Gouden tip uistugen van vloeibare vitamine door dreumes en welke geven jullie?

Discussion in 'Voeding' started by DLight, Feb 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DLight

DLight Actief lid

Jun 22, 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hi Ladies,

Ben het nu een beetje zat. Dreumes van 1,5 jaar vond het innemen van zijn vloeibare vitamines leuk. We maakten er een spelletje van: ik gaf hem de dop en gaf zo de vitamines en hij mocht het erop draaien. Sinds 2 weken is hij wat humeuriger geworden (zeker een sprongetje) en spuugt hij de vloeibare vitamines uit grrrr. Liggend geven, afleiden of door het eten vind hij niet fijn dus geen optie meer.
    De 'snoepjes' vitamines wil ik hem nog niet geven en er staat ook bij vanaf 2/3 jaar.

Wie heeft de gouden tip? En wat geven jullie je kind allemaal voor vitamines?
    Ik geef in ieder geval davitamon framboos (hier zit alles in) en apart ook nog visolie.

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Kan je het niet in zijn eten druppelen ofzo?

3. DLight

DLight Actief lid

Jun 22, 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    ja hij proeft het gelijk, weet niet of hij het gewoon niet lekker vind, of gewoon opstandig is. geprobeerd dus maar geen succes.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik geef eigenlijk alleen vit D, zoals aanbevolen. Ze eet goed en gevarieerd, dus ik vind extra vitamines niet nodig.

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik druppel het door haar drinken, ze slurpt t zo weg :). Misschien zijn er ook 'smaakloze' merken?

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik geef ook alleen vit D. Waarom eigenlijk een multi geven op deze leeftijd als ik vragen mag? Als je kindje redelijk eet en gevarieerd eet, dan is het niet nodig.

Zou er geen halszaak van maken en het dan een tijdje laten totdat hij het wel weer wil.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Die kauwvitamines zijn vanaf 1 jaar, ik zou daarop overstappen. Hier vragen ze er dagelijks om.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    De vitamine d druppels van davitamon, de olieversie...daar zit geen smaak aan en kan prima in een stukje brood gedruppeld worden

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    optimax heeft kauwvitamimes (beertjes) die zijn vanaf 1 jaar en zonder rotzooi. Verder geef ik haar echinaforce kauwtabletten junior. Ze noemt het snoepjes maar het zijn gewoon zoetige harde tabletjes maar ze ruiken echt niet naar snoep. Ze weet ook niet beter. Ze eet goed maar sinds ik met de multi's en de echinaforce begonnen (sinds september) maar 1 keer ziek geweest terwijl ze daarvoor er maar niet af kon komen (we zaten zelf in juni in Italie bij de arts)

Die winegum achtige multi's komen hier niet in, heb je als eens op het etiket gekeken hoeveel troep daaraan is toegevoegd

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Ik geef alleen vit D. Een omdat de druppels zo plakkerig zijn krijgt ze al eventjes de tabletjes. Gaat prima.

Evt de druppels op lepel van toetje doen? Yoghurt met de druppels erdoor op de lepel.

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Optimax kauwbitamines kunnen gewoon met 1,5!

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Ik ben overgestapt op de vitamine d druppels van de Etos die hebben. Sinaasappelsmaak. Mijn dochter begon ook de Davitamon smaakloze uit te spugen en aangezien ze zelden d'r toetjes ofzo opeet wist ik niet zeker of ze voldoende binnenkreeg.

Share This Page