ben ik weer ik ben benieuwd of iemand het herkent. onze dochter clusterd soort van nog steeds einde van de dag. We merken dat overdag door de bijvoeding er soms wel 4 u of 4,5 u tussen de flessen zit. Overigens drinkt ze al elke 4 u een fles vanaf dat ze zo;n 4 weken oud was. Maar einde van de dag was vaak clusteren....en eigenlijk nog steeds. Is dat normaal? Ons schema van de afgelopen week: 07:15 11:45 15:45 18:45 (3 u na de vorige fles dus) 22:00 Ze slaapt zo ong. van 09:30 tot 11:00 u en van 13:30 tot 15:30u. Ze is dus ook echt moe rond 18:00 u maar slapen wil ze niet; dat lukt haar niet. De fles van 18:45 u drinkt ze dan op alsof ze er 5 uur op heeft moeten wachten. En hoe doen jullie baby's het die klokje rond slapen? Als jullie laatste fles om 19:30/20:00 uur valt; houden jullie baby's dit ook vol? Slapen ze nog een klein uurtje tussendoor?
Klinkt herkenbaar. Hier leek mijn dochter in de avond veel meer te willen drinken, en ook korter op elkaar, ook na 3 maanden nog. Ook deed ze op de leeftijd van 6 maanden twee slaapjes per dag, dus om 18 uur niet willen slapen is ook normaal denk ik. Toen ze het klokje rond sliep (vanaf 10 weken tot 6,5 maand) zaten we op 6 voedingen per etmaal. Ik vond het zelf weinig, maar heb altijd op verzoek gevoed (borstvoeding) en dat was voldoende voor haar. Ze dronk dan rond 19 uur de laatste keer en sliep zo door tot 8 uur. Nu is het een beetje anders (veel wakker worden 's nachts en willen drinken).