hoi, ik ben nu al vanaf vorig jaar september met mijn meisje aan het kwakkelen met haar ontlasting elke keer niet kunnen poepen medicijnen gehad zakjes vezels en lactose siroop alleen nu sinds vorige week lijkt het wel of het niet meer werkt vrijdag eindelijk een doorverwijzing gehad. hele weekend een huilend kind dat roept mama het doet zo een zeer (breekt mijn moeder hart van in miljoenen stukjes) vandaag toch maar weer bij de huisarts geweest antwoord geef haar maar extra lactulose siroop. en wacht tot woensdag af (afspraak met kinderarts) en allen nu nog steeds huilen elke keer heel moe en koorts 38.7. wie van jullie moeders kan zich hier iets van terug zien van haar eigen kindjes?? grietjes een gebroken moeder hart
Ach jeeee..ik ken het. Mijn zoontje had enorm veel last ervan maar hij was nog klein en kon niet praten. Alleen papa mama zeggen. Kreeg ook van alles mee, siroop, zakjes poeder wat opgelost moest worden enz enz niks hielp. Ik kwam er zelf achter dat het door gewone melk kwam. Toen ik daarmee stopte en overging op sojamelk was het probleem verholpen. Na een jaar ongeveer langzaam aan weer normale melk geprobeerd en toen ging het goed.
Heeft ze geen (ontstoken) scheurtjes in haar anus? Dan wil je ook niet poepen, geloof me. De ontlasting wordt automatisch harder omdat je het langer tegenhoudt.
hoi ku n je dat aan de buitenkant zien?? Zo ja dan heeft ze dat niet! bedankt iig voor het mee denken.
Je kunt haar op haar hurken laten poepen, dan gaat het soms makkelijker. Of wat vaseline op haar anus smeren, dan glibbert het er soepeler uit. Dring wel aan op behandeling, anders kom je in een vicieuze cirkel van harde poep, ophouden, nog hardere poep, etc. Sterkte hoor, arm meisje
hoi, ja dat op de hurken heb ik al geprobeerd en haar op de wc laten zitten met haar voetjes op de bril laat maaar zeggen maar niets helpt zelfs klismas gehad maar die deden hun werk voor een half uurtje en daarna weer hetzelfde met gevolg dat ik haar niet eens een zetpil kan zetten door angst. bedankt voor je reactie
Een warm bad is ontspannend. En vaseline idd, en een paar gedroogde zuidvruchten laten eten, naast de lactulose.