Ik weet het niet meer hoor.......

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    bammetjebam: Ben het met je eens hoor, en weet uit ervaring dat doorzetten je ver brengt en het dan ook mogelijk maakt om te studeren met kids.
     
  2. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Oke dus de kinderopvangtoeslag moet ook gewoon lukken! En aanvullende bijdrage moet ik nog even navragen aan me gemeente dan.
     
  3. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    heb je al gezien:)

    enne..ik begrijp dat het moeilijk is je cv en brieven te pben/mailen naar mensen die je niet kent, maar dat is het nou juist: we kennen je niet!;)
    Anonimiseer ze, het kan echt veel uitmaken hoor!
     
  4. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    yup
     
  5. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

    Paloe, als een mening hier afwijkt van de meerderheid, dan krijg je over het algemeen de wind van voren, vandaar :)

    Het is er veel moeilijker op geworden door de crisis. Werkgevers moeten kosten drukken, en ze kunnen het zich veroorloven om kieskeuriger te zijn vanwege het grote aantal sollicitanten.

    Jongmoedertje, dat klinkt goed, ik hoop dat ze wat voor je hebben :) Ik dacht dat je bij een BBL opleiding wel betaald kreeg, dat je een arbeidsovereenkomst en praktijkovereenkomst met een werkgever afsluit.
     
  6. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ben het ook met je eens hoor. ;) Ik zal mijn dochter op het hart drukken eerst een goede studie af te ronden en werkervaring op te doen voordat ze eventueel denkt aan kindjes krijgen. Ik zou het verschrikkelijk, echt verschrikkelijk vinden als mijn dochter later niet zelfstandig zou zijn en goed voor zichzelf zou kunnen zorgen zonder haar hand op te hoeven houden en/of afhankelijk te zijn van haar partner. :$ Dit zullen wij haar dan ook vanaf hele jonge leeftijd bijbrengen, school en studie voor alles!

    @TS, ga ervoor meid, even flink doorzetten! Je kan het, de aanhouder wint.....:)
     
  7. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    misschien wat ruimer zoeken, of zoek je een bepaalde functie??
    Ik had mn diploma's gehaald en ging vol goede moed solliciteren, maar helaas ik was al te oud en had geen ervaring. tjah....
    Dus ben maar wat lager aan die ladder begonnen en heb een totaal andere baan gekregen dan bij mn diploma's paste.
    Soms moet je gewoon wat breder zoeken.
     
  8. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    ik ga ook zeker breder zoeken, krijg nu info over de zorg, en over (allround) banketbakker. Mijn interesse heeft daar ook altijd wel gelegen. Dus nu even afwachten hoop dat de info snel binnen is. Heb er gewoon echt zin in hihi.........
     
  9. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    en met jou ben ik het dan weer niet helemaal eens! Ik denk dat je best op een (voor deze tijd jonge) voor je lichaam gunstige leeftijd kinderen kan krijgen en dit kan combineren met studie en werk! Maar dat hangt natuurlijk helemaal van de vrouw (en de man) af:)
    Je moet daarin goed samenwerken:)
     
  10. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    goedzo, that's the spirit
     
  11. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    dank zij jullie hulp allemaal hoor! Jullie sporen me goed aan door gewoon echt door te zetten en een mogelijkheid te zoeken om werk te vinden en te krijgen!
     
  12. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    misschien ben ik blond hoor maar heb je voor die bbl opleiding geen werkgever nodig dan? en hoe denk daar dan aan te komen?
     
  13. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Er zijn opleidingen, waarbij de school je helpt aan 't vinden van een werkervaringsplaats.

    Maar ik wil je toch echt adviseren om eens langs te gaan bij het jongerenloket van het UWV. Je stelt hier zoveel vragen, die je daar face to face kan stellen. En ze geven daar ook advies!!! Want je zegt dat de bakkerswereld je nu trekt?? Is daar momenteel veel werk in?? Is dit een baan waarin je flexibel kan/mag zijn?? Want hoe je 't ook went of keert, met kindjes ben je vaak minder flexibel als iemand zonder kinderen. Zeker als je kindjes naar een opvang moeten. De consulent daar zal al deze "kritische" vragen met je doornemen, waarna jij op je gemak kan beslissen of je de juiste keuze zal gaan maken.
     
  14. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Oke bedankt voor je tip!
     
  15. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ik heb van de school info gekregen waar alle werk en leerbedrijven staan die geregistreerd staan bij hun. Er zitten hier een stuk of 10 in de buurt waarvan 1 heel dichtbij, dus ga daar heen bellen om te vragen of zij nog plekken eventueel over hebben voor een BBL opleiding.
     
  16. Naomi1971

    Naomi1971 Bekend lid

    21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Ik denk dat je een beter indruk maakt als je even langsgaat.
    Bellen is zo makkelijk, laat ze zien dat je er moeite voor wilt doen.
     
  17. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Oke bedankt voor de tip!
     
  18. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hoe goed bedoeld sommige adviezen ook zijn, het lijkt mij echt verstandiger dat je daar met een werkcoach ofzo over praat. Dat is hun werk, soms kan iets een voordeel lijken, maar in de praktijk kan het een nadeel zijn waardoor je weer een teleurstelling oploopt. Voorbeeld?? Jij gaat bij dat bedrijf langs. Denk je dat je de degene die erover gaat te spreken krijgt? Grote kans van niet. Ik denk dat je bij de receptie al teruggestuurd word met de mededeling dat je telefonisch contact op kan nemen, of een sollicitatiebrief moet schrijven. Langsgaan doe je bijvoorbeeld als je in een winkel wilt solliciteren. Er is niet 1 standaard methode van de "beste manier" van solliciteren. Iedere vacature, ieder bedrijf, enz, vraagt een andere aanpak....
     
  19. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

  20. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    helemaal mee eens, als je er zomaar langs gaat laat je niet zien dat je plant, afspraken maakt en die nakomt..
     

Deel Deze Pagina