Ik weet het niet meer hoor.......

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    kan ik alvast op zoek naar iemand die hier thuis oppast of een kdv inschakelen? ik wist niet dat het kon? Je moet toch eerst weten hoeveel uur je werkt voor je wat kan inschakelen?

    Ik wil ook wel een opleiding volgen maar ik heb daar echt geen geld voor, zou niet weten waar ik het weg moet halen. Dan moet ik eerst een bedrijf vinden die me wil helpen met werken en leren.
     
  2. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Dank je wel meis!
     
  3. Mama Rianne

    Mama Rianne Fanatiek lid

    13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Belachelijk toch dat je niet mag zeggen dat je kids hebt?? En je daarom afwijzen?? Tis niet best!
    Ik heb nu ook in een sollicitatie staan dat ik moeder van 2 kinderen ben maar wat maakt dat uit? Snap niet wat het probleem is hoor. Zelfs bij babydump werd gezegd dat ik te weinig ervaring had met kinderen en baby's of de spullen die daarvoor nodig zijn!

    Eerlijkheid duurd het langst dus ik zou zelf gewoon eerlijk blijven!
     
  4. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ja zo dacht ik ook. Ik kan niet om me kinderen heen en dat wil ik ook helemaal niet. Zij zijn mijn leven dus daar moet ik ook voor zorgen!

    Ja het is belachelijk je hebt zelf kinderen maar nog ben je niet genoeg om te verkopen. Tegenwoordig moet je overal een diploma voor hebben ofzo ik weet het niet, maar voor verkoop krijg ik ook vaak te horen dat ik geen genoeg ervaringen heb, terwijl ik in verschillende winkels heb gewerkt voor de kids, en ook supermarkten.
     
  5. Mama Rianne

    Mama Rianne Fanatiek lid

    13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ik heb nu gezegd toen ik formulier mee kreeg dat ik geen papieren voor de detailhandel heb en of het mogelijk was daar een cursus te volgen. Het was intern mogelijk zij hij dus heb het ingevuld en nu vanmiddag ff langs brengen denk ik en dan duimen maar!
     
  6. Mama Rianne

    Mama Rianne Fanatiek lid

    13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Maar slaat nergens op allemaal je bent ook een maar een mens en die hebben toch ook recht op zulke dingen om te leren? Tuurlijk willen ze liever iemand met ervaring dat kost hun minder tijd maar ja.............
     
  7. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    het is al gezegd, maar geef niet aan dat je kinderen hebt,dat gaat ze niets aan, dat heeft namelijk niets te maken met jouw gedrevenheid en geschiktheid voor de baan!
    Schrijf een goede brief, laat hem door anderen nakijken. (niet alleen op spelfouten, maar ook of het een goede brief is.)
    Echt idioot dat het zo lang moet duren en dat kinderen zon obstakel zijn!
     
  8. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    tja, maar dan zoeken ze wel een andere reden;)
     
  9. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    idd, zo heb ik het ook gedaan, had nog een dikke babybuik ook (hoogzwanger)
    Goed aangeven dat je het goed geregeld hebt, dat je het goed hebt overlegd met je vriend/man en idd het laatste stuk van de post hierboven
     
  10. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ja het is ook belachelijk! De enige die me wou hebben was de Hema vorig jaar, maar dat was voor 4uurtjes per week, dat was helaas niet te doen kwa opvang want ik was meer voor de opvang kwijt dan dat ik ooit verdiende dat was dus wel erg jammer, maar zij hadden juist liever iemand die ouder was. Wel waren ze even bezorgd over de kinderen, maar toen ik zei dat dat zo geregeld was en ook het vervoer omdat ik geen rijbewijs heb en ik in een dorp woon en zij in de stad zitten wouden ze me wel hebben. Hij vond me erg positief en zag dat ik echt wou werken. Helaas heeft het niet lang geduurd omdat het financieel gewoon niet te doen was voor mij. Had daar graag langer gewerkt en mocht er ook zeker blijven maar kon geen meer uren helaas krijgen, dus moest wel stoppen.
     
  11. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Sta je al ingeschreven bij een gastouderbureau? Je zou ook kunnen proberen te regelen dat, stel dat je snel moet beginnen, de kids bij de bso of vrienden/familie terecht kunnen, tot je een plek hebt in de opvang. Gastouderopvang heeft vaak eerder plek dan kdv
     
  12. Mama Rianne

    Mama Rianne Fanatiek lid

    13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    In de modewereld kan je toch noemen dat je kinderen hebt? En dat de winkel je aanspreekt en dat je er goed kan slagen voor je kinderen? Geeft ook wel aan dat de winkel in de smaak valt bij je??
     
  13. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    dat zijn er alleen erg weinig (waar wij wonen niet één)
     
  14. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    :)
    je kan je op zn minst inschrijven! dan hoef je nog geen opvang af te nemen, maar wel zodra (en als er op die dag plek is) je werk hebt.
    En zoiezo, misschien kan de eerste weken iemand uit je bekenden regelen?
     
  15. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    wat voor opvang had je dan?
    Want met de tegemoetkoming van overheid en werkgever..
    Maar dat ligt er ook aan hoe hoog jullie gezamenlijke inkomen is..
     
  16. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    als je wil mag je me je brief(brieven) en cv mailen/pben, wil er best naar kijken:)
    of pb me, dan pb ik mn mail;)
     
  17. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    in de omgeving helaas niemand, was het maar zo dan was dat al klaar. Kdv heeft lange wachtlijst dus dat word hier ook niet. Plus dat de jongens al naar school gaan, en de kleine meid straks 2 dagen na de peuter, dus moet echt een voor thuis hebben die ze kan opvangen tussendoor........
     
  18. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    wat een vervelende situatie meid!
    ik zou allereerst eens beginnen met binnelopen bij bedrijven (brief afgeven ipv opsturen, zo hebben ze je al gezien en blijf je dus beter hangen) ook je brieven nabellen na een week (heb onlangs mijn cv opgestuurd en vroeg mij af of deze in goede orde ontvangen was... ) alles zodat ze weten dat je echt interesse hebt en dat je blijft hangen.

    en inderdaad cv en brief zakelijk houden. prive zaken komen vanzelf aan bod in een gesprek.

    succes!
     
  19. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    de oudsten kunnen toch naar BSO en overblijven als jij moet werken? Dus dan gaat het alleen om iemand voor de jongste.
    En gastouderopvang kan ook bij de gastouder thuis zijn, die zou ze dan ook tussen de middag kunnen hebben en evt zelfs in de ochtend naar school brengen en smiddags weer ophalen..
     
  20. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Gastouderbureau. Ik was 500 in de maand kwijt voor me 3 kinderen, ik was verplicht 20uur per week per kind af te nemen!! Wij kregen van de belasting wat terug maar dan nog moest ik zelf 200,00 betalen en ik verdiende maar 125, p.m plus de reiskosten die er nog bijkwamen die ik niet vergoed kreeg. Ons gezamelijk inkomen is niks me man zit net op het minimum...wij moeten dus echt op onze centen letten en dat doen we ook maar nog komen we niet uit per maand door hoge vasten lasten!, dus een baan is meer dan welkom!!
     

Deel Deze Pagina