Ik weet het niet meer hoor.......

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ow, en hou er rekening mee dat een brief meestal niet of maar gedeeltelijk (eerste 3 regels) gelezen word. een korte inleiding op je cv is dan altijd goed
     
  2. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Bij de KDV's die ik ken, moet er betaald worden vanaf dat er plaats is voor je kindje..en dat lijkt me nou niet handig als je geen werk hebt!

    Zelf heb ik ook 2 jaar lang gesolliciteerd, en werd 1 van de 10 keer uitgenodigd voor een gesprek. Mijn brieven waren prima, CV ook, en best wat ervaring voor mijn leeftijd ivm mijn vele stages die ik had gelopen tijdens mijn BBL opleiding twee jaar daarvoor..maar nergens werd ik aangenomen.
    Toen ineens bij een online tassenbedrijf aangenomen, voor 15 uur in de week. Had toen nog hélemaal geen opvang geregeld voor mn meisje..ik kreeg op woensdag te horen dat ik maandag kon beginnen, en heb dus in 4 dagen opvang geregeld! Elke gastouder in de buurt gebeld en er 1 bezocht. Dat klikte meteen super, dus vanaf die maandag dat ik werkte ging zij pas naar de gastouder! Alleen betalen voor de uren die je afneemt, voor mij veel beter dan een kdv die ik een hele dag moest betalen als mijn meisje maar een paar uurtjes kwam!;)

    Heel veel succes met verder solliciteren, en laat idd je brief en cv eens nakijken bij een UWV, die kunnen je goed helpen hiermee!:)
     
  3. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    dit heb ik boven mijn cv staan

    Ik ben een breed inzetbare, accurate, enthousiaste, representatieve jonge vrouw met de juiste communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse als Engelse taal. Ik werk graag in teamverband maar kan een grote mate van zelfstandigheid zeker aan.
    Graag zou ik u hiervan overtuigen in een persoonlijk gesprek.
     
  4. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    mijn oudste gaan 2 hele dagen maar naar school hier, de rest alleen ochtenden. Dat zijn de tijden hier op school helaas. Dus 2 dagen zou ik ze inderdaad kunnen laten overblijven, dus dan moet ik nog iemand hebben voor de kleine meid. Ik dacht een gastouder het makkelijkst want die kan de 2 boys ook tussen de middag hebben en na school brengen en halen tot 4uur als me man thuis is.......maar gastouders zijn hier helaas ook niet veel, en al helemaal niet voor bij ons thuis!
     
  5. liebrando

    liebrando Niet meer actief


    Ik moest bij het gastouderbureau minimaal 20uur per week afnemen per kind!! Terwijl ik maar 4uur werkte per week! Dus betaalde handen vol geld daaraan terwijl ik het niet eens had!
     
  6. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Binnen lopen doe ik ook weleens. Vraag om een sollicitatieformulier of kom er een afgeven. Nabellen heb ik nog niet gedaan, durf ik eerlijk gezegd ook niet zo goed, ben bang dat ik me dan opdring ofzo. maar misschien moet ik het toch maar eens doen!
     
  7. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ohja 3 kids..
    Wat stom die 20 uur.... Is er nog een andere gastouderbureau? Wij hebben geen minimum wat we af moeten nemen, komen wel over die 20 uur heen maargoed.
    dan kom je inderdaad financieel niet uit. Hoeveel wil je eigenlijk werken per week?
     
  8. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    idd, probeer de aandacht te pakken met je eerste zinnen, zodat ze geprikkeld zijn en verder willen lezen!
     
  9. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    supersterk!
     
  10. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Sneu voor je dat het niet wil met solliciteren. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag hoe je brieven eruit zien en hoe je zelf presenteerd op een gesprek. Je bent nu 25 jaar en dus al vanaf je 19e aan het solliciteren. En ik vind het moeilijk voor te stellen dat je nu nog geen baan hebt. Ik ben vorig jaar mijn baan kwijt geraakt en heb 3 maanden ww gehad. Toen een baan gekregen maar wel verder gesolliciteerd. In 3 maanden tijd mocht ik 2x op gesprek gekomen maar zelf ook daarna geweigerd om die banen te nemen. De ene verdiende veel minder dan waar ik nu zit en die andere baan ging na een half jaar naar een andere plaats waarvoor ik veel km moest maken. Ik heb 2 kinderen van 2 jaar en ook geen opleiding. De ene baan was in een bloemenzaak en de andere was voor een soort team manager functie. Ik zou als ik jou was serieus een cursus gaan volgen om te solliciteren
     
  11. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    waarom wil je het bij jou thuis? Het kan ook bij een gastouder thuis, ik persoonlijk vind dat veel prettiger. Dan blijft thuis thuis namelijk:)
    Waar woon je (pb?)
     
  12. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Staat erg netjes in een brief maar reken er maar op 95% dit in zijn of haar brief heeft staan.... En dat maakt het dus weer niet 'speciaal'
     
  13. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    echt stom hoor! Onze gastouder heeft ook een jongetje die maar een ochtend in de week komt! (en die ouders betalen ook echt alleen die ochtend)
     
  14. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    had je deze gelezen?
     
  15. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    cv:)
     
  16. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Als je al 6 jaar aan het solliciteren bent...dan doe je toch schijnbaar iets niet goed!
    En qua opvang....er is vast wel meer als 1 gastouder in de buurt!
     
  17. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    enne, neem het aanbod van de gratis cursus op p 1 of 2 aan! Super toch!?
     
  18. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    24 of 32 uur. Nee hier zit niet een ander gastouderbureau dan zal ik eens in de omgeving om ons heen moeten kijken voor andere bureau's, die hier ook gastouders willen neerzetten...
     
  19. catharin

    catharin Fanatiek lid

    5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Opleiding tot helpende of IG-er??
    Woon je toevallig in Flevoland?? k`Heb niet alles gelezen, dus misschien stel ik dubbele vragen.
     
  20. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    ik zal eerst helpende moeten volgen omdat ik nog geen diploma's heb maar ik zou uiteindelijk wel verzorgende IG willen worden of verpleegkundige of kraamverzorgster maar goed dan heb ik nog veel te volgen allemaal. Nee k woon in friesland!
     

Deel Deze Pagina