Ik ben vandaag bij het cb geweest zoontje is goed gegroeit. Ik kom daar elke keer iemand tegen en daar praat ik even mee. Ze geeft haar zoontje van nog geen 3 maanden liga met vers fruit gemixt. Ben zelf een voorstander van half jaar bv excl als mijn ventje daar tevreden mee blijft. Ik vraag me af zijn er meer mensen die al veel vroeger met bepaalde voeding beginnen het lijkt mij niet gezond. Of ben ik nou te bezorgt
Er is een topic die hier over gaat, iets van oudersgeven kinderen te vroeg bijvoeding. Ik ben het met jou eens, maar er zijn dus ook een hele hoop die al voor 4 maand ermee beginnen. Soms ook zelfs op aanraden van het cb of ka. Is het cb bij jou nog niet begonnen over bijvoeding? Wij mogen met 4 maand beginnen maar denk. Dat ik het iig nog een maand uitstel. Dchter doet het nog prima op bv
Oke dan ga ik daar eens lezen maar ook jonger dan 3 maanden? Je leest en hoort overal zoveel uitlopende adviezen en ideeen moeilijk hoor. Hier beginnen ze nog niet over bijvoeding hij groeit goed en heb aangegeven dat ik daar nog even mee wil wachten ook ivm allergieen in de familie
Ja vind al die verschillende adviezen ook erg verwarrend. Met allergieën is het idd verstandig om wat lange te wachten
Ieder zijn keus daarin, maar ik geloof dat men het er nu doorsnee wel over eens is dat minimaal 4 maand wel geadviseerd wordt voor de rijping van de darmen. 6 maand vaker bij bv vanwege de productieafname als de bijvoeding te goed loopt. Of 4 maand bij fv vanwege het leren kennen van smaken (bv heeft al variabele smaak) of 6 maand voor de allergieën.. Etc.. Ik zou zeggen. Ergens tussen de 4 en 6 maand beginnen... Liga door de fruithap heb ik trouwens ook niet zo gesnapt. Straks wil je kind zijn banaan alleen eten als er een koekje bij zit. Lekker beginnen met pure smaken.. Bij de oudste ben ik bij 5,5 maand begonnen, en die at gelijk porties weg. De jongste ben ik bij 4,5 maand begonnen met losse hapjes of proeven (stronkje broccoli in zijn knuist). Hij begon bij 7 maand pas meer dan 2 happen te nemen van iets, toen at hij na een weekend ook gewone porties.
Inderdaad, gewoon 4 tot 6 maanden aanhouden. Vroeger dan 4 maanden en later dan 6 maanden wordt niet aangeraden, maar als je naar je kindje kijkt weet je snel genoeg of je al met 4 maanden kunt beginnen of beter nog 2 maanden kunt wachten. Met bv is wel 6 maanden aangeraden wegens je eigen productie.
Volgens de laatste Nederlandse inzichten moet je uiterlijk met 6,5 maand begonnen zijn. Voor 4 maanden wordt vrijwel overal heel erg afgeraden, omdat dat riskant voor kind is.
Aan de productie had ik niet eens gedacht ook wel logisch. Ik hoop dat hij zelf aangeeft wanneer hij eraan toe is. Hij hapt sinds kort wel echt met aandacht de vitamine van het lepeltje. Als ik begin wil ik idd met pure smaken beginnen hij kan altijd nog wennen aan suiker, koek en snoep