ik weet het niet meer met mijn buren.

Discussie in 'De lounge' gestart door toetie, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    pff...niet dus! ts heeft niet gezien en als je iets niet witnessed kan de amk of de politie niet eens je woord nemen dus geloven! Alleen als je met je blote ogen echt gezien hebt!
    Ik ben tegen mishandeling.. alleen sommige ouderrs geven hun kinderen een tik of het helpt of niet ... Ik heb het vaker gezien en vindt het niet erg alleen als het niet te ver gaat of niet bij kleintjes gedaan wordt..is het niet mijn zaken

trouwens ik wil niet eens op focussen op 1 iets .. sooooo

2. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Het blijft een vermoeden van mishandeling, t AMK zal genoeg ervaring hebben om daar wel of niet serieus op in te gaan of er iets aan te doen. Better safe than sorry zou ik dan denken, als er niets is worden ze met rust gelaten simple right?

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @rozerroos de opzichter had ons gezegt dat er sprake was van opdringen en met negeren zou het over gaan.
    hij heeft gehad dat hij zijn auto was vergeten op slot te doen en toen hij terug kwam zat de halve familie in de auto wij willen naar de gamma jij moet ons brengen.
    maar niet over het geluids overlast ofzo

ik baal gewoon wil eindelijk na bijna 21 jaar gewoon een keer rust ben er klaar mee ik ben 17 keer verhuisd in mijn leven.
    ik wil mijn kind het leven geven wat ik niet heb gehad.
    de rust en lol van het leven maar ook de mindere dingen maar op een goede manier.

maandag ga ik maar weer bellen naar de woningbouw kijken of ik langs kan komen en dan het verhaal nog maar eens uitleggen en kijken of hun niks bij de kinderbescherming kunnen doen.
    want het is gewoon te gek voor worden.

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ps. ze staan niet voor niks al onder begleiding maar jammer nog niet genoeg.
    jammer genoeg ken ik jeugdzorg goed genoeg om te weten dat ze soms niet weten waar ze juist hun hulp moeten bieden.

5. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat een vervelende situatie met je buren.
    Je kunt inderdaad een melding doen bij het amk.
    Ookal weet je het slaan niet zeker, kun je je zorgen daar echt neerleggen. Ook wat betreft de hele leefomgeving vd Kids. Bij een aantal(gegronde) meldingen zal er wellicht een onderzoek gestart worden. Vooral als bv school, cb of huisarts ook al zorgen heeft geuit.
    Maar kom op teringleiers? Ik werk zelf in de jeugdzorg en doe dit met heel mijn hart en ziel. Ik denk dat je een beetje een verkeerd beeld hebt van (bureau?) jeugdzorg. Als jij niks te verbergen hebt dan hoef je echt niet bang te zijn hoor. Een onderzoek word echt niet zomaar gestart. Het klinkt alsof de hele situatie je buren een beetje boven het hoofd uit stijgt. Meestal is de eerste stap dan iemand die thuis wat pedagogische ondersteuning ( tips & adviezen etc) komt geven om de situatie thuis te verbeteren. Of bijv hulp van een maatschappelijk werkster.
    Lijkt me geen fijne situatie ook voor je buren niet, dus zou iig wel actie nemen.

6. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Sorry ik zie nu dat ze al (onder toezicht) staan.
    Dan zou ik zeker toch je zorgen nogmaals uitten!

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    @ducky sorry het zou vast niet allemaal slecht zijn bij jeugdzorg jammer genoeg heb ik niet echt iets positiefs bij meegemaakt en jammer genoeg hebben ze veel fouten gemaakt bij mij.
    ik hoop voor je dat je het lang met hart en ziel vol blijft houden.
    en jammer genoeg moeten gezinsvoogde iets teveel naar hogerhand luisteren.

8. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Wat een drama!

Ik heb rest van topic niet gelezen, dus wellicht is het advies je al 100x gegeven, maar heel duidelijk bijhouden wanneer en hoe je last hebt.

Politie bellen is ook een optie.. is toch 'gezag' en als ze het over 'klagende buren' hebben kunnen dat er heel veel zijn.

Verder weet ik uit ervaringen dat een gesprek persoonlijk aangaan altijd een crisis wordt.. en geloof me.. ik ben echt niet bang voor mensen en ik spreek altijd iedereen aan, al moet het nog zo brutaal.. Dit soort lui snappen het gewoon niet en een persoonlijk gesprek aangaan is dan echt drama.

Succes meis, het zal fijn zijn als je gewoon lekker kon wonen en dat niet verpest wordt door een stel losgeslagen bosapen haha.

9. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat moeilijk, kan me voorstellen dat je hier gestoord van wordt. Geluidsoverlast in zulke mate werkt zo erg op je zenuwen, zeker als je ook nog eens een kind hoort dat duidelijk geslagen wordt. Ik heb dat ook leeens gehoord, en de klap en de seconde ertussne en dan oordverdovend gehuil herken je meteen. Dus ik geloof je dat het kind geslagen wordt, maar is moeilijk te 'bewijzen'' voor instanties. Ik zou toch het AMK bellen, zij hebben niets te maken met wat jij in het verleden hebt meegmaakt, zolang er over jou geen meldingen binnenkomen, jij je normala gedraagt zullen ze je niets doen.
    Je kunt ook anoniem bellen natuurlijk, evt. met je nummer uitegschakeld, of, vanaf een telefooncel op station? (als die er nog zijn???)

Woningbouw blijven bellen, langsgaan, evt. politie inschakelen, misshcien nemen zij contact op met de woningbouw en wordt de procedure versneld? leuk zo'n cusrsus huishouden, maar eerlijk? zulke mensen leren dat toch niet? die zijn gewoon zo. En als ze het wel leren, en begeleiding krijgen via jeugdzorg wie weet wordt het dan nog wat? al kan ik mijn vooroordeel in deze toch niet voor me houden hoor, waarom neem je toch zoveel kinderen als je het niet aankunt???? *ikbegrijpdatniethoorechtniet*

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Je moet wel elke dag de woningbouw bellen tot ze helemaal gek van je worden en je serieus nemen. Ook Zou ik een melding bij het amk en jeugdzorg maken

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wat een vervelende rot situatie. Ik snap dat er moe van bent en eindelijk eens rust wil in je leven.
    Dat ervaringen met bjz niet altijd even positief zijn weet ik ook uit eigen ervaring. Bij mij heeft het mijn leven getekend en ondervind er nog steeds de dagelijkse gevolgen van. Ondanks ik nu niets met ze te maken heb.
    Ik geef je gelijk dat ze in sommige gevallen kinderen heel snel uithuis plaatsen en andere gevallen veel te lang toekijken.
    Daarom snap ik ook je angst.
    Maar juist om te laten zien waar je staat en dat je rust en orde wil voor je kindje laat weer zien dat je een goeie moeder bent.
    Veel sterkte met die rotburen. Ik hoop dat je snel je rust terug krijgt.

12. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Dit dus..

Deel Deze Pagina