je verzekering heeft er ook baat bij dat je zoon zo snel mogelijk de juiste behandeling krijgt: hoe langer dat duurt, hoe meer geld het hen kost, dus als zij van jou horen dat het niet goed gaat, kunnen zij toestemming geven om in een ander ziekenhuis gewoon verder te gaan! CB kan je hierbij niet helpen, die kunnen niets met medische zaken, kunnen en mogen ook niet doorverwijzen daarbij en zullen erg op de pedagogische (lees: laat maar huilen)-toer gaan.
Oke hoef ik die alvast niet te bellen. Ik ga dinsdag HA bellen en mijn verzekering. Mijn zoon had trouwens al die tijd wat pukkelige wangen, en wat rood. Na 2 dagen pepti was dit helemaal weg, maar nu sinds vrijdag weer terug voelt helemaal schraal aan
OK, lijkt mij duidelijk genoeg: pepti is niet sterk genoeg en zorgt alsnog voor allergische reactie. Dan is de volgende stap nutramigen of friso allergy care en als dat alsnog niet genoeg is, (maar slechts een hele kleine groep kinderen heeft daar niet genoeg aan), dan krijg je nutramigen AA of neocate. Je zou evt even op marktplaats kunnen kijken of nutramigen aangeboden wordt... het wordt nogal eens doorverkocht als iemand blikken overheeft na stoppen met de voeding, (want ze nemen het niet van je terug). Dan kun je evt zelf eens uitproberen al....
Het kan natuurlijk ook zijn dat de slokdarm van je zoontje enorm geïrriteerd is door de reflux en dat hij daar pijn van heeft bij het liggen. Als hij fruit eet wat wat zuur der is bijt dat ook op een toch al geïrriteerde plek en ook warm voedsel is dan pijnlijk........ Wellicht dat ze daar ook naar kunnen kijken. Heel veel sterkte en succes.
Ik hou al rekening met de groente en fruit die ik hem geef. Veelal hetzelfde weinig variatie zodat ik zeker weet dat hij daar geen last van heeft. En inderdaad niet al te warm. Geen zure fruit soorten, geen melk producten die erin verwerkt zijn. Geen koekjes tussendoor, alleen lange vinger. Heel gevarieerd eten is het dus niet, maar hij vind t wel lekker wat hij eet. En ik kan t snel merken als ik bijvoorbeeld een potje met sinaasappel of zoiets erin heb. Dus dat leer je snel, en je weet gelijk wat wel en niet kan (ongeveer) (ben nog beginnende) Maar kan t ook iets anders dan koemelkallergie zijn? Nou ja eerst maar eens een verwijsbrief zien te krijgen en een goed zkh zoeken. Moet ik speciaal naar een kinderziekenhuis? Of is een "gewoon" zkh ook goed?
Ziekenhuis is minder belangrijk dan de arts die je treft. Zorg dat je een vaste arts gaat zien, (niet steeds wisselende arts-assistenten die zichzelf nog zo moeten bewijzen ). En vraag even rond, ook hier op het forum, welk ziekenhuis en evt arts in jouw omgeving goed aangeschreven staat als het aankomt op goed uitzoeken wat er met een kind nou echt allemaal is....
echt je hebt het over mijn zoon lijkt wel,alleen gast het nu zo,n 1,5 maand goed. frisopep was niet genoeg eij zijn nu op de allergycare,en halejula!!! iedereen slaapt weer! we zijn ook zijn voeding nog meer gaan indikken en dat gaat ook super! let je wel op met potjes daar kan ook melk inzitten.
Indikken doe ik ook, anders komt het in golven er weer uit. Ik weet t met de potjes, lees op alle potjes de ingredienten. Daarom ook weing variatie. Nou voor de gene die een goed zkh met een super KA weet in zuid-holland? Kom maar op!!!
ik zou echt allergy care gaan halen/evt idd op mp mischien wel bij jou in de buurt waar je snel terrecht kan
Helaas nu niks in de buurt, en de rekening is echt leeg, doordat ik de pepti ook zelf moet betalen. Dus wacht dinsdag de HA even af, hoop dat ik snel terrecht kan bij hem, zal wel weer druk zijn na het pinkster weekend
ooh dat is jammer ze gaan daar zo voor 5euro weg (mp) gebruikte je nutriton? zo ja hoeveel welke speen en fles?
Veel van di gedrag past ook bij de periode rond 9 maanden. Mijn zoontje wilde ook echt niet verschoond of wat dan ook worden. Het huilen in bed past daar ook heel erg bij. Ik vraag me af of het alleen de voeding is. Niet willen eten was hier ook ronde de 9 maanden. Omdat hij eerst er wel goed op reageerde en nu niet meer denk ik dat het ook een stukje gedrag is wat erbij komt kijken.
Het zal vast een combi zijn..ook verlatingsangst fase op deze leeftijd Maar ik ga er van uit dat de pijn/reflux/kma de grootste boosdoener is hoor... Het verhaal over de uitslag die weg was met pepti en nu weer terug.. Dat zegt in mijn ogen genoeg
zoon die wil geen vers eten............ al zo vaak geprobeerd. Maar hij wil het echt niet. De potjes daar smult hij van. Hebben we met dochter ook gehad, en met een jaar at ze opeens met de pot mee.
Ja, was bij onze oudste ook Potjes zijn dan helaas wel beperkt qua smaken idd @Sofietje: gedrag zal heus wel meespelen, maar uitslag is toch echt een uiting van fysiek iets mis, dat plaats je niet onder gedrag
Mogen ze met KMA ook geen eiwitten, tarwe, glucose dat soort dingen (weet niet wat er nog meer niet mag) eigenlijk?