10 maanden en ineens geen ritme meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

#1 sydneys, 7 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2013
    Wij hebben best een goed ritme gehad wat heel leuk werkte maar ineens is het verdwenen.
    Zijn ritme was
    Tussen 7 en 8u wakker worden en flesje
    9.30 fruit, daarna een dutje in de box
    Rond 12u boterham, 13u flesje
    Dan slapen in bed, ongeveer anderhalf uur a 2.5uur
    Soms een koekje, rond 17u groenten en tussen 19 en 20u flesje en naar bed
    Dit was ongeveer het ritme, ik keek niet elke dag op de klok maar zo was het ongeveer

Ineens kwam het winteruur en het ritme veranderde helemaal en volgens mij niet alleen door het winteruur want het is nu echt elke dag anders

De ene keer is hij om 5uur wakker, dan om 6uur, dan 7uur om de dag erna weer om half 6 te beginnen en zelfs eens om half 5, elke dag een ander tijdstip
    En overdag ook, ineens wil hij niet meer in de box slapen maar alleen in bed, dit vind ik niet erg, als het manneke in bedje wil liggen dan mag dat maar ik kan niks meer plannen.

De ene dag slaapt hij ineens 3uur lang door terwijl ik dacht dat hij een kort dutje zou gaan doen, de andere dag slaapt hij bijna niks,....

Soms doet hij 1 lang slaapje, soms 2 en soms zelfs 3, ik probeer hem zoveel mogelijk te volgen maar ik kan niks meer plannen.

Ik heb het gevoel dat ik geen leuke dingen meer kan doen met hem.

Vanochtend was het 6uur, rond 7uur flesje, toen wou hij ineens wel weer in de box slapen, ongeveer een half uur.

Rond 13u heb ik hem in bedje gelegd, hij heeft 50 minuten geslapen en is nu al een dik uur aan het spelen in bed met zijn knuffel en speen.
    Wat moet je dan? Hem uit bed halen of hem laten liggen zolang hij tevreden is want in bedje wat met een speen op dat vingerke bengelen is toch ook rusten of niet?

Om 17uur moet ik naar mijn werk vertrekken dus ik vind het jammer dat hij niet gewoon in 1 stuk gaat slapen want nu heb ik niet meer veel tijd met hem.

Ik wil niet dat als de babysit komt dat hij oververmoeid is en dat mn vriend hem weer om 18.45 in bed moet leggen omdat bolleke stikkapot is en om 5u weer helemaal uitgeslapen is ;)

Ook draait hij zich ineens vaak op zijn buik in bed, hij heeft een hekel aan buikligging maar in bed lukt het hem niet om zich altijd terug te draaien dus soms moet 10 keer naar boven om hem weer goed te leggen, dylan wil op zijn zij liggen maar beweegt wat te veel om dan weer door te vallen op zijn buikje :p

Hij is wel helemaal niet vervelend, nog niet dat begint pas later op de dag als ik dan ga werken en hij moe begint te worden haha lucky me :D

Is dit normaal bij de 10 maanden?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Sorry, ik zie dat het wat rommelig getypt is maar tja,...zo is ook het ritme ;)
    Over 10minuten haal ik hem uit bed als hij nog niet slaapt.
    Dat een kind zich zo lang kan amuseren met een speen en knuffel? :)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dat kan ie hier ook een tijd volhouden en de ene keer laat ik 'm dan wat langer liggen dan de andere keer, net hoe het uitkomt :D ...en aangezien hij niet huilt of iets denk ik dat ie wel rust zo.

Hier ging ie met 11 maanden naar 1 slaapje en dat ging in het begin erg rommelig, dan sliep ie een uur/dan dan twee uur/dan helemaal niet...en dat is een slaapje van 2,5/3 uur geworden. Hoef ik niet weg dan pas ik mee aan, gaan we wel weg past hij zich aan...

4. Koon

Koon Niet meer actief

Hoe vaak ik de afgelopen 16 maanden dacht "he, eindelijk een ritme" en dan na een week "waar is dat hele ritme gebleven?"

Mijn zoontje is niet zo van het strakke ritme geloof ik. Dus ik heb het maar helemaal los gelaten en go with the flow. Slapen en eten als hij dat wil (binnen bepaalde grenzen uiteraard haha).

Vroeg wakker zijn is killing. Hier hetzelfde sinds de wintertijd. Maar ook dat trekt vanzelf wel weer recht denk ik.
    Ons zoontje ligt regelmatig om 18.30 in bed. Dan kan hij gewoon niet meer en valt letterlijk om van vermoeidheid.

5. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier sinds een week of 4 totaal geen ritme meer te bespeuren. Wakker worden is op verschillende tijden, soms wil hij dan nog slapen maar meestal niet. Overdag 1 of 2 slaapjes, ook erg wisselend.
    Ik doe alles maar op verzoek, werkt het best. Alleen lastig om afspraakjes te plannen zo. Want slapen doet hij alleen in bed. Al
    Maanden niet meer in de wagen.

6. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 7 maanden heeft een dikke week lopen klooien met die wintertijd. Dat trekt dus wel bij. En mij dochter heeft altijd een strak ritme maar dat veranderd ook weleens in die zin dat tijden anders zijn, slaapjes langer of korter worden enz. Zo regelen ze het allemaal zelf.
    Ik vind trouwens het argument dat hem in bed leggen niet wenselijk is ivm dingen plannen, niet erg sterk! Een baby hoort, mijn inziens gewoon lekker in bed te slapen. En wij kunnen wel heel veel willen, maar als een baby daar niet in meegaat dan kun je er weinig aandoen. Ik zit redelijk veel thuis, en plan dingen echt om haar slaapjes heen. En ik heb wel ontdekt dat veel structuur en rust erg goed is voor een baby. En daardoor heeft ze hier ook een strak ritme! Slapen in de box vind ik sowieso geen optie, box is om te spelen en bed voor het slapen

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vandaag was het 8 uur, ik voel me zooo uitgeslapen :D
    Hij was wel rond 6uur wakker maar speen gegeven en zijn knuffel, heeft hij nog wat gespeeld en terug in slaap gevallen.

Ik doe ook zoveel mogelijk op verzoek, qua slapen dan, voeding kan ik nu wel sturen zoals ik het wil, dat vind hij altijd goed.

Naar de supermarkt enz,...doen we ook gewoon, ik kan moeilijk alles afwachten en hij is eigenlijk zelden "vervelend" en buiten huis is hij altijd happy

Maar dan denk je van ik doe hem in bedje en als hij wakker word gaan we naar de hema of kinderboerderij, ik zeg maar wat en juist dan slaapt hij eigenlijk veel te kort of juist zooooooo lang dat er geen tijd meer voor is :x

Of dan denk je dat hij lekker lang gaat slapen dus wil ik lekker lang het bad in en dan slaapt hij helemaal niet. Vandaag is mijn expeditie robinson dag dus hij moet en zal een uur slapen en ik kijk dan expeditie robinson in bad, ik heb het hem al gezegd :D

Ik ben het gewoon niet gewend van hem, hij heeft me teveel verwend, sinds hij een maand of 3 was had hij een mooi ritme waar ik min of meer op kon vertrouwen.
    Af en toe eens een rommeldsgje of 2 maar nooit 2 weken lang:p

Ik denk dat ik een verwend nest ben :D

Hij is gelukkig wel zelden slechtgezind, ook al slaapt hij weinig.
    Als hij te weinig heeft geslapen begint dat jengelige pas na 17uur en ik vertrek meestal rond 17uur naar mijn werk dus ik maak daar helemaal niks van mee. Maar je wil hem niet moe aan de babysit afgeven (zij komt dan van 17uur tot 18.30uur) en dan komt papa thuis

Op maandag is het papadag, dinsdag oma en opa, wo en do babysit en vrijdag weer oma en opa. Vandaag gaan oma en opa naar de night of the proms en heb ik kunnen regelen om pas om 20uur te beginnen met werken en maandag is een feestdag dus ik heb nu 4 volle dagen om een mooi ritme uit te zoeken als bolleke het wil :D

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook een verplicht rustuurtje op de vrijdagmiddag :D

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha maar het probleem is dat hij om 10uur ineens moe was. Mn vriend heeft de auto mee dus we konden niet naar de AH om zijn slaapje uit te stellen en het kan elk moment gaan regenen dus ik moest hem wel in bedje leggen.
    Hij blijft dan babyvloeken tot de slaapzak aangaat,...;)
    Dus nu durf ik niet in bad te gaan want hij was nog maar 2 uur wakker en expeditie robinson heb ik ook maar uitgesteld want dat wil ik in 1 ruk afkijken.

Maar vorige week dacht ik ook dat hij maar een dutje ging doen van een halfuur, toen sliep hij van 10 tot 13uur maar de rest van de week was het ook elke dag anders.

Pffff expeditie robinson crisis haha

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

En hij slaapt nog steeds, ik begrijp er niks meer van :p

Deel Deze Pagina