zo machteloos en zoveel zorgen. Helaas kun je niets anders dan er zijn
Hoe is het bij de huisarts gegaan? Is jeugd psychiatrie betrokken? Wat kan de gemeente als regisseur aanbieden? Tijdelijk even thuis houden en wat rust creëren lijkt me een goed plan om daarna weer op te bouwen. Mocht de hulpverlening niks gaan doen missvhien op Facebook een bericht openbaar zetten? Sterkte... Hopelijk krijgt je meisje snel de zorg die ze nodig heeft!
@sidmick kwa hulpverlening hebben we inmiddels gehad : speltherapie, sova trainig zorgboerderij, intensieve thuisbegeleiding, en we werken samen met het samenwerkingsverband. Speltherapie werkte averechts bij haar ze sloot alleen maar, op de zorgboerderij lopen verschillende hulpverleners die eventueel haar allemaal zouden kunnen begeleiden maar we moeten eerst opzoek naar een nieuwe zorgboerderij. vanmiddag heb ik weer een MDO en hopelijk kan ik daarin duidelijk maken dat ons meisje echt toe is aan rust en kalmte. Dat ze afleiding nodig heeft maar vooral vertrouwen.. @sabagirl bij de huisarts ging het "goed" ze heeft een gesprekje met hem gehad en ook de huisarts vond de situatie zorgwekkend. hij heeft contact opgenomen met de zorginstanties die bij ons rondlopen, maar helaas gaan die stoppen, want aldus hun antwoord het gaat goed met haar. Zoals hierboven al gezegt heb ik vanmiddag een Multi Disiplinair overleg met als het goed is de juffen, de intern begeleider samenwerkingsverband en ik, ik hoop daarin de situatie van dochter duidelijk te maken. we zullen het moeten afwachten.
Succes vanmiddag. Absurd dat ze gaan stoppen ondanks alle signalen die je hier aan kaart. Sterkte. Hopelijk valt er vanmiddag een kwartje bij iemand en komt er meer hulp.
Hier ook een stille meelezer.. Wat een onmacht en verdriet moet het zijn als moeder. Toen de wisc test was afgenomen kwam er toen een verbaal en perfomaal iq uit? En zou je die met mij willen delen? Het mag ook in pb, als je wilt. Heel veel sterkte!
het mdo, tja wat moet ik zeggen, ik heb er mijn zorgen uitgesproken en heb ze verteld dat ik eigenlijk geen vertrouwen mee rheb in de hulpverlening hier thuis omdat het maar afgeschoven word op leeftijdsadequaat, aanwezig waren sociaal team intern begeleider juf en samenwerkingsverband, alle 4 schrokken ze van mijn verhaal, er word zo snel mogelijk de juiste begeleiding gezocht voor haar, tenminste dat zeggen ze, ik moet het eerst maar eens zien, er is al zoveel beloofd en niet na gekomen. De juf is wel echt een topper, die denkt ook dat dochter hooggevoelig is maar ook een sterke wil heeft wat een heftige combinatie is. Zij gaat kijken of ze daarvoor iemand uit haar eigen contacten om hulp kan vragen. Ik ben opgelucht dat ze dochter wel Zien en dat ze ook zeggen dat ze echt hulp nodig heeft van een vast persoon die ook echt even niet van haar zijde wijkt. om haar het vertrouwen in grote mensen weer terug te geven.. @einad ik stuur je zo een pb
Mijn advies zou zijn zoek zelf de juiste hulp en ga niet op andere zitten wachten. Benader een aantal vrijgevestigde psychologen, deel je verhaal en laat ze meedenken. Zo is je kind geen dossier maar een kind en bepaal jij wie er met je kind werkt. Mijn ervaring is ook dater bij alle partijen die jij noemt veel word beloofd maar weinig word nagekomen.
Daar kan ik het alleen maar hartgrondig mee eens zijn, het is bijna zo dat hoe meer mensen erbij betrokken zijn, hoe minder iemand geneigd is zich ergens hard voor te maken. Wij hebben ook alles zelf geregeld, van test tot nieuwe school zoeken bij onze oudste die niet meer wilde leven. Als we hadden zitten wachten op de keten, had ze nu zeker weten thuisgezeten.