Ik weet het niet meer, tips nodig

Discussion in 'Voeding' started by Jubbos, Feb 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

lijkt ook best veel maar ik zal even opscrijven wat hij normaal eet.

`s ochtends 2 boterhammen met tuitbeker melk
    Tussendoor: 1 ele koek en 1 stuk fruit
    Lunch: weer 2 boterhammen met tuitbeker melk
    Tussendoor koek en snoepje
    avond, 1 bord eten en toetje

Nu heeft hij van alles maar 1 of een paar hapjes op.

Is dat echt niet weinig dan?

2. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor is echt niet weinig! Mijn dochter at dit vaak niet eens. Dan at ze bv 2 hapjes brood en een stukje komkommer op een dag. Ze dronk gelukkig altijd heel goed. En zij groeide ook gewoon volgens de lijn.

Je zou kunnen proberen eens iets te geven wat hij nog nooit heeft gehad, nieuwe dingen doen vaak wonderen. Wat ook hielp hier was eten geven in aparte dingen. Zoals aardappels uit een beker, yoghurt eten met een vork (klinkt idioot, maar dan at ze een hele kom leeg, het was anders en dus leuk). Eten uit een heel groot bord (pizza bord ofzo) was ook leuk en zo probeerden we elke keer iets leuks te bedenken. Niet elke dag, maar gewoon af en toe als ze het niks meer at.

Ik weet niet of je jou kind laat meehelpen met boodschappen uitzoeken en eten klaarmaken? Dat deed hier wonderen. Toen ze mocht helpen met eten klaarmaken en wassen at ze ineens van alles een stukje. Rauwe broccoli was favoriet. Stukje van de rauwe aardappel, stukje van het net klaargemaakte vlees, alles wilde ze ineens proeven en zo kwam er toch allerlei gezonds binnen.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En hetzelfde eten als papa en/of mama.
    En samen met papa en/of mama.

En verwen hem maar met wat hij lekker vindt!

4. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik vind het ook niet weinig,maar als ik mijn meiden dat drinken zouden geven,dan zouden ze stukken minder eten.Geef hem gewoon water of erg verdunde roosvice.En ook de tussendoortjes vervangen door fruit.
    Wij hebben deze fase gelukkig al achter de rug.

5. adi

adi Niet meer actief

Eens met hierboven, ik lees een hoop tussendoortjes op een dag, en vooral in de loop van de middag, geef hem dan bijv een aPpel of n knijpfruitje ipv al die yoghurt.
    En die piyamapap s ochtends vult ook erg veel.

Ik geef bij de lunch helemaal geen melk, want dat vult behoorlijk. Gewoon water of dunne diksap. Tussendoortje een paar rozijntjes of een soepstengel, en tegen etenstijd hebben ze hier echt wel honger dan.

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Het goedemorgen papje was gistereneen probeersel omdat ik dacht als hij pijn heeft gaat dat misschien wel maar was geen succes en hij gaf later aan wel te willen eten vandaar de boterham. Pakje sap was omdat we onderweg waren en de tuitbeker sap is verdunde diksap. De extra yoghurt in de middag was omdat mijn man dat aan het eten was en m'n zoon daar wel van wilde eten.

Ik ga vandaag eens knijpfruit kopen en vandaag gaat hij nr het kdv ga vragen of ze op willen schrijven wat hij gegeten heeft daar.

7. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Is het nog steeds aan de gang meid?
    hier nu ook! Ik herken je frustatatie!! :S

Share This Page