Wel of geen reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tinkerbell81, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Open toch maar ff een topic want ik kom er niet uit...

Toen ins dochtertje twee weken was begon ze erg last te krijgen van haar voeding : veel slikken tot aan de volgende voeding wel soms, veel last van d'r boertjes, vaak een natte hik. Zijn we naar de ha gegaan en die wilde t aankijken, oké gedaan, ze heeft Al die tijd dit wel gehad, alleen leek ze er niet zo heel erg huilerig van (houden haar 30 min rechtop na een voeding en haar bed is rechtop), maar ze bleef wel die symptomen hebben...Maarja zolang ze gewoon slaapt en niet heel veel huilt, is het niet zo erg? Tot paar dagen geleden ze is zooooo huilerig en kan overdag de slaap echt niet vatten, ja rechtop in mijn armen of op schoot maar ook dan erg onrustig ...als ik haar optil uit bedje hoor je haar veel slikken en verslikken .ook heeft ze soms dat ze soms een kokhalsbeweging maakt , dat heeft ze niet zo heel vaak...

We hadden van de week van de ha (toen we voor de tweede x gingen) te horen gekregen dat we maar johannesbroodpitmeel moeten gebruiken...ik had dat eigenlijk al wel zelf bedacht maar was er niet enthousiast over omdat ik bv geef en veel lees dat dat niet werkt en juist tegenwerkt...
    Maar ik heb t wel geprobeerd, welgeteld 1/1/2 dag, misschien te kort om er wat over te zeggen maar die 1/1/2 dag hielp niet,en ze heeft ook sinds vrijdag niet gepoept , ik denk door die jbpm ...

Maar ik heb nu twee vragen aan jullie...
    Klinkt deze symptomen nou bekend bij jullie kindjes die (verborgen) reflux hebben...?ik was voor mezelf wel overtuigd,maar door die paar weekjes dat ze er minder huilerig onder was en overdag wel kon slapen begin ik te twijfelen,de huisarts vond t volgens mij ook maar raar dat het wat beter leek te gaan, en inhad t idee dat ze t ook niet echt serieus nam (hoewel ze zei dat ze ook wel dacht dat t reflux was)....misschien komt t ook wel omdat ik veel op pad ben en ze dan in de maxi Cosi zit en dus rechtop,en ik afgelopen week meer thuis zat en ze meer op bed lag...

Sorry lang verhaal,maar ik weet t ff gewoon niet meer.....

2. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    mijn zoontje heeft ook die sympthonen gelukkig heb ik niet zo een moeilijke huisarts en die geloofde ons ook.
    mijn zoontje heeft er nu medicijnen voor en gaat een stuk beter ook gebruiken wij nutriton in zijn flesjes en scheelt het bij ons wel een hoop.
    ook mede dankzij de medicijnen aan de ene kant snap ik je dokter wel want in santax geloof dat dat het medicijn is zit alcohol in.
    maar wij hebben een ander medicijn en dat is weer een bestandsdeel van de santax maar hier zit geen alcohol in.
    volgens mij heet het santadine heb het flesje even niet bij de hand omdat mijn zoon is logeren dus die heeft het mee.
    maar je zou kunnne vragen of je het mag proberen bij hem want dit is geen doen anders.

succes

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier ook (verborgen) reflux.. vind de sypthomen wel overeen komen. Bij mijn zoontje werkt het ook goed om hem vaak op zijn buikje te leggen. Hij is veel rustiger en minder hikkerig/oprisperig. Ook gebruik ik Nutriton, staat zijn bedje schuin en tijdens en na de voedingen goed schuin houden. Medicatie geven ze volgens mij niet zo snel omdat dit ook nadelen heeft.. sterkte ermee iig..

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    THx alvast voor jullie antwoorden...
    De nutriton ga k niet meer geven ze heeft er heeeeel erg buikkramp van gehad en nu net eindelijk gepoept, wat een opluchting zal dat zijn voor d'r want t zat behoorlijk dwars (veel windjes en kraampjes die ze normaal dus niet tot amper heeft)...

Mamma peetje bij jou werkt het dus wel alleen de nutriton? Geef je bv of fv? Ik heb het ook afgekolfd geprobeerd maar dit maakt dus niet
    verschil....

Als iemand nog tips trucs de heeft hoor k t graag!

5. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    tinkerbell, het is wel normaal hoor dat je beeb er wat krampen van krijgt dat is bij elke verandering van voeding en omdat de darmpjes nog niet helemaal volgroeid zijn kan het dus voorkomen dat je beeb er krampjes van krijgt.
    na een paar dagen zijn die krampjes meestal over.

6. miyamora

miyamora Actief lid

16 jan 2013
    145
    0
    0
    culemborg
    @ingearts mee eens.. Heb het ook zo ervaren.

Tinkerbell Mn meisje heeft ook verborgen reflux voordat k wist wat het inhield kwam k met symptomen als kokhalzen slikken natte hik enz enz bij t cb.. Zij advieseerde me ook om nutriton te geven bij de voeding.. Bij ons helpt ht tot nu toe wel.. Ze heeft er nog wel soms last van mr veel minder dan voorheen.
    Daarnaast krijgen we medicatie nexium korrels ze neemt t pas 5 dagen dus even afwachten of dit zal werken..
    Ik vind de symptomen ook wel overeenkomen mr als je ng meer zekerheid wil wat k wel begrijp waarom laat je je nie doorverwijzen naar ze kinderarts?

Ik hoop iig voor je dat je er uitkomt onzekerheid over je kindje is lastig he :x

Deel Deze Pagina