Ik weet het niet meer hoor

Discussie in 'Voeding' gestart door tamtam78, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is iets meer dan 7 maanden oud en groente en brood is drama.
    We hebben met groente al een pauze van een week genomen, maar het is nog steeds hetzelfde.
    Het eerste hapje proeft hij en dan wil hij niet meer.
    Eerder gingen de worteltjes er wel in maar dat wil hij ook niet meer.
    Brood ging de eerste 3 dagen goed en toen ineens ook mond op slot.
    Fruit eet hij wel goed.
    Vanavond wilde hij ook geen yoghurt met een smaakje.
    Fruit toetje eet hij altijd wel leeg.
    Mijn schema is:
    6.30/7.00 uur:1e fles 180+6
    9.30/10.00 uur:fruit meestal heel potje 6 maanden
    12.30/13.00 uur:brood (eet hij bijna niks van)en fles 150+5(laat hij vaak wat staan van de fles)
    14.30/15.00 uur: Sap met liga(vanmiddag flesje 90+3)
    17.00 uur:groente+toetje(paar hapjes)
    18.00 uur:flesje 90+3
    19.00 uur: slapen
    21.00 uur:fles 160 water + bambix avondpapje
    (laat hij meestal 40 cc staan)
    Hij is afgelopen week ook ziek geweest misschien dat dat ook meespeelt.
    Hij heeft vandaag ook weinig geplast, dus ben ook een beetje bang dat hij te weinig vocht binnen krijgt, maar kan hem moeilijk dwingen.
    Water en thee wil hij niet alleen sap, maar ook dat niet altijd, daarom had ik vanmiddag al een klein flesje melk gegeven.
    Wie heeft er advies voor mij ik weet het ff niet meer.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.252
    437
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hij krijgt dus nog 5 flessen op een dag toch? Ik vind dat best veel wij zaten toen op 3 flessen. Misschien dat als hij minder aantal flessen krijgt hij beter brood/groente gaat eten.

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Nee 4 flessen alleen vandaag was het 5 omdat hij geen sap wilde.
    Hij krijgt geen grote flessen, dus ik denk niet dat het dan te veel is.
    Hij zit net boven de 500 cc meestal

4. adi

adi Niet meer actief

Misschien dat je het aantal eetmomenten kunt verminderen voor hem. Het kan zijn dat ie nu heel vaak eten krijgt aangeboden en hij eet/ drinkt dan wat ie het lekkerste vindt en de andere laat ie staan omdat ie niet genoeg honger heeft..

Ik gok ook maar wat hoor, maar is inderdaad heel lastig. Heel veel succes!!!

5. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik zou de sap niet vervangen door een fles maar eerder de sap op meerdere momenten aanbieden gedurende de dag. Ik doe dat bijv met het naar bed gaan en wakker worden, hij drink beide keren een paar slokjes dus over de gehele dag toch weer 50cc.
    Ook zou ik de fles van 1800uur weglaten, tussen zijn groenten en de laatste fles zit dan netjes 4 uur en dan zal hij zijn laatste fles ook beter drinken.
    Mijn ventje is absoluut geen flessen kind en heb nu aan het cb gevraagd wat ik nou moest doen zodat hij minimaal 500cc zou drinken. Ik kreeg dus als antwoord dat dat dus helemaal niet hoeft. Hij mag gerust 300 drinken als ik dan maar vitamine d bij zou geven en hij verder wel zijn brood en fruit en groenten eet. Nu heb ik dus die fles losgelaten en laat ik hem drinken wat hij wil en voila hij eet ook ineens stukken beter hihi. Er gaan nou hele potjes in ( fruit en groenten) brood eet hij ook super 1 a 1,5 en vaak wil hij na zijn groenten ook nog een toetje. Totaal aantal cc aan melk ligt nu rond de 500 dus ik denk dat het nu beter gaat omdat ik geen stress meer heb erom.
    Verder vind ik je schema er goed uitzien maar ik zou minder vaak een flesje geven en doorzetten met het vaste voedsel, hij moet het ook leren.

succes!
    Groetjes Kim

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    #6 Bluesky, 13 feb 2010
    Laatst bewerkt: 13 feb 2010
    Zou je de fles van 21.00 niet kunnen laten vervallen en dan het bambixpapje om 19.00 geven?

Ik had namelijk bij Jitte hetzelfde probleem. Ze at wel wat overdag, maar eigenlijk niet wat ze zou "moeten" eten. Ik gaf om 23.00 nog een fles en daar zijn we dus begin vorige week mee gestopt. Ik had me bedacht dat ze misschien in de avond teveel eten kreeg, om overdag nog honger te hebben. Andersom gaat dat ook zo, hè? Als ze overdag goed eten, worden ze 's nachts niet wakker van de honger. (dan zijn er wel tig andere dingen, maar honger is het in elk geval niet... ;) )

Meteen de dag daarna at ze als een bootwerker, en nu gaat er gewoon een normale hoeveelheid eten in overdag (zeg maar 1 snee brood en een heel potje warm eten, waar dat eerst 3 stukjes en 3 hapjes was)

Edit: Ik wilde ons schema nog even erbij zetten.

Het schema van Jitte is nu:

7.00 bv
    9.30 fruit 200 gr
    12.00 1 boterham
    12.30 flesje 180/6 wat meestal niet op gaat
    15.00 liga met thee (piepkleine slokjes, ze moet nog echt aan wennen)
    17.30 potje warm eten, (bijna op) met volle kwark na
    19.00 flesje 180/6 met rijstebloem.

Word je kindje ook echt wakker om 21.00 voor die fles, of moet je hem wakker maken? Anders zou je gewoon eens kunnen kijken wat hij doet als je die gewoon niet geeft. Jitte maakte het geen donder uit of ze hem wel of niet kreeg, ze dronk hem slapend echt tot op de bodem leeg maar ze werd er nooit meer wakker voor.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nog een kleine aanvulling. Misschien kun je beter geen yoghurt met een smaakje geven. Is niet om je te bekritiseren, maar daar zit best wat suiker in en dat word heel snel opgenomen door je lichaam, waardoor je hongergevoel weg is. Daarna word het ook weer heel snel afgebroken en heb je dus weer sneller honger. Gewone yoghurt (of kwark, dat vond ik zelf makkelijker scheppen) zonder smaakje doet er langer over om te verteren, en dus heb je minder snel honger.

Dan zou het namelijk zo kunnen zijn dat je kindje om 19.00 een beetje fv met pap drinkt en dat hij dan vol genoeg zit voor de nacht.

Snap je wat ik bedoel? Ik vind het zo moeilijk om iets uit leggen op een forum zonder dat het meteen als kritiek overkomt. ;)

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben heel lang de laatste fles om 19.00 uur gegeven, maar hij werd de laatste weken 's avonds en/of 's nachts wakker en we wisten niet waarom.
    In overleg met het CB hebben we daarom die late fles weer ingevoerd en nu gaat het beter.
    Hij wordt nog wel is wakker, maar vaak valt hij na ff jammeren weer in slaap en voor die tijd bleef hij jammeren als of hij honger had

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Gewone Yoghurt hebben we ook geprobeerd, maar dat wil hij niet, dus daarom dacht ik yoghurt met een smaakje.
    Ik dacht dat als het speciaal voor baby's is er geen suiker in zou zitten.
    Zie het al als advies en niet als kritiek hoor;)

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Je zou het aantal eetmomenten kunnen proberen te verminderen. Mijn dochter is ongeveer even oud en ik vind het eerlijk gezegd best veel wat je al geeft. Om 15:00 uur een liga en om 17:00 groente en 18:00 een fles, misschien heeft hij gewoon nog niet z'n honger? Zo'n grote liga is natuurlijk best veel voor zo'n kleintje! (of geef je maar en klein stukje?)

Hoe doe je het precies met groente? Geef je vers of ook uit een potje? Als hij 't uit een potje niet lust kan je het eens vers proberen, of andersom natuurlijk. Verse groente kan je het beste met wat aardappels geven.

Succes!

11. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Als ik liga geef is het een halve.
    Groente geef ik uit een potje.
    Vers heb ik ook geprobeerd met aardappelen of rijst wil hij ook niet.
    Gisteren had hij om 13.00 uur een fles gehad daarna alleen water, dus om 17.00 uur had hij echt wel honger.
    Heb met afleiding van een papiertje wat hapjes naar binnen gekregen en daarna een fruit toetje gegeven(die vind hij heerlijk)en om 18.00 uur nog een fles, want doordat hij maar een paar hapjes groente had gehad had hij nog honger.
    De fles 120+4 ging ook leeg.

Deel Deze Pagina