depressief door zwanger worden pillen etos?? of ergens anders door...??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babytjuhh, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    hallo iedereen..

ooit zei iemand tegen mij dat de zwanger worden etos pillen dames depressief maken...
    maar heb het verder nergens op het i-net kunnen vinden!
    nu slik ik deze pillen sinds januari...en ben ik in februari gestopt met roken..
    en helaas het gaat dus niet zo goed met mij..
    voel me heel erg down...alleen..onzeker...snel gekwetst...kan soms heel weinig hebben...heb veel huilbuien...gewoon kl*te..(en nee ben niet zwanger)
    zo erg dat mijn relatie er ook onder leid...gelukkig heeft hij engelen geduld en gaat echt niet zomaar bij mij weg.
    maar ik wil graag de oude ik terug...
    mijn vraag is dus ligt het aan de pillen?? of dat ik gestopt ben met roken (rookte 30/35 per dag) of dat ik in dec gestopt ben met de pil?? of is het een combinatie??
    velen van jullie zullen waarschijnlijk zeggen stop met die pillen..
    of ga naar je ha...
    maar bij alle 2 houd mij iets tegen..hoop dat ik mezelf weer op kan beuren!
    weten jullie wat meer over die pillen??
    liefs

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He babytjuh!

Dat je je down voelt kan aan zo veel dingen liggen, dat ik me geen zorgen zou maken dat dat door die pillen komt meid! Ik slik die pillen ook sinds kort, voelde me er eerst goed bij, nu ik net weer ongesteld ben, voel ik me k*t. Maar geloof echt niet dat dat door die pillen komt. Hormonen kunnen veel doen met je emoties en gemoedstoestand. Misschien dat je daar met de pil minder last van had. Daarnaast wil je graag zwanger worden en als dat ook niet vlot lukt, kun je extra onzeker en down worden (althans ik wel). Maar heb vertrouwen dat het goed komt en slik wat je slikken wilt, als er maar foliumzuur in zit.

Liefs, Pien

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De Etos-pillen zijn gewoon vitaminetabletten. Deze hebben vaak niet veel bijwerkingen, zeker niet depressiviteit.

Je kunt je echter wel down voelen als je hormonen niet in balans zijn. Aangezien je nog niet heel erg lang geleden gestopt bent met de pil, is de kans groot dat het daardoor komt. Dit gaat vaak vanzelf weer over, geef het even tijd.

4. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Slik deze pillen ook al een tijdje en heb zelf geen last van mezelf down voelen. Natuurlijk als je weer ongi wordt zit je even niet lekker in je vel maar dat heeft dan meer te maken met de teleurstelling dat het weer niet is gelukt...

Het feit dat je natuurlijk ook met roken bent gestopt (is natuurlijk super!) maar dat kan ook zo zijn uitwerkingen hebben op je humeur. Rook zelf niet maar mensen in mijn omgeving die gestopt zijn waren af en toe echt niet te genieten...

Zou me dus om die pillen niet echt zorgen maken.

5. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    ik kon me ook heel moeilijk voorstellen dat het door de etos pillen kwam hoor..
    maar 1 iemand heeft me dat eens verteld..(laat ik nu net niet meer weten in welke topic dat was) dat je er down van kunt worden.
    ik heb het ook heel erg rond mijn NOD en een week erna..
    weet nog dat de 1e maand na dat ik gestopt was met de pil een hel was, vooral rond mijn NOD, dacht echt ls ik dat de volgende maand nog heb...begin ik weer met de pil!!
    maar een maand later was er niks aan de hand.
    ik weet dat ik het de tijd moet geven,
    maar ik word er zelf een beetje gek van...
    denk teveel na waardoor het een warboel in mijn hoofd is...
    ook ga ik twijfelen aan mijn vriend zijn liefde voor mij!!
    wat natuurlijk helemaal niet goed is voor onze relatie...
    maar ik krijg maar geen rust in mijn hoofd!!
    heb echt al vaak gedacht van meid waarom begin je niet weer met roken...maar echt niet dat ik dat ga doen..ben er gelukkig al bijna 3 maand af!!
    of ik moet toch maar eens naar mijn ha gaan...
    stoppen met de pil, stoppen met roken, proberen zwanger te worden, tis teveel bij elkaar denk ik!!
    iig bedankt voor jullie reacties!!

liefs

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De enige bijwerking die ik had van die etospillen was misselijkheid. Samen met een aantal andere dames. Maar depressief zou ik eerder op een van de andere dingen gooien ;)

7. hammelientje

hammelientje Actief lid

3 jan 2011
    221
    0
    0
    katwijk aan zee
    Dames sorry dat ik zo "inbreek" maar ik slik ook de zwanger worden pilletjes van de etos, en het enige wat ik ervan over gehouden heb, is dat ik bijna geen helderrood bloedverlies had maar alleen maar bruin denk ik door de folium!

Ik werd ook elke maand depressiever omdat er mensen om je heen zwanger worden of bevallen!
    Ik heb op goed advies VSM Sepia D12 geslikt!
    Ik had er ook een forum over geopend, maar helaas geen reacties gehad!
    Het zijn homopatische pilletjes wat een soort stofje in je hersenen vrij maakt, waardoor je rustiger word!
    Ik geloofde het ook niet, en de vrouw van wie ik de info had, die zei mijn dochter heeft het bij alle 2 haar zwangerschappen gebruikt en haar vriendinnen ook en prompt binnen 1-3 maanden zwanger!
    Ik gelijk dat spul gehaald en een maand bezig en zie mijn onderschrift!
    Ik weet dat sommige mensen denken van ja het zal wel, ik dacht dat dus ook!
    Het is homopatisch, dus baat het niet schaat het niet!
    Het kost 12,50euro en dan heb je 200 balletjes (pilletjes) en moet je 2 keer op een dag innemen een uur voordat je gaat eten en dan zuigen!
    Ik hoop op goede berichten!

Succes Ladys
    xxxx hammelientje

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb deze pillen toen 8 maanden geslikt toen we zwanger probeerde te raken van onze eerste..
    En nog nooit depressief van gevoeld.
    Nu slik ik ze ook alweer 2 maanden om zwanger te raken van een 2e spruit.

9. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    hoi,

Ik heb ook nergens last van. Wel donkerrood bloed ipv helder zoals normaal. Maar verder geen last.

groetjes

10. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Ik heb ze 3 maanden geslikt en dat waren de drie labielste maanden sinds lange tijd! Ik ben er nu mee gestopt en voel me weer beter. Ook heb ik niet meer zo onwijs last van mijn borsten in de lf. Of het door de pillen komt, joost mag het weten, maar voor mij voelen ze niet goed.

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Je kunt ook down worden van het stoppen met roken...

Ik heb er destijds voor gekozen tegelijk te stoppen met beide. Volgens mijn HA was dat voor het gemoed beter omdat het niet meer slikken van de pil een positief effect heeft en het stoppen een negatief effect. Ik heb (hierdoor) geen last gehad van depressies of andere bijwerkingen...

Ik hoop dat je er snel overheen bent meid.

Deel Deze Pagina