ik weet het niet meer hoor..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door brownielover, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    hoi allemaal,

mijn dochter is as woensdag 8 weken, en echt een gulzige drinker.

ze heeft al haar flessen binnen 10 min. leeg en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen om het voor haar "aangenamer" te maken. want door het snelle drinken krijgt ze de hik, spuugt ze veel, haar maagje rommwlt en heeft (weinig gelukkig) krampjes. ze heeft enorme zuigbehoefte en huilt als ze tussendoor moet boeren en ook na de fles. soms heb ik het idee dat t haar pijn doet?

deze flessen heb ik al gebruikt;

advent fles - binnen 5 min. leeg
    difrax fles - binnen 5 min. leeg
    difrax fles met dental speen - binnen 10 min. leeg
    bibi fles S speen - komt niks uit zelfs niet na 10min??
    bibi fles M speen - binnen 3 min. leeg
    chicgo fles - binnen 5 min. leeg
    flesje van action - binnen 5 min. leeg

dr. brown fles momenteel in gebruik, doet ze met pauze 10 min. over, als ze moe is heeeeeeeel soms 12 min..

wat moet ik hier mee?:(

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste jochie dronk ook vlug, en had daar last van (vooral nog rest zuigbehoefte). Hij kreeg nutriton in zijn fles, en daar werd het dikker van. Dan moeten ze meer moeite doen om het uit de fles te krijgen.

En nutriton wordt ook gebruikt tegen spugen, dus dat zou dat probleem ook gelijk aanpakken.. Alleen sommige kindjes krijgen er dunne ontlasting van, dus dat moet je even in de gaten houden. Maar het mag gewoon vanaf de geboorte al, en hielp hier goed..

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    okee! kun je dat gewoon in de supermarkt kopen of moet ik daar via de ha aankomen? ze heeft nu vrij harde ontlasting en ik verdun het al met 20cc water per keer omdat het anders echt keutels zijn. nu is het groen en klei achtig..dus mag van mij wel zachter worden, zou voor haar alleen maar fijner zijn :)

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik koop nutriton bij de apotheek. Ze kunnen het daar voor me bestellen. Geen recept nodig. Overigens heeft mijn meisje ook met nutriton soms klei en groene poep. En soms juist dun. Maar ik denk dat het zeker een oplossing kan zijn. Ik gebruik de D.ifraxfles met S-speen en als deze verstopt raakt zet ik er een m-speen op, dan is de ergste honger en zuigbehoefte al gestild dus drinkt ze rustiger.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik haal de nutriton bij de ah (goedkoper dan bij de drogist). Maar ik begreep dat soms kindjes er wel op reageren en dan beter tegen puren johannes brood pitmeel kunnen. Dit kan je vinden bij de natuurwinkel.

Ik gebruik ook de difrax fles met s-speen, mijn dochter heeft altijd zoveel zuigkracht gehad dat ze met 2 schepjes nutriton het er nog door kreeg met de s-speen. Soms de m wel gebruikt.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    ooh okee haal ik straks nutriton op! wat voor fles raden kullie aan dan? hwb er zooooveel, dan haal ik er namelijk even n m speen bij maar moet ik wel weten bij welke fles! :)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik gebruikte gewoon avent.
    Ik dacht met een 2 speen. Maar soms werd het te dik, en gaf ik het laatste beetje met een 1-2-3 speen.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Ons kindje krijgt ook nutriton tegen het spugen, want hij drinkt ook veel te gulzig.
    Ik begin gewoon met een S speen. Als ik merk dat hij na een minuut of 10 wat langzamer gaat drinken en moe wordt, draai ik pas de M speen er op. Hij heeft dan vaak (met de S speen) al meer dan de helft op.
    Anders kloekt hij, ondanks de M speen, die fles ook binnen 10 minuten naar binnen.
    Ik gebruik de difrax s fles.

Bij ons hebben ze de nutriton trouwens ook bij de Jumbo, gewoon in het schap van de flesvoeding.

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    okee dankjulliewel! ga ik even een m speen ophalen banmiddag van difrax. fankjulliewel voor de adviezen en nu hopen dat het werkt. laat het nog ff weten! (als ik t niet vergeet hihi)

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    nou de 123 standenspeen is geen succes, in 3 min had ze 80cc gedronken met de kleinste stand:eek: vanavond maar weer gewoon de dr brown doen. ze heeft iniedergeval niet gedpuugd, das wel n goed ding:D

11. Koon

Koon Niet meer actief

Zo, wat een zuiperd haha ;)

Ik heb wel vaker gehoord dat de standenspeen niet zo fijn is.
    Daarom gebruiken wij aparte speentjes.

Succes met je 'zoektocht'. Fijn dat ze in ieder geval niet gespuugd heeft.

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Is ook een rot ding, gewoon met de s proberen en evt laatste beetje met m speen.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De standenspeen gebruikte ik alleen bij het laatste beetje, dan was het echt dikke pap. Mijn oudste dronk ook op alle standen even snel...

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    ohhh hahah. nouja dan proberen we de gewone wel weer!:)

15. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ah, ik vroeg me al af of het aan mij lag dat ik de standenspeen van D.ifrax zo beroerd vond. Ik dacht dat stand 1 gelijk stond aan S maar ze verslikt zich er steeds flink in.

16. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36

Ik had hetzelfde probleem met mijn zoontje en heb toen de breastflow fles gekocht. Dat werkte hier heel goed vooral icm nutriton

Deel Deze Pagina