Ik weet het niet meer hoor. Poepprobleem

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sabrina25, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Het begon allemaal mu zo'n 3 a 4 weken geleden.

Mijn zoontje van bijna 3 wil/kan/durft niet meer te poepen.
    Eerst was het op een zaterdag dat hij ineens wilde poepen en buikpijn had maar het lukte niet. Huisartsenpost en toen heb ik een klysma meegekregen. Die thuis gegeven en er kwam 1.5 luier uit zeg maar. De dagen erna zijn steeds rampen geweest. Gewoon 4 dagen niet poepen en toen heb ik lactulose gekregen van mijn eigen huisarts. Eindelijk smiddags had hij gepoept. Maar de dagen daarna ook niet meer. Ik had nog een klysma thuis liggen dus die heb ik gegeven. De dag erna gewoon weer verder met de lactulose en savonds begon hij weer te miepen dat hij moest poepen of had gepoept maar er zat niets in zijn luier. Voordat we in bad gingen had hij de overloop ondergepoept. En toen ging hij ook huilen. Hard was de poep niet.
    De dag erna nog een keer in bad.

Maar wat het nu is. De poep is niet hard. Dus daar kan het niet aan liggen.
    Hij zegt de hele dag door. Mama ik poept. Dus gepoept maar hij heeft dan niet gepoept. En hij gaat dan lopen drijnen. Nu zit hij steeds weer te lopen, knietjes bij elkaar en dan lijkt het net alsof hij moet poepen maar op de een of andere manier wil/kan hij het niet.
    Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft misschien tips.
    Dikke ontlasting kan het dus niet zijn. Het lijkt dus net of hij niet wil of niet durft.

Ik wordt echt moedeloos hier. Dus please help

2. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

schijnt dat sommige kindjes het eng vinden, om iets va hunzelf (poep) uit hun lijft komt en weggegooid (gespoeld wodt. Poepen jullie weleens waar hij bij is?

Ken je het boekje "wie heeft er op mijn kop gepoept?"

3. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ja ik laat mijn poep ook aan hem zien en hij vindt het dan echt heel leuk. En het boekje van de mol kent hij ook. Hij zegt ook : Ik heb plokkerdeplok... Maar vervolgens heeft hij dan niet gepoept. Hij is trouwens niet zindelijk. Hij draagt gewoon zijn luier. Hij doet wel eens een plasje op de wc en hij heeft ook al eens op het potje gepoept. Maar ik weet me nu even geen raad meer.
    Zoiezo ga ik morgen de dokter bellen en om raad vragen.
    Maar misschien dat jullie nog iets weten en of jullie het hebben meegemaakt.

Hij loopt dan maar door de kamer. en dan een beetje zeurend ik poept zegt hij dan maar vervolgens gebeurd er niets

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Kan idd angst zijn om iets wat van hem is te verliezen, maar ook lijkt het me logisch dat er nu er heel veel aandacht aan het poepen van hem is besteed (klysma's siroopje ect ect) en wat pijn dat hij heel de dag door loopt te drukken terwijl hij niet hoeft volg je me een beetje? Zodat hij dat niet meer hoeft te ondergaan
    Al gekeken of hij geen kloofje of aambei heeft kan gemeen zeer doen!

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

herkenbaar hebben wij ook.
    We hebben nu florax zakjes. Dat houd het echt zacht en opeens is er. Wij geven niet de voorgeschreven dosering maar op het moment dat we denken nu gaat het echt niet meer.

Maar het is geestelijk ben ik bang. Bang om los te laten.

6. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hij heeft geen kloofje. echt helemaal niets. We hebben het ook wel geprobeerd er geen aandacht aan te geven maar dat werkt ook niet.

Toevallig net boven. Probeerde hij echt weer te poepen en die knietjes bij elkaar te houden. En toen zei hij dat hij in bad wilde poepen. Eenmaal in bad. Een drol eruit. Maar dat doet hij dan wel met een huiltje zeg maar. En als het eruit is is het over.

7. Dana

Dana Niet meer actief

warm water ontspant je darmen, vandaar dat het in bad beter lukt waarschijnlijk. heeft hij geen spastische darm? ik weet eigenlijk niet of dat al kan op die leeftijd maar het kan behoorlijk pijnlijk zijn en je poep is dan wel normaal, niet hard, maar je hebt dan vreselijke krampen. een warm bad helpt in zo'n geval vaak ook.

8. Sweetlakecity

weetje de warmte van het bad kan hem helpen ontspannen. Fijn is het niet maar misschien wel dat hij vertrouwen in zijn lichaam gaat krijgen?

9. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    het is plotseling gekomen. Hij heeft nooit problemen met poepen gehad. Ik ga iig morgen de ha bellen en een afspraak maken en dan kijken wat de mogelijkheden zijn. Want het ligt niet aan harde ontlasting want ik kneep het zo kapot. hihihi. lekker fris. Maar gisteren heeft hij trouwens na veel gezeur vooraf uiteraard ook gepoept op het potje.
    This niet dat ik wil dat hij het op het potje of op de wc doet maar hij wil zijn luier dus steeds uitdoen dus dan laat ik hem maar in zijn blote kont of alleen met een onderbroekje aanlopen. En het potje staat dan in de woonkamer.

10. Sweetlakecity

doet hij het dan wel zonder luier?
    Zo ja...lekker uitdoen dan! Helemaal goed teken dat hij het niet tegen zijn billen aan wil hebben.

11. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Voor zover ik weet heeft hij het niet meer in zijn luier gedaan sinds dat dit allemaal speelt en dat is nu zo'n 3 a 4 weken.

12. Sweetlakecity

zou hem leren op het potje te doen als hij de aandrang voelt. Juist goed teken dit en dat hij, ondanks je overredingskracht, hij het wel doet!
    Misschien even de komende tijd beetje meer aan huis gekluisterd zitten? zie dat je 4 jongens hebt....zou dat gaan?

13. Sweetlakecity

haha geloof dat 1 man je eigen man is :p

14. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    hahaha dat zijn mijn katten. hahahahaha. Nee ik heb 1 kereltje. Alleen werk ik helaas 3 dagen in de week. In die 3 dagen gaat hij naar het kdv. Dus kan het wel aan ze doorgeven.

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    kan het niet zijn dat hij een aambeitje heeft? Of een kloofje ofzo?
    Bij mijn dochter leek er op het blote oog niets aan de hand te zijn, maar na onderzoek bleek ze toch aambeien te hebben en dat is heel pijnlijk.

16. Sweetlakecity

hoe is dat onderzoek dan?

17. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    ja hoe ging dat onderzoek want dan kan ik gelijk die optie morgen bij de ha neerleggen.

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mijn dochter is haar anus nagekeken door de kinderarts. Dat is niet fijn(vinger erin), maar heel simpel en daar kunnen ze goed kijken of er een wondje zit ofzo.

19. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    ooo daar moet ik niet aan denken joh. brrrrrr.

Ik heb iig om 09.40 uur een afspraak bij de dokter en heb een aantal dingen opgeschreven dus kijken wat we nu kunnen gaan doen. Misschien toch die verdovende zalf en dan die zakjes ipv lactulose.
    Ik hou jullie op de hoogte.

20. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    #20 mamavanmeisje, 12 dec 2011
    Laatst bewerkt: 12 dec 2011
    Heb je al geprobeerd uit te leggen waarom we moeten poepen? Het kan wel eens schelen als ze weten hoe het werkt en waarom.
    Een rondje poep kijken bij de dierenwinkel/kinderboerderij?
    verder weet ik het niet

Deel Deze Pagina