hii Onze moneytree staat hier nu een paar maanden in huis. Hij gaat het steeds een beetje slechter doen. Laatst al een keer omgepot met goede aarde met voeding. Vlak daarvoor heeft de kat er 2x in gehangen en bij het om potten vond ik de wortels ook er slap aan de stam zitten .... Iemand een tip om deze plant te redden? Hijs namelijk wel een beetje dierbaar (van iemand gekregen).
Zo te zien staat 'ie enkele meters van het raam af? Die hebben veel licht nodig (maar geen direct zonlicht). Ook niet in een te grote pot zetten (eerder te krap houden), en er mag zeker geen water onderin blijven staan.
Die van ons is ook dood aan het gaan, maar denk dat het bij ons eraan ligt dat er teveel stof op blad ligt + lage luchtvochtigheid. Ik heb nu de bladeren afgestoft en water op bladeren gesprayd!
Hij stond in een donkerdere hoek heb hem nu juist op een lichtvollere plek gezet dus dat is goed. Had idd gelezen dat teveel water ook niet goed is maar vraag me dan af wat is teveel... hij staat iig niet nat.
www.123kamerplanten.com/verzorging-tips/kamerplanten-encyclopedie/pachira/ Meeste planten gaan dood doordat ze te veel of te weinig water krijgen. Deze plant hoeft maar 1x per 3 weken water dus denk dat hij voorlopig eventjes niks hoeft tot de grond helemaal droog is. Hopelijk komt hij dan weer tot leven.
1x per week water geven, denk ik. Bovenste laagje aarde mag opdrogen voor je weer geeft. Een paar meter van het raam af is al meteen heel veel minder licht voor een plant.