Ik weet het niet meer, alle tips zijn welkom!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wonderteam, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Onze dochter is bij geboorte heel erg ziek geweest en heeft vervolgens ook enorme moeite gekregen met drinken. Ze heeft in haar babyperiode nooit meer dan 80 cc en later werd dit max 120 cc per keer gedronken. ( op de 1 of andere manier kon ze dit niet goed hebben, ook heeft ze reflux en hier krijgt ze nexium voor) Door het weinige drinken kwam ze nog heel erg lang 's nachts voor een voeding. Nadat ze wat meer vast voedsel at is de nachtfles er met 8 maand eindelijk afgegaan. Een kleine 2 weken later ging ook de avondfles er af. Heerlijk was dat en Fay sliep van 19.00 tot 6.00. Rond 10 maand kreeg ze haar 1e tandje en heeft ze twee weken gespookt en slecht gegeten en dan wou ze ook weer 's nachts iets drinken. Op advies van kinderarts en cb ,moest ik het maar geven ,omdat ze tenslotte overdag wel erg weinig binnen kreeg. Na die 2 weken was het weer klaar en sliep ze weer gewoon van 19.00 tot 6.00. Eind augustus ( toen was ze bijna 12 maand) ben ik opgenomen in het ziekenhuis en heb er een week gelegen. Hier is zij erg van slag door geraakt en ging weer enorm rommelen met slapen. Vervolgens werd zij zelf ziek (keel en ooronsteking) en hups ze weigerde weer volledig al het voedsel. Na 2 weken begon ze weer met eten en toen ging ze ook de schade 's nachts inhalen. We moesten het maar gewoon doen, want ze had het duidelijk nodig. Inmiddels is ze weer opgeknapt en eet/ drinkt ze weer voor haar gewone doen ,maar alle andere keren sliep ze dan gewoon 's nachts weer door, maar jullie raden het vast al. Nu blijft ze s' nachts komen..........'ze drinkt 100cc weg in de nacht en ligt dan binnen 5 min weer in bed ,maar wij willen uiteraard graag onze nacht rust terug.
    Gisteravond hebben we haar extra eten gegeven voor de 19 uur fles. Nu werd ze vannacht wel wakker ,maar na haar te hebben laten huilen heeft ze toch maar 40 cc gedronken ipv 100cc. Dus waarschijnlijk toch niet zo'n honger?

*Nu hebben we haar al 3 dgn laten huilen ,maar op een gegeven moment is ze hysterisch. Sussen mat water lukt niet.
    * Extra eten gegeven voor de fles
    * papfles wil ze niet
    * ze komt niet op vaste tijden ( nu 2 dagen om 01.30 ,maar soms is het ook wel 0.00 of 4.30)

Hoe komen we nu van die fles af en is het wel echt honger, of is het mamahonger of is het zelfs gewenning geworden?
    Waar ligt de grens mbt tot laten huilen en wanneer geef je er dan toch aan toe?

Wij weten het igg niet meer en we hoeven pas over 4 wkn terug bij de kinderarts te komen.

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk hebben jullie tips.

2. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi,
    mijn dochter (goeie slaper) had rond die leeftijd ook een paar weken spooknachten. Ging ook op eens huilen midden in de nacht en was moeilijk te troosten. Soms dachten we dat het weer stopte en dan begon ze weer. Heeft echt wel een paar weken geduurd. Volgens mij gebeurd er rond die tijd weer veel in hun hoofdjes (dromen, angst, enz)
    Wij hebben het doorbroken door haar telkens wel te troosten, maar niet uit bed te halen.

Jouw kindje heeft dus ook altijd slecht gegeten? Mijn kleine man is een drama met zijn voedingen. Wij hebben hier ook de hoop dat het beter wordt als we ander voedsel gaan introduceren. Nu heeft hij van de week zijn eerste prikken gehad en meteen reageert hij door niet te gaan eten. Heel herkenbaar verhaal dus en een klein beetje angstig, want jouw meisje is inmiddels 1 en ze is er nog niet vanaf. Wat zal je het daarmee zwaar gehad hebben het afgelopen jaar.

3. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Hier een hele goede eter. Maar hij wilde ook tot en met zeven maanden in periodes ineens weer een flesje 's nachts.
    Met zeven maanden had ik het gevoel dat het meer gewenning was geworden voor hem, als dat hij het nodig had.
    Hij at en dronk overdag prima en zat goed op gewicht.
    We hebben hem 1 nacht laten huilen, om de vijf minuten er heen. Maar niet uit bed.
    Het heeft twee uur geduurd maar daarna was het over.
    En heeft hij nooit meer naar een fles getaald 's nacht.
    Ik zou goed kijken naar je kleintje en of ze het echt nodig heeft...als ze maar 40cc drinkt....niet echt naar mijn idee.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@tokkel, bedankt voor je reactie :) Mijn zoon had dat rond die leeftijd idd ook ,maar dan was een aai over de bol al goed. Nu is ze soms alleen te troosten lijkt wel met een fles. Alleen lijkt ze uitgehongerd :(
    Dus bij jullie ook al eetproblemen? Hopelijk duurt het bij jullie niet zo lang. Frustrerend hé? Heeft jullie zoontje ook reflux?
    @mama van sem, bedankt voor je reactie. Dus 2 uur doorgezet. pff heftig dan hé. Hier de 1e nacht 1 uur en 15 min ,maar toen dachten we dit is toch veel te lang. Dus toch langer doorzetten.

Gisteravond werd ze 3x wakker ,maar was gelukkig wel 3x te sussen met een speen. Om 4.45 werd ze weer wakker. Ze heeft toen een beetje gedronken en vervolgens een uur in bed gekletst.( nu slaapt ze nog) Ik denk dat het idd ook heel veel onrust nu is bij haar.

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Ja, JEsse heeft ook reflux. het drinken is hier een regelrecht drama. Ik voed altijd met een enorm blok in mijn maag en blijf hopen op een goede voeding. Hij is er al 3 keer voor opgenomen geweest. Al 15 weken ellende met die voedingen, terwijl hij er nu geen pijn meer van heeft.
    Merkte je wel dat het beter ging met bijvoeden?? Wij mogen over 2 weken beginnen en ben letterlijk aan het aftellen. Dan kan er hopelijk binnen enkele weken weer een fles af (erg hè om zo te denken).

6. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff... is een pyamapapje misschien een optie?? Ons mannetje wou geen normale voeding meer vanaf dat hij 6 maanden was. Ik ben toen overgestapt op pyamapapjes. De eerste maanden wou hij deze alleen maar koud, nu heeft hij een fase waarin ze perse weer warm moeten.
    Pyamapapjes zijn er in verschillende smaken maar vullen wel erg lang. Dus misschien is dat een optie??

7. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Jep, die twee uur waren heeel zwaar en duurde naar mijn idee de hele nacht. Mijn hart brak.
    Maar troosten om de vijf minuten leek ons de enige oplossing.
    Die gebroken nachten braken zo op!
    Maar uiteindelijk hebben we net zo lang doorgezet tot dat hij uit zich zelf weer in slaap viel.
    Na een uur dachten wij, nu zetten we ook door ook...
    Hij heeft daarna echt nooit meer om een flesje gevraagd.
    Als hij nu wakker wordt en echt niet meer verder kan slapen en dus huilt krijgt hij op schoot even een slokje water en even lekker knuffelen.

Deel Deze Pagina