Ik weet het niet meer er komt maar geen verbetering

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door one of kind, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ja stom dat ik het zo schreef... de ka zei namelijk (toen ik vroeg hoe realistisch het is om te verwachten dat ze met de juiste medicijnen wel zou slapen en minder zou huilen) dat sommige kinderen helemaal opknappen, maar dat sommige baby's net zoals mijn dochter waarschijnlijk altijd last zal blijven hebben.
    Mijn zoontje had ook reflux maar met indikken en alleen Zantac werd hij ook een heel stuk rustiger.
     
  2. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik zou sterkere dieet voeding gaan vragen. Het leek beter te gaan, maar nu gaat t weer minder. Lijkt mij dat de voeding niet afdoende werkt ten opzichte van de zwaarte van de allergie.

    Bloedtesten zijn tot 4 jaar onbetrouwbaar (als ze negatief zijn wil het nog niet zeggen dat je kindje geen allergie heeft).

    Ik snap sowieso niet zo dat bij zulke kleine kindjes met dit soort klachten Pepti wordt voorgeschreven. Hier werd direct Neocate voorgeschreven (en na de pHmetrie meteen nexium en mottilium), 2 maanden daarna dubbelblinde provocatie en daar was het antwoord voor ons (geen kma).
    Ons meisje krijste 7 uur lang achter elkaar elke nacht weer, en was overdag alles behalve tevreden.
    Hier is dus meteen dubbel behandeld, ongeacht welke uitslagen er zouden zijn, want het ging er de KA vooral om dat we de situatie voor het kindje en ons gingen verbeteren en het klachten konden van zowel reflux als kma (of beiden) afkomen.
     
  3. mamakarlien

    mamakarlien Actief lid

    31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!

    Ik heb ook zo getobt met ons meisje... Ook bij onze dochter is nooit kma aangetoont maar uiteindelijk bleek ze wel last te hebben van de melk! De kinderarts vertelde aan ons dat dit juist heel vaak voorkomt, hij heeft ons dus ook altijd gesteunt. De pepti werkte hier ook onvoldoende, nutramigen voeding werkte na een aantal dagen echt super!!
    Bij ons wat het uiteindelijk een combinatie van onderstaande dingen wat goed werkte:
    - inbakeren
    - indikken van voeding
    - zantac
    - nutramigen (verkrijgbaar bij apotheek, je kan het los kopen maar op recept scheelt een hoop centjes ;), wij hebben het uiteindelijk met terugwerkende kracht vergoed gekregen)
    - osteopaat
    Ik heb uiteindelijk veel op eigen intiatief gedaan omdat ik het bij CB geen steek verder kwam en het duurde soms lang voordat ik bij de KA terecht kon (hoewel ik niet mag klagen over onze KA hoor!). Ik vond het toen doodeng maar ik heb er nooit spijt van gehad. Mijn 'moeder'gevoel was zo sterk (hoewel ik toen ook weleens twijfelde hoor, maar dat stemmetje aan de binnenkant was toch wel duidelijk ;)).
    Oftwel: een kma allergie test zegt lang niet alles en de informatie die je krijgt van cb en kinderarts zijn prima, maar vergeet absoluut niet te luisteren naar je eigen gevoel!
    Sterkte!

    Liefs van mamakarlien
     
  4. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hierzo ong. 1,5 maand lang bij elke voeding huilen, krijsen schreeuwen en vervolgens honger hebben maar niet kunnen drinken. zelfs als ik het aanbood begon ie al te huilen. 10x per dag een ontroostbaar kind die helemaal overstuur was.
    onze KA zei kramp, je moet het er maar mee doen
    geen genoegen mee genomen aangezien hij echt pijn had. hij kreeg zantac (vanaf 4 weken oud) op het laatst met een dosis van 2x 2,5 ml per dag. had het idee dat het door zn reflux kwam en de zantac niet meer goed werkte. dat kon niet daaraan liggen volgens onze KA. erop gestaan dat ie wat anders kreeg en dat werd losec. 1x per dag losec en binnen een week was het een andere kind. na 2 weken begon het weer terug te komen en toen mocht de dosis verdubbelt worden. nu (2 maanden verder) gaat het nog steeds goed en heeft net meer gehuild

    als ik had geluisterd naar onze KA had ie nu nog pijn gehad waarschijnlijk. ik heb echt mn eigen gevoel gevolgd en achteraf klopte die dus ook! altijd naar je eigen gevoel luisteren
     
  5. futuremama

    futuremama Fanatiek lid

    10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Ik zou idd ook sterkere dieet voeding gaan vragen..

    Ons meisje zit al sinds ze 10 weken oud is aan de neocate... Eerst heeft ze alle stappen door lopen van de andere voedingen en steeds ging het even beter maar na 2 dagen weer van voor af aan beginnen.. Ze heeft een provocatie test gehad toen ze 3 maanden was en die was zo duidelijk bij het eerste spuitje van 5 ml reageerde ze gelijk en zijn we ook zo goed als gestopt omdat ze bang waren dat ze in shock kon raken ( is alleen in het aller ergste geval) Maar na die voeding hadden we een heel ander kind... Gelukkig! Het kan ook een combinatie zijn van reflux en koemelkallergie.. De symptonen schijnen erg op elkaar te lijken.. Evi had het dan ook allebei.

    Volg je gevoel en sta op je strepen!!
     
  6. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou anders ook gewoon zelf een blik Nutramigen aanschaffen, ik ben nu bij de tweede ook veel sneller op m´n strepen gaan staan na alles wat we hebben meegemaakt met onze dochter. Het is ontzettend puzzelen met zulke kindjes, hoop dat het snel duidelijk is waar hij last van heeft.

    futuremama, die shock heeft mijn dochter dus gehad. Moest van de ka en het cb een flesje gewone Nutrilon geven omdat ze afviel en ´nee, ze had geen kma volgens hun´.. Moet wel zeggen dat ik op het cb en door de ka daarna wel een stuk serieuzer ben genomen.
     
  7. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Jeetje Umm wat akelig zeg brrr!!
     
  8. futuremama

    futuremama Fanatiek lid

    10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Jeetje umm wat bizar joh en dat ze dat doen joh vind k echt niet normaal!!!
     
  9. Amigo1985

    Amigo1985 Fanatiek lid

    9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    @Elif: Ik heb hier nog 4 dichte potten Nutramigen staan, die wil ik je graag opsturen als je wilt..

    Finn heeft eerst een paar weken op Nutramigen gezeten en daarna is hij alsnog overgezet op Neocate, dat heeft hij nu nog steeds..

    Veel sterkte meis, Finn doet het sinds ik begonnen ben met fruithapjes prima, waarschijnlijk heeft het bij hem gewoon echt de tijd nodig gehad om 'erover heen te groeien' .. Maar ik begrijp hoe ontzettend gefrustreerd en machteloos je voelt.. **dikke knuf**
     
  10. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Dank je wel lieve amigo ik heb je gepb't.
     

Deel Deze Pagina