Aantal dagen tussen zaadlozing

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door water27, 28 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi dames,
    Gister kwam ik er achter dat ik compleet m'n eisprong gemist heb :$
    nou ja op zich fijn nieuws dat ik hm gehad heb natuurlijk aangezien we in de eerste ronde clomid zitten. Maar nu weet ik niet precies wanneer m'n eisprong is geweest. Ergens tussen dag 16 en 20. We hebben op dag 14 en 17 geklust. De keer voor dag 14 was dag 7, dus daar zit een volle week tussen de zaadlozingen in. Nu is m'n vraag als m'n eisprong op dag 16 was is deze ronde al verkeken ivm de zaad kwaliteit? Ooit eens gelezen dat als er tien dagen tussen zit dat het kansloos is maar dat was tien jaar geleden dat ik dat gelezen heb.

2. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Er zijn altijd wel zaadcellen die het wel overleven.. En misschien heeft je vriend/man het tussendoor nog wel gezellig met zichzelf gehad 😉.
    Zaad kan volgens mij 3 dagen in de vrouw overleven, dus je hebt wel een kansje hoor.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadcellen blijven gemiddeld 2-3 dagen in je lichaam leven. De zaadkwaliteit is het beste als je twee dagen onthouding hebt gehad. De kwaliteit wordt minder als er een week of langer tussen twee zaadlozingen zit.

Bij ons was het iets waar we echt rekening mee moesten houden, omdat we een verminderde zaadkwaliteit hebben. Voor de behandelingen hadden we de beste lozingen nodig, dus je moest soms echt aan het rekenen. Als de kwaliteit bij jullie goed is, dan is het niet zo erg als er een keer iets minder zaadcellen in zitten. Dan heb je er nog genoeg over om zwanger van te worden.

4. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63

Dat was (helaas ;)) niet het geval dat manlief het met zichzelf gezellig heeft gehad. Dan was ik wel iets zekerder geweest over de kwaliteit van dag 14.

5. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63

Dank je wel voor je antwoord. Met manlief z'n zaad was gelukkig alles goed. Maar het is toch een moment opname. Nou ja we gaan het zien. Blij om te horen dat er ook met een week tussen pozen er misschien nog een paar zaadcellen leven.

6. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Zover ik weet valt een week echt nog wel mee voor de zaadkwaliteit. Bij mannen met een goede zaadkwaliteit vernieuwen die zaadcellen uit zichzelf heel erg goed en er is tenslotte maar 1 (goede) zaadcel nodig voor een bevruchting! :) Ik zal duimen voor je, succes!

7. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63

Wat lief dank je wel! En jij gefeliciteerd!

8. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.413
    1.206
    113
    Zaad kan zeker 3 dagen overleven. Dus als je op dag 14 en 17 gezellig gehad heb zit je volgens mij toch redelijk goed? Hier ook zwanger geworden met zaterdag sex en had mn eisprong toen op dinsdag.. Dus het kan wel..

9. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63

Alleen als m'n eisprong op dag 16 was, dan zat er een volle week tussen. Dus 7 dagen ipv 3. En ik vroeg me af hoe dan de kwaliteit van het zaad is geweest van dag 14.
    Dus in jullie geval; wanneer had je het nog meer gedaan voor de zaterdag? Zat daar een week tussen of korter?

Deel Deze Pagina