Ik weet het niet meer hoor.......

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Als arbeidsconsulent kan ik zeggen dat solliciteren al een vak op zich is ;). Kijk 's op deze site Voorbeeld van een sollicitatiebrief daar staan erg goede voorbeelden van hoe een brief "moet zijn". En wat ik altijd zeg, tegen de mensen met wie ik werk; ga eens op de stoel van de werkgever zitten! En kijk dan 's kritisch of jij echt de meest ( flexibele) geschikte persoon voor deze functie bent.

    Maar je bent 25, zeg je? Stap dan eens binnen bij het werkbedrijf van UWV van je gemeente. Tegenwoordig hebben ze voor mensen onder de 27 speciale medewerkers die met jou kijken wat er voor jou nodig is, bijvoorbeeld scholing. En je zegt dat je graag in de zorg wilt werken? Orienteer je dan eens op een baan waar een BBL-opleiding aan gekoppeld is. Je hoeft dan vaak de opleiding niet zelf te betalen, en je gaat al lerend al aan de slag.

    En mocht je je brief en cv eens gescreend willen hebben door iemand "uit het vak", dan mag je me ook altijd pb'en en dan wil ik er weleens naar kijken om je van tips te voorzien en aangeven hoe je brief op mij overkomt...
     
  2. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn zus heeft 4 kinderen (waarvan 2 naar school gingen en 1 naar de peuterspeelzaal en 1 baby) en werkte ook als gastouder: ging super hoor!
     
  3. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    niet als je een kindje of meerdere van dezelfde school als oppaskindje hebt;) maar idd, het ligt er dan maar net aan hoever je van school woont.
    Onze gastouder had eerst ook andere opvangkinderen die al naar school gingen, die van ons nog niet. dan ging de oudste gewoon mee brengen en halen, was heel dichtbij dus dan kan het goed.
     
  4. Mamma van Finn

    Mamma van Finn Actief lid

    23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad niet al in je sollicitatie aangeven dat je kinderen hebt of het daar uitgebreid over hebben en het kan ook helpen om een objectief iemand je sollicitatiebrieven te laten lezen, je zit er zelf tot over je oren in dus soms zie je dan ook niet meer wat je er aan kunt verbeteren. Succes!
     
  5. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    same here, heb nu 6 mensen geholpen hun brief en cv op orde te maken en 4 zijn er meteen bij de eerste sollicitatie aangenomen (en ik zelf, dat is 5 en 7):)
     
  6. Naomi1971

    Naomi1971 Bekend lid

    21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Oh dat is fijn dat het dan toch wel kan, was in de veronderstelling dat dit niet kon.
     
  7. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    en zo heb je ineens 8 pagina's volgekletst;)
     
  8. Naomi1971

    Naomi1971 Bekend lid

    21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Jammer dat je niet reageert op meerdere meiden die je hulp aanbieden bij het kijken naar de sollicitatiebrief en CV
     
  9. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    @Ts; ik vind dat je weinig doet met de handreikingen die je hier worden geboden. Iemand biedt aan om je gratis een cursus solliciteren te geven. Ga de zorginstellingen en ziekenhuizen in je omgeving na. Momenteel lopen er veel vacatures waar ze verzorg-en verpleegkundigenopleidingen bieden. Zo misschien ook bij jou in de buurt. Als je daarmee kunt starten dan krijg je meteen salaris. Ziekenfonds collectief en vaak nog andere voordelen. Laat je brief goed nakijken door degenen die dat hier aanbieden. En verkoop jezelf op zo een gesprek. Houdt in gedachten dat je het voor kinderen doet, maar een baas wil geen "last" hebben van je kinderen. Als ze vragen hoe je dat met oppas doet, moet je heel stellig een antwoord klaar hebben. Niet zoiets als, dat zie ik wel als ik word aangenomen ofzo. Je moet laten zien dat je wilt en dat je de boel op orde hebt.

    succes
     
  10. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik denk idd dat het aan jou ligt als je al 6 jaar soliciteerd.

    Ik ben ook jong, mama van 2 kids, maar heb in de afgelopen 3 jaar (vrijwillig) al 4x van baan gewisseld (beter salaris, dichterbij, leuker etc).
     
  11. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    6 jaar? tjee.. ik zit net 6 weken noodgedwongen thuis (sluiting van ons bedrijf per 1/2).. mag ik niet zeuren zeg.

    Hoop dat je snel iets vindt, en dat je idd zoals hierboven genoemd een helpende hand aanneemt, er zijn genoeg die je graag willen helpen met het maken van een goede brief, CV, sollicitatietips enzovoorts! Doen hoor!
     
  12. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    in iedergeval, pb me maar als je je cv en brief nagekeken wil hebben en tips wilt. (ik raad je aan om het ook naar..(sorry naam kwijt) te pben, hoe meer zielen hoe meer vreugd en je brief wordt er alleen maar beter van)
    En daarnaast reageren op het aanbod van een gratis cursus, al moet je ervoor naar weet ik veel waar reizen:)
     
  13. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    meiden, laten we nou niemand afkammen. We kennen elkaars opleidings- en ervaringsgeschiedenis etc niet..
    En natuurlijk, als je steeds niet wordt aangenomen gaat er iets fout en al ligt dat aan jezelf, je brief, je cv, je omstandigheden, je woonplaats, je kinderen of iets anders.. Er zijn een hoop punten waar je veel invloed op hebt en waar je makkelijk hulp bij kunt krijgen, dus dat moet je doen en daar waar die hulp wordt aangeboden (en zeker als je erom vraagt) is het handig om het met beide handen stevig beet te pakken en niet meer los te laten tot je resultaat hebt!
     
  14. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    zo, en nu lees ik de pb wel, of niet:)
     
  15. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

    Wat ik ga zeggen, zullen jullie waarschijnlijk niet leuk gaan vinden.

    Ik vind het zo schokkend hoe sommige moeders zichzelf vastwerken. Jong moeder worden, niet kunnen/willen studeren vanwege de kinderen, geen toekomstperspectief qua werk, geen inkomen. Voor een beetje serieuze baan is nou eenmaal een diploma nodig, en voor je het weet word je te oud gevonden voor de banen waar geen diploma voor is vereist. Om dan volledig afhankelijk te zijn van je partner is gewoon ronduit gevaarlijk.

    Als ik mijn dochter iets leer over hoe het niet moet, dan is het wel dit.

    Jongmoedertje, ik adviseer je toch om te gaan zoeken naar beroepen waar veel vraag naar is en wat je ook aanspreekt. Ik neem aan dat het UWV je daar mee kan helpen. Kijk of je daarvoor een studie kan volgen, liefst door de werkgever betaald, anders eens vragen of je het bedrag voor lesgeld zou kunnen lenen van je ouders bijvoorbeeld. Het gaat hier om de toekomst van je kinderen. De opvangkosten zijn nog maar een fractie van de kosten die je op de lange termijn mag verwachten.
     
  16. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ik heb degene die me een cursus heeft aangeboden al lang een pb gestuurd dus ik pak zeker wel hulp aan.....

    Ik heb zostraks contact opgenomen met de friesland college voor een BBL opleiding. Werken en leren dus. Ik krijg info over hoe en wat allemaal en wat het kost. k zal dan 4 dagen moeten werken en 1 dag naar school. Ben alleen vergeten te vragen hoe het zit met geld. Als je gaat werk en leren krijg je dan betaald tijdens je werk? of is het werk puur om het vak te leren? En kan ik dan ook kinderopvangtoeslag aanvragen of geld dat niet voor een BBL?
     
  17. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    bammetje waarom zouden we dat niet leuk vinden? is toch gewoon hoe het is?:)

    En t kan allemaal echt wel, er zijn genoeg moeders die jong kinderen krijgen, studeren, werken, gelukkig zijn, aandacht aan hun kinderen kunnen geven, de kids een goede toekomst kunnen bieden, zwanger of met kinderen een (goede) baan vinden etc.

    Inzet telt keihard.
     
  18. Naomi1971

    Naomi1971 Bekend lid

    21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Met een bbl opleiding krijg je gewoon salaris over je gewerkte uren, dit is een leerlingenloon en nog niet zoveel natuurlijk maar dit wordt na je opleiding ieder jaar meer.
    Ik verdiende als leerlling al meer dan dat ik in een winkel werkte.
     
  19. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    heel goed.
    kinderopvangtoeslag is op basis van JULLIE inkomen. dus dat van jou en je man. Het maakt geen donder uit of je naar school gaat of werkt of wat dan ook. Al ben je de hele dag thuis aan het stofzuigen of je kanarie aan het voeren, die toeslag voor de opvang van je kinderen kan je gewoon aanvragen. De toeslag wordt dan berekend op basis van jullie gezamenlijke inkomen. En zoals ik al zei in de pb: je hebt kans dat je ook nog een aanvullende bijdrage van de gemeente kan krijgen, informeer hier ook eens naar.
     
  20. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Oke dus die 4 dagen werk worden dan wel uitbetaald. Dan de vraag nog hoe zit het met kinderopvangtoeslag? heb ik daar dan ook recht op? mijn man werkt 40uur en ik dan 4 dagen en 1 dag school? word er niet echt wijzer van op toeslagen.nl vandaar...
     

Deel Deze Pagina