Voor het eerst sinds anderhalf jaar of zo ben ik vanmorgen met koorts opgestaan. Ik had de halve nacht al wakker gelegen omdat ik me zo beroerd voelde maar vanmorgen bleek dat ik 39 graden koorts heb. Wat ik me nu af vraag is of mijn zoontje daar nu ook 'hinder' van kan ondervinden door ook ziek te worden? Baby'tjes zijn toch meestal vatbaarder dan oudere kinderen en volwassenen? Mijn moeder komt vanmiddag wel maar die moet 3 uur reizen om hier te komen. En ik moet zeggen dat ik het zwaar vind om nu goed voor hem te zorgen omdat ik het gevoel heb dat ik ieder moment moet overgeven ....(ik hoop dan ook dat hij vandaag goed zal slapen overdag want dat doet hij meestal niet....en wandelen buiten kan nu niet omdat ik ziekgemeld ben op mijn werk).... Kan ik er nog iets aan doen om dingen te voorkomen? Of is het gewoon een kwestie van zelf uitzieken en hopen dat mn zoontje het niet krijgt?
Uitzieken inderdaad en hopen dat je zoontje het niet krijgt. Als het een virus is waar je last van hebt zou je zoontje het ook kunnen krijgen maar dan heb je waarschijnlijk allang besmet dus gewoon afwachten maar. Hopelijk valt het mee! Beterschap!
Koorts ansig is absoluut niet besmettelijk. De oorzaak van de koorst kan wel besmettelijk zijn. Maar dan was je voor je koorst kreeg ook al besmettelijk dus dat heeft dan ook geen zin meer
Ik had laatst griep, lag een weekend plat. Maar mijn kids hebben er niks van meegekregen, nu zijn mijn man en de kids verkouden, en heb ik nergens last van.. Dus het is een kwestie van hopen dat je kleintje het ontloopt.
Trouwens ik weet niet of je bv geeft maar dat wil vaak nog wil als een schild werken als je zelf ziek bent zitten er ladingen antistoffen tegen wat jou ziek heeft gemaakt.
helaas geef ik geen BV, en Lucas had net ook verhoging dus ik vrees dat we er beide niet onderuit komen... Nu slaapt hij alleen super slecht overdag, veel huilen....terwijl hij wel moe is. En ik mag dus nu niet de deur uit om te wandelen of zo (moet zeggen dat ik me daar ook veel te beroerd voor voel). Dus dat wordt een uitdaging vandaag! Oh, wanneer mag je je kindje eigenlijk een zetpil geven? Ik ben niet zo van de pillen, neem er zelf liever ook geen, maar ik heb wel eens gehoord dat kindjes ineens hele hoge koorts kunnen krijgen....
als je denkt dat Lucas pijn heeft zou ik hem consequent om de zoveel uur een pcm geven. Op het doosje staat wel hoeveel hij mag hebben en dit delen door 24 uur. Als hij geen pijn heeft zou ik hem niets geven. Hem niet te dik aankleden he en opletten of hij goede plasluiers houdt en niet suf is. Beterschap voor jullie beiden!
oh ja das een goede, even zijn luiers in de gaten houden. Hij is wel veel rustiger dan normaal, hij kraait en kirt eigenlijk niet vandaag terwijl hij normaal heel druk is. Ik ga hem zo de fles geven, die dronk hij vanmorgen nog wel gewoon goed op. Volgens mij heeft hij niet echt pijn, tenminste hij ligt nu 20 min in de box en hij ligt heerlijk te kijken naar de mobile...